AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
8.065

En sorgens dag, idag blev min 540 mos.

Sida 1 av 4
54
212
540 :D
M5 -99
Porsche 924 -79
ville bara skriva av mig lite. fick min 540 totalmosad idag. Stod och väntade vid ett rödljus, och plötsligt kommer det en cittra och kör rakt in i min bil i 70-80 nånting.

Klarade mig dock utan nämnvärda skador.
Visa användare
228
Wiggge
318is Coupé -93
Rip :(. Körde den på dig bakifrån?
Visa användare
236
Linni229
BMW 640xd GC -16
Passat Alltrack -16
Faller en står där tusen åter! Och... Glöm inte att snegla lite västerut när du nu kollar nya bilar :)

/dr Nilsson
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
70-80 km/h?
Och du sitter här och kan skriva?
Då ska tacka din lyckliga stjärna att du inte ligger i koma på intensiven just nu.
Kul att det gick så bra för dig, Hur gick det för dom i Cittran?

/L
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Antar att det var i Jakobsberg det hände? Du verkar ha haft en bil framför dig med efetrsom din är tryckt i fronten med.. Synd på bilen och hoppas du klarat dig utan whiplash och annan skit!

Diesel-räsern
/Rickard
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Jag var förbi där med färdtjänstbussen vid ca. 20.40, bilarna var intryckta ordentligt, men kupéutrymmena såg ut att vara mer eller mindre intakta, korsningen Kvarnvägen/Viksjöleden i Järfälla...

Mvh
Visa användare
123
Pimplaren
Turbohink:
m5e34 Turbo, 723whp
Ruskigt synd på din bil Andreas! men somsagt, bilen går att ersätta, de går inte du.

Langar upp bilder som ja tog på plats:

[IMG]Länk

[IMG]Länk

[IMG]Länk
Mvh Oliver.
Diamantsvartmetallic m535ia
Snart manuell!
Visa användare
123
Pimplaren
Turbohink:
m5e34 Turbo, 723whp
Uhm, gick visst inte att skriva dem i [img]

Länk

Länk

Länk

54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
Han försökte tydligen köra om nån på insidan, dvs i vägrrenen, sen så flög han rakt in i min bil
54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
De i cittran klarade sig också utan nämnvärda skador
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Åkt till närmaste Vårdcentral / Akutmottagning snarast. Säg att du varit inblandad i en olycka och blivit påkörd bakifrån. Se till att bli röntgad och få det hela dokumenterad, helst med ngt de kallar för provokationsbilder, dvs att de belastar nacken.

Nackskador är svåra att upptäcka och det kan ta upp till 3 år innan man får några symptom. Har du otur och du skulle få några men av det här i framtiden, så gäller det att ha fått sina skador dokumenterade, även om de inte hittar något just nu. Annars kan det bli svårt att få rättelse längre fram.

Jag var själv med i en olycka där min bil blev påkörd bakifrån, fast i betydligt lägre farter. Jag kommer ihåg hur våldsam den smällen kändes. Av skadorna på din bil att dömma så måste det ha varit en j*kla smäll.

Var inte ledsen över bilen, var glad att du satt i en säker bil och klarade dig. Bil går alltid att ersätta.

__
Bilblogg:
Länk
54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
Det är lagom med undersökningar osv, fick ju åka till akuten, där det röntgades och petades på mig hej vilt.

Måste ju konstatera att det var en jävla tur att jag inte körde den lilla sketna golfen jag hade under vintern.

Hur mycket burkar man kunna få i ersättning för en sån bil? Jag har inget pejl på vad försäkringsbolagen brukar bjuda.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Du behöver inte acceptera ett bud du inte är nöjd med. Du kan tacka nej och kräva att få bilen lagad, är dock inte aktuellt i ditt fall pga skadornas omfattning. Men du kan få bilen värderad av en firma som du själv väljer eller så kan du hitta motsvarande på blocket och skriva ut och skicka in till försäkringen.

I och med att du inte gjort något fel här borde du kräva att hållas skadelös rent ekonomiskt.

__
Bilblogg:
Länk
54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
Det tycker jag med....hade ju inte direkt några planer på att sälja bilen. Den var jäkligt fin, hade bara gått 17k mil och hade full servicebok, och ingen rost alls...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Vad hade du försäkringstäckning? (hel/halv/trafik)

__
Bilblogg:
Länk
54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
Hade bara trafik
Ska väl inte spela någon roll då du inte var vållande lr ?

///Andreas

Hellre parkinson och spilla ut halva groggen än alzheimers och glömma vart man ställt den.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Att du bara hade trafik spelar ingen roll då du inte var vållande, men räkna med att försäkringsbolaget kommer att försöka. Om det blir strul, delge oss på forumet så kan vi hjälpa dig.
54
212
M5 -99
Porsche 924 -79
Ok :D, jag ska tala med FB på måndag hade jag tänkt mig, och åka och kolla på bilen och hämta lite solbrillor osv. Sen ska jag tala med polisen och se hur läget ser ut. Tack för all omtanke, jag hör av mig i tråden när jag talat med FB.

MVH
Andreas
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det ska inte spela någon roll i teorin vad du har för täckning. Men när du har helförsäkring kan du få mer hjälp av ditt eget bolag med det hela. Eftersom ditt bolag kommer att bli ersättningsskyldig för det som inte täcks av din motparts försäkring, så ligger det i deras intresse att se till att hjälpa dig med din kontakt med motpartens bolag. Om du hänger med på vad jag menar.

__
Bilblogg:
Länk
Tjena... Detta var ingen kul läsning. Skönt att det gick som det gick, och hoppas att nacken inte ställer till det för dig längre fram.

Förbannat synd på en fin bil. Kan du inte köpa denna så den kommer i rätt händer, verkar vara en fin kärra...

MVH Jocke.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.