|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
| Hur klarade Cittran av att mosa både din BMWs front och bakparti? | |
|
Det kan bli problem med försäkringen p.g.a att du endast har trafik... Försäkringsbolag är några röv... För ett halvår sedan backade en halvblind och döv gubbe in i sidan på min bil..också det en Cittra (xantia) Vi hade samma bolag och min bil är helförsäkrad. Ett jävla jidder blev det ändå och skadan skulle grundligt undersökas då jag ansåg att även bakdörren hade skadats. De klargjorde att detta var omöjligt men att det var bra att min bil var helförsäkrad och att det var samma bolag. Då jag frågade vilken roll min försäkring hade fick jag till svar att jag t.e.x inte kunde få ut en hyrbil under tiden utan helförs. och att bilen värderades lägre vid totalskada. Trots att jag själv har t.e.x hyrbil inkluderad var det inte lönt att ta ut någon för att det skulle kosta MEJ pengar och om den togs ut genom den andres försäkring skulle det kosta mej ännu mer. Däremot om jag valde att avstå ifrån hyrbilen så skulle jag få 100kr om dagen då bilen var på verkstad...( pengar jag inte har fått ännu.) Alltså...helt oskyldig...helförsäkrad...samma bolag och det kostade mej en vecka utan bil och 2000 kr för att få lackat även bakdörren... I och med att man trafikförs. så anser bolagen att man på så sätt "nervärderar" sin bil eftersom att man inte har ansett den värd att helförs. ( man antas vilja ta en ev. förlust vid skada. ) Kolla upp vad en liknande bil kostar och argumentera för skicket... Det spelar också in när du har köpt bilen och hur mycket du har lagt ner på den. Har du t.e.x ett köpekvitto ifrån en bilfirma som är relativt färskt blir det svårt för bolaget att betala ut mycket mindre. Änglavakt ialla fall har du haft ...en bekant tll mej blev påkörd i en rondell i en gammal Saab 900.........farten var låg och saaben lagades efter smällen. Till en början ömmade nacken bara lite och han var snart tillbaka på jobb. Efter 1 år började nacken spöka och det visade sej att nacken var skadad så pass att han fick sluta sitt jobb. Han har nu från och till inte kunnat arbeta på 4 år och han har tvingats att omskola sig till mindre fysiskt arbete. Hoppas allt löser sig och bråka rejält med förs.bolaget... lycka till. |
|
|
Jorå, jag har kvitton både på bilen, och på allt som jag köpt till den sen i julas...fälgarna, däcken, stötdämparna, fjädrarna, stiften och det mesta annat som man byter på en bil vid ca 20k mil har ju bara gått drygt 300mil. Hoppas jag får behålla bilen. Steaman: Jag hade stannat för rött, och hade en stadsjeep framför mig, både jag och stadsjeepen stod alltså stilla, sen hörde jag världens däckskrik, och fattade ingenting, och precis när jag skulle kolla i backspegeln rakt bakåt kom där en cittra i drygt 80 km/h. Pang. Varpå min bil flög rakt in i "arslet" på stadsjeepen och huven krullade upp sig mot vindrutan. inte kul. |
|
|
phaser: Den som kör på någon bakifrån är alltid vållande. Oavsett om framförvarande nitar. Alltså jag förstår inte varför många blir så oroliga o nästan påstår att det skulle bli problem, det är solklart det enda som kan dryga sig lite är ju kanske värderingen, där man kan ha olika syn på saker. Om fälgarna är ok så kan du få behålla dem. |
|
| Varför ligger baksätet på bakrutan? | |
| Han kanske kopplade väck batteriet så det inte blev kortslutning? | |
|
Hoppas att det löser sig till det bästa för dig.Tråkigt på en sån fin bil. Min M5a Länk |
|
|
En fråga till någon som kanske vet? Kan inte 540 på något sätt får stå för skadorna på den bil som han "krockade" med i fronten? Skälet till att jag frågar är att jag själv var med om en olycka där en bil struntade i väjningsplikten och jag smällde med bilen framför mig som fick tvärnita för den. Enl fb så skulle jag hållit längre avstånd. Det jag funderar på är ifall de skulle kunna börja jävlas med 540 även i ett fall som detta? |
|
| Mikey: Knappast om han stog still och väntade på ett rödljus? | |
Gemini__ |
Är det trådskaparen i denna tråd som orsakade olyckan?: Länk Hoppas att du klarar dig utan men i framtiden, synd på bilen men huvudsaken du är i bra kondition. Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Observera att han skriver att han körde 85km/h. |
|
Visst M525....Vem som är vållande är ju solklar i detta fallet men det är ju just värderingen som är problemet. Tyvärr tror jag att ersättningen blir lägre än vad bilen är värd p.g.a att den är trafikförs. |
|
|
Gemini_ Jag har inte orsakat nånting, stod endast stilla bakom en stadsjeep för att det var rött. Helt plötsligt får jag en cittra som kom i ungf 70-80 i arslet. Jag ska åka och kolla på liket imorrn. Finns det någon rimlig chans att jag skulle kunna få behålla bilen OCH få ersättning? Har sedan i julas mekat med bilen, och började använda den i påsk, efter att de tagit bort allt grus, har bytt delar på bilen till ett värde av ca 16000:- och de delarna kan man lätt använda igen på en ny e34, men har inte något värde för någon annan...300mil gamla tändstift är det ju ingen annan än jag som blir glad av.. |
|
|
Allt är en förhandling så visst kan ni komma fram till att du behåller resterna och får något mindre pengar, smällde airbagen? Beklagar olyckan vad var det för pajsare som körde Xantia: n? Stephan |
|
|
Airbagen gick inte, stångade pannan i ratten. Bra fråga... Men vad skulle man kunna få för min bil egentligen? Hade precis slagit om till 17600mil, aldrig vinterkörd, ingen rost, fresh i lacken, fullstämplad servicebok utan "glapp", jag har alla bes-papper och den har alltid gått igenom UA, vitt skinn, stora färddatorn, 12-skivors cd-växlare, hade bland annat helt nya däck och helt nya stötdämpare, bilen var verkligen i BRA skick. Den hade abslout ingen rost. Förstår väl att det är svårt för någon på ett forum att bedöma värdet på en krockad bil, men om nån har i "allmänhet" koll på vad en 540ia e34 av årsmodell 1993 i skick som beskrivs ovan ligger i för pris, så tala gärna om det. MVH Andreas |
|
Gemini__ |
540 D: Tror du missförstod mig, klicka på länken i mitt inlägg så förstår du vad jag syftade på. Mvh: Thomas |
Gemini__ |
Ok, tråden är nu borttagen. Det fanns en tråd på zatzy om denna krock (han som körde på dig som skrev). Han skrev bla att han körde i 85km/h (förmodligen därför han ville plocka bort tråden). Han skyllde samtidigt på dåliga däck, bortkopplad ABS samt den varma väderleken. //Thomas |
|
Skriv till admin på zatzy och be att de spottar upp tråden, det där är bevismaterial |
|
|
Var det något fel på Airbagsystemet? Hade du en lysande kontrollampa? Fungerade bältessträckaren? __ Bilblogg: Länk |
|
|
Synd på bilen, men huvudsaken är att du klarade dig väl. Style 5 splittfälgarna ser dock ut att gå att rädda :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.