AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
26.032

M3 E92 beställd

Sida 1 av 5
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Bil bokad med ordernummer. Preliminär tillverkning i mars 2008 (för att få med DSG-lådan) Det blir ett låååångt år att vänta :-)

Mvh

Jonas
st
351
stoffe69
328ci -00
vad för färg och utrustning?

nej jag är inte avis=)
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Den är inte specad ännu... Men det blir med största säkerhet silverstone II.
Tycker den passar bra i ljusa färger. Den vita i broschyren är kanonsnygg men jag är för feg för att välja vit.

Men det blir bla.
EDC
Skinn
Komfort access
19"
Individual ljud

Mvh

Jonas
Grattis!!! (till väntan:) )
Jag gick i precis samma tankegångar som du angående färgen, på en lite snikigare bil dock.
Specade min Alpinvit från början för att sedan "fega ut" till Titansilver. Nu när jag har sett en titansilver live (3 dörrars e87) så vet jag att jag valt rätt. Både E92 och E87 3-d gör sig väldigt bra i ljusa färger.

Vad är individual ljud?

Mvh,
/Wille
Grattis! Vit med 19" är ju kanonsnyggt... fega inte ur :-) Svart eller någon mörkblå metallic hade varit mitt val annars.

Är det manuell och DSG-lådan som finns att välja på? Går det inte att får med SMGIII?

(mitt första grattis-svar togs av någon anledning bort... mig veterligen bröt jag inte mot några regler)
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
wille W// Individualljud är en anläggning utöver Pro logic men 18 högtalare(tror jag). Kommer att få provlyssna i en bil innan beslut dock.

Bones//
DSG ersätter SMG II/III Den växlar ännu snabbare. Den finns hos VW med detta är givetvis en vidareutveckling.

Tack för alla grattis!!!!

Mvh

Jonas
mars 2008, ja det är ju en stund! DSG-lådan blir nog kanonkul att köra med. :-)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
BMW-Jonas:
Grattis till din beställning. Får man fråga vad du tror den kommer kosta med utrustningen du valt.

//Stefan
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vit är på väg tillbaka och kan blir väldigt fin i rätt utförande, men det kan också bli helt hemskt i fel utförande.

Det finns en vit E61 till salu hos BMW Group Göteborg med ~1000 mil på nacken. Vit färg och beige helskinn och alu paneler, helt gräslig kombination.

Men är man lite noga när man komponerar ihop bilen, så kan vit bli riktigt bra. Silver har dock varit populär så pass länge att folk borde börja tröttna snart ;-)

Med detta menar jag inte att det är fel att välja silver, utan bara det att man kan få en väldigt fin bil, även med vit färg, bara man är noga med hur man komponerar bilen.

__
Bilblogg:
Länk
Lars Jakobsson
Jonas>>Du kan få 200 000 av mig 2009 :P

Skoja, grattis! Ska bli kul att se den!

Grattis! En drömbil för mig!!!!
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Stefan L//

Mkt dyrt... Tror jag är uppe på dryga 800 före lite rabatt.

Lars// Tack! Såg din på Carlssonbil igår. Du åkte iväg med din flickvän. Blont hår(eller hur)? Bokstaven T är först i regskylten. Precis då var jag inne och bokade min bil. Har du bytt fälgar??

Mvh

Jonas
Lars Jakobsson
Jonas>>Jupps, stämmer bra det :P
Känndes lite 318 och åka runt på 19 tummare, det har ju varenda bil känns det som.. 20" sticker ut lite mer..sen gillade jag att det var svart centrum, passar färgen på bilen..

Du får hälsa nästa gång! Hur ser din 120 ut? Färg?

Lars

BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Den är Lemans blå med sportpkt. Du gled iväg när jag kom ut ur lokalen.
Vad är det för fälgfabrikat??

Mvh

Jonas
BadaBing
som sagt Grattis, vilken bil !!
Kul kontrast till 120d :)
di
140
diou
Bmw M6 Cab 2007, Svart/svart.
Grattis till en fin bil, kommer nya M3 att komma m SMG först och sedan DSG ???

Lars Jakobsson
Jonas>> ASA.. samma som det blir på kompressorn..

BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
diou// Den kommer inte som SMGIII. Utan DSG med premiär i mars 08.
Förmodligen kommer övriga M-bilar få samma låda.

Mvh

Jonas
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
BMW-Jonas: Håller på att speca min M3:a, vill ha DSG och leverans i april-maj. Håller med att den vita ser sjukt snygg ut i broschyren.
Jag har beställt en 335d Touring som jag ska ha ett tag och det lutar mot vitt på den. Måste våga prova. Vad är viktigt att välja till för utrustning till M3:an, som man inte bör missa.

//Stefan
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
StefanL//

Vad du måste ha är:

EDC
uppgraderat ljud
Komfort access
19"
läder

Dessa options(möjligen inte Comfort access) är väl i mitt tycke minimikrav och framförallt med tanke på eftermarknaden.

Mvh

Jonas
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
BMW-Jonas

Det ska bli spännande att se bilen i verkligheten. Tycker det är förts då man kan få rätt känsla att
bestämma färger på bil o klädsel.

//Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.