|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Tjena, Hoppas det löser sig med försäkringsbolaget. Du kan själv göra en skattning av värdet på din bil på Länk. Jag vet inte riktigt på vad värderingen baserar sig på, sannolikt försäljningsstatisk, men det ger i alla fall ett värde att utgå ifrån. Lycka till....! Olle D |
|
|
Phaser: Okej. Då fattar jag, rysligt irriterande, jag kommer iaf inte ge mig förrän jag är nöjd. Tingsrätt eller inte. Jag ska visserligen kanske inte ta ut något i förskott, men antagligen så bjuder de nog inge vidare för bilen. Kommer även att få ersättning för sveda och värk, och hur mycket det blir har jag ingen aning om heller. Sasse27: Samma dag som jag startade denna tråd inträffade olyckan, och idag väntar jag på att de skall börja värdera bilen, vilken förmodligen kommer ske under nästa vecka... Mugge: Vart hittar jag en sådan person då? Alltså som kan ge mig ett skriftligt omdöme om värdet på den osv... MVH Andreas |
|
|
Olle D: Jo jag har kollat lite på den där förut...frågan är bara om en sån "värdering" är värt nåt? MVH Andreas |
|
|
Passa dig för FB. Jag stod stilla i en korsning och blev på körd av en buss. Det var bara en liten buckla på bilen som syntes MEN SEN!!!!!!!!! När jag kom hem och skulle öppna bagage luckan så var den knäckt, FB sa Slit skada. Sätena knakar när man svänger, FB: Förslitningsskada. Back sensorerna funkar ej. FB: Vi byter...hallå dom funkar fortfarande inte??? FB: OK vi vet ej?? DU får ta reda på felet. Har även fått vibrationer i bak. FB: slit skada. Och nu det sista, nivå regleringen glappar och så funkar inte blinkers och radio. Jag lider med dig tro inte annat. Men jag önskade att min bil gick åt helvete så jag kunde köpa en lika fin som jag hade innan. Sköt om er alla //Rabbe |
|
|
Hej igen! Såhär gick det, jag fick 30k i ersättning + skrotet, sen nån liten minimal ersättning för sveda och värk osv. Känns väl ändå rätt ok. Behöver nån delar till en e34, så har jag det i överflöd. Helt sanslöst egentligen, att "historien" höll på att upprepa sig igen, idag. Stod vid rött, och hade en merca bakom mig och i samma ögonblick som jag får grönt kollar jag upp mot trafikljuset, och ser en micra som inte kommer kunna stannna. Tur som fan att jag stod först och blev tvungen att slita lite på mina 255:er. Micraföraren lyckades tillslut styra upp sin bil på en refug med en jättekant (hur fan han kom upp där är en gåta), och lyckades få stopp på bilen innan han skulle ramlat över på fel sida av vägen. Gott folk, har alltid extrem uppsikt bakåt, även om ni står still för rött. MVH |
|
|
jag vet inte hur ni/du är som person, men jag hade blivit helt vansinnig om nån hade kört på mig sådär bakifrån, förmodligen näst intill galen. /mvh jocke |
|
| Jo tack, jag har genomlevt den perioden... | |
|
Är 30 verkligen rimligt för din bil? Den såg riktigt fin ut, borde vara värd mer. Men jag kan tänka mig att det är skönt att få saken (försäkringsärendet) ur världen. __ Bilblogg: Länk |
|
| Jo det var väl närmast därför jag tog budet...annars skulle det ju tagit säkert två månader till och sommaren är kort. Visserligen fick jag ju behålla den krockade bilen vilket ju är bra då jag får lite "reservdelar". Direkt generösa är de ju tyvvär inte. | |
|
Bara att börja demontera och slänga ut delarna på PowerBörsen så ska du nog få igen lite pengar. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Bra att det löste sig. Själv skulle jag försökt att kräma ut lite mer pengar från dom med tanke på hur mycket man betalar för en försäkring. Men om det tar två månader extra kanske det är värt att bara tacka ja och få saken ur världen. Lycka till med letandet av ny bil, och var glad du inte bor i Norge som jag gör ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.