|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Nej det lyste ingen airbaglampa osv, bältet spände åt bra. Har vart och kollat på bilen idag, väldigt trevlig gubbe på uppställningsplatsen. Är någon intresserad kan jag slänga upp lite bilder på den, så kan man se lite detaljer osv... Nu snart ska det talas med FB. Vad stod det i tråden på zatzy? MVH Andreas |
|
|
ja släng upp lite bilder på den.. och håll oss uppdaterade! __ Bilblogg: Länk |
|
| Hur laddar man upp bilder? | |
|
Ladda upp bilderna här: Länk så får du en sökväg till bilden när uppladdningen är klar. kopiera och klistra in sökvägen här. Sökvägen ska börja på h t t p : / / (fast utan mellanslag) , så blir det en Länk automatiskt. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Eller här: Länk ///BMW - Was sonst! |
|
|
Problemet när man bara har trafikförsäkring är att det oftast tar längre tid, bla måste motparten lämna in sin skadeanmälan innan det händer nått. 540s försäkring betalar skadorna på bilen framför, men sen kan 540s bolag kräva dom pengarna från den vållandes bolag. Jag läste Zatzy tråden, han undrade bla om polisen kunde räkna ut hastigheten med hjälp av broms spåren som enligt han själv var 25 meter. |
|
|
Polisen utreder om de vill dömma honom för t.e.x vårdslöshet eller liknande. Med tanke på bromsspåren och skadorna på 540 som är en mycket tyngre bil plus att det finns en tredje skadad bil så kan slutsatsen lätt dras att hastigheten varit högre än 85km/t innan han började bromsa.. Tur att ingen skadade sig och att han inte körde en Jeep.. |
|
|
Provar att posta en bild, aldrig gjort det förut, får se om jag får till det nu. Länk |
|
|
Här kommer lite fler, ursäkta att det har dröjt, men jag har haft lite strul med datorn. Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Tackar för bilderna! Hört något från FB? __ Bilblogg: Länk |
|
|
lite mer... Länk Länk Länk Länk Länk |
|
|
Vi fyller i en skadeanmälan för fullt här...så jag antar att efter att alla inblandade har fyllt i sina skadeanmälningar och skickat in dem, det är nog då det börjar hända saker. MVH Andreas |
|
|
Din bil avviker inte långt från hur jag hade velat speca en 540i E34. Den hade rätt bra kombination av utrustning, färg mm. Vet du om föraren av cittan kommer att åka dit för vårdslöshet eller liknande? __ Bilblogg: Länk |
|
|
Min bil var enligt mig perfekt, det var ju så snygg färgkombination...Klättrar på väggarna efter en ny, men det är ju inte lätt att hitta en med liknande miltal, utrustning, och framför allt med vitt skinn... Ang.killen i cittran, så vill jag inte spekulera, då jag antar att polisen utreder ärendet... MVH Andreas |
|
|
Hej igen... Vi ringde för ett litet tag sen till vållandes bolag, och de sa att det var "oklart" vem som var vållande. Jag höll på att flyga av stolen! Senare pratade vi med vårat bolag (länsförsäkringar) och undrar vad det var som hade hänt, och det visade sig att de hade glömt att skicka vår skadeanmälan till det andra bolaget. Tack för den, vi väntade en vecka i onödan. Men nu har de iaf fått vår skadeanmälan och vi har fått en bekräftelse och att vi har rätt till skälig ersättning osv...BRA. Nu skall motpartens bolag utse en värderingsman, och jag har lite funderingar kring det. Hur gör de när de värderar bilen? vad jag har förstått så tittar de inte ens på den, stämmer detta? Vad spelar kvitton,bes-papper, servicebok för roll vid en värdering? Jag har nämligen bilens kompletta historik dokumenterad, var även på BMW idag och bad om att få en utrustningslista utskriven. Någon som vet? Jag vill ju givetvis ha en enligt mig skälig ersättning för bilen, utan att få hålla på och tjafsa i evigheter, sommaren är kort, och den brokatröda 540:in på blocket lär ju inte vara till salu i evigheter... MVH Andreas |
|
|
Tusan så snygg din bil var, NICE inredning. Skönt att du klarade dig bra. Jag blev påkörd i betydligt lägre hastighet för ca 5 år sedan. Inga skador på bilen, men visst fasen fick jag ont i nacken. Som tur var försvann det onda på några dagar. |
|
|
Nej försäkringsbolaget kommer inte ut om ni är överens om ersättningen men hur ofta är man det? Tror inte att de kan neka till att komma ut och dina kvitton kommer väl till pass även om de säger att det inte spelar någon roll. Fb kollar vad en 540 kostar med handlare lite slarvigt. ( Vad handlaren byter in den för ) Men du kan ju antyda på vad de kostar på t.e.x Blocket om du hittar en liknande. SÅ länge du har rätt blir det svårt att neka dej "rätt" ersättning. Svårt dock att räkna med en bättre ersättning än vad du gav även om den är bra påkostad. Följer fortsättning med spänning. |
|
|
De kommer skambjuda på bilen, det är standard. Det gäller att tacka nej och komma med motbud och låta en som du själv väljer ge ett skriftligt utlåtande på hur mycket din bil kan vara värd och ha det som motargument. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Hej Andreas! hur lång tid har det tagit för att få reda på hur det skulle bli med ersättning o.s.v från fb? har det varit mycket tjafs med fb? jag krockade med pärlan för ca 2 veckor sedan och börjar att klättra på väggarna. Mvh Robert |
|
|
När jag blev påkörd med min första E28 så hade motparten som var vållande sin försäkring hos företaget Tennant. Dessvärre var Tennant inte så roliga att ha och göra och det hela drog ut på tiden. Det tog drygt 2 månader innan jag hade pengarna på kontot. Dock var det precis som nu under semestertider, vilket säkert gjorde att saker tog extra lång tid. Så ha tålamod. __ Bilblogg: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.