AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.540

Alpina B3 Cab VS M3 CAB 1-0

Sida 1 av 3
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Jag trodde inte att min bil var så pigg, eller att M3 E46 Cab var så trött?

Vi börja gasa från 100, han var 2-3 billängder ifrån...
Hann ifatt bra och åkte om han fort, ingen fiskörning förbi..
Släppte av på 5an vid 260, hur fort går M3 Cab SMG ?

Enligt vägverket var hans bil en automat, dvs SMG, min manuell..

Skit bakom spakarna eller växlar SMGn segt ? ;)..

Länk om B3..
Länk

Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
grattis :)
Lars Jakobsson
Är du säker på att han körde max?

Har väldigt svårt att tro det, SMG:n växlar betyligt snabbare än dom flesta av oss, men det finns många olika inställningar att välja mellan.

På automat läget i snällaste är den seg som synden, medans betydligt aggresivare än en manuell i värsta.

Om du vill prova mot min är du välkommen..blir nog lättare att jämföra då..

Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Jag stressa ju upp han först till 200 och nosa han i röven, och då tänkte jag köra om i innerfilen, men var tvungen att sakta ner för där var det en bil, detta var dessutom i uppförsbacke, sen åkte jag ikapp igen och om.

Han hade dessutom ca 2 mil på säg att ändra växlingsläge, för innan låg vi på en enkelfilig väg där det inte går att köra om..

Så säker och säker, ja vill man förlora en match mot en trimmad 330 från 100-250 och håller ledet först till kanske 200, ja då är man dum ?
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Det var kul att pröva igen, men M3 Coupé 5,2 vs M3 Cab 5,5 till 100.
Känns redan som man har förlorat, men en Cab vore kul att testa mot.

Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
In the german magazine Auto Motor und Sport the B3 S got some very impressive times: 0-100 km/h in 5,2 seconds, 0-160 km/h in 11,7 seconds and 0-200 km/h in 18,2 seconds.'

Vad har M3 för siffror?
Om du nu har en sådan B3 S (coupe?) som nämns i ditt sista inlägg så spöar du lätt en M3 e46 cab. Caben är en stor besvikelse och blir ganska lätt frånkörd av en M3 coupé, jag har provat flera gånger med både cab och coupé som referens.

Flåklypa
Jo
436
JohnJohn1
Alpina B3 3,4s Cabrio
Nej, B3s Cab vs M3 Cab SMG.
Jag har inte jämfört med en Coupé, har inte velat gör det heller. Helt fel.

Du kan få köra mot mig i en M3 cab, vore kul att testa =)
håller me dig johnjohn1.
cab vs cab, coupé vs coupé e rätt. alpina e underskattade av vissa m3 ägare;) har dragit många m3or me min b3a hehe

Alpina CS:035
Alpina Gemeinschaft:249
Länk
Vore skoj om B3S är snabbare - det gör den ännu mer attraktiv som val över M3 än vad den redan är. Varenda söndertatuerad bodybuilder med maxkredit på banken kör ju runt i M3 E46 nuförtiden, men en E46 B3s... det är något för konnässörerna :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
//
619
///Peter
540iAT -99 Individual
M5 3.6 -90
316i Compact -97
Race E34 Turbo 650hp/830nm
Ja M3 e46 caben är faktiskt rätt slö, svålade av en här i veckan med touringen. Är inte så förvånad eftersom den vägen nästan 2 ton med alla förstärkningar och allt... tror nog att en gammal hederlig M5 e34 3.8 plockar den med om föraren kan spaka.... men SMG är ju svår att slå när det gäller att komma iväg.. (den jag körde mot va manuell...)
Lars Jakobsson
E46 B3S går bra, visste inte att den gick bättre än motsvarande M3:a..

Ingen som har en coupe som vill prova?

johnjohn.
Är tiderna du lade upp för en B3S cab? Isf ger den till och med M3 e46 coupé en riktigt hård match!
Jag är helt övertygad om att en M5 3.8 spöar en M3 e46 cab. Jag körde helt jämnt mot cabben med en S60 T5 Steg 3 i alla intervall vi provade på en nästan tom E4, blev riktigt besviken på den.

Flåklypa
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Hej !

Undrar vad är det som gör att Cab blir så mycket segare jämfört med Coupen ,är det bara vikten som är skillnad eller är det nåt mer ??

Hur står sig en M3 321 hkr mot en M3 Cab E46 ??Borde vara vinst för M3 321hkr Coupe ??

Mvh
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
flåklypa

han lägger upp tidder för coupe men pratar som om det vore tidder för caben, förövrigt så ska b3s cab inte vara så jävla snabbare än en m3 cab de ska nog vara ganska jämna,

Mattias_31

kan inte jag och du köra mot varandra ta med kamera filma det hela och sen lägga upp filmen här vore roligt!
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
coupe vs coupe föresten så är din alipana riktigt fin!
Kan ja göra... Ska ja filma samtidigt som ja kör så du har en chans;)
Ja den e fin. Tack:). Har du mån bild på din?

Alpina CS:035
Alpina Gemeinschaft:249
Länk
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
heheh angående filmning så fixar vi det utan bekymer, säg bara plats, och tid, jag tar med mig en extra pers så du har lite chans iaf, :) det finns faktist bilder här Länk min är den imola röda ;) hejs
Visa användare
173
bmw Alb
BMW 745d e65 2005
cado auu vilken länk ..det var riktiga sköna M bilar! När ska ni köra grabbar ?? Måste absolut vara med, det kommer bli riktigt kul race. Alpinan får svettas men det gör inget vi har över 30 Grader så det är helt ok ! Cado vi ses o höres

mvh BMW 320 Supercharger
Gt
425
Gti-manen
Saab 9-5 Aero 05 Hirsch 300 hk 400 nm
Cado, Snygg bil men fälgar är för små för den typen av bilen ;)

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.