AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.329

BMW och bilspel!

Sida 1 av 2
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Tillhör dessa individer som tycker bilspel på pc är sanslöst roligt, och då helst online. Någon som lirat Need for Speed Road Challenge? Däri finns det ett antal urläckra bilar, exvis. McLaren F1, Mercedes CLK-GTR och BMW M5 och Z3! Någon annan som delar detta intresse?

www.needforbetterspeed.net

'MADSWEDE'
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Bara Geoff Crammonds GP-serie här men det är å andra sidan den mest realistiska F1-simulering som finns (enligt F1-snubbarna själv t o m). Finns inte mycket (på pc) som slår känslan av att bromsa ner från 350 till 70 på Hockenheim eller att käka grus i Imolas gravel traps. ;)
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
jodå, nfsrc slår den känslan....... ;) Har i o f sig inte lirat just det spelet, men F1 på F1-banor........nja.......då är det roligare att lira på 'riktiga' vägar, i städer, alpmiljö på landet o liknande!
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Rekommenderar GP4 som kommer ut i sommar (kanske, du vet hur det är med releaser). Realistisk fysik-motor, alla stall from -01 (om jag inte minns fel), realististkt väder och sist, men definitivt inte minst, fler inställningsmöjligheter än det finns trimmningsalternativ på en Puch Montana. ;)
518i slow mobil
NFS Porsche e bättre än road challenge... Tycker jag iaf... Hur många spelar med en ratt då?

518, ekonomi med nöje! =)
BMW e28 registret #154
www.bmw518.dot.nu för bilder
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Ratt är dyrt, svårare att köra med pad = mer utmanande. ;)
Klart man kör me ratt till både datorn å till Ps2:an men kör nästan bara me Ps2:an för datorn som ja sitter utme nu e så fruktansvärt värdelös den den suger Big time typ...den funkar bra till sånt här å mp3 ungefär så playstaionet får gå jämt typ Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Klart man spelar med ratt ! Är en lycklig ägare av en Logitech Wingman Formula Force. Inte den nya utan den gamla med 110% känsla. Favoritspel är F1 2000 (EA-Sports) som jag tycker är en av de bästa F1 spelen. har också GP3 som är en stor besvikelse, så fyran väntar jag inte på direkt. Däremot en nyare F1 2002 skulle sitta fint.
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Har ratt till salu jag om nån är intresserad....

//Cosmos
"Rak BMW 6a åt alla"
E28 Registret #160
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Själv har jag testat både wheel, gamepad, joystick och tangentbord.... funkar fortfarande bäst med det sistnämnda. :)
Den dagen de finns ett tangentbord där du kan t.e.x gasa halvgas å inte gärnet hela tiden samma sak när man ska svänga de e ju fullt ut eller inge svängning alls då tycker ja oxå att tangentbordet e skönast Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
Själv kör jag mycket STCC2 på min pc. Svenska banor och hysreisk 320. Detta går att spela via nätet, jag har provat.

BMWCS # 2358
BMWCS Syd
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
GPL är det bästa racingspelet som finns, känslan är helt makalös, dessutom ett spel som man kan spela online fler än 10 personer och det är ett spel från 98 :O

För den som inte vet är det 1967s F1-bilar man är ute å sladdar med :) för det går verkligen brett :)

Bilar är som whiskey, de blir bara bättre å bättre med åren
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
F1 bilar har säkert sin charm, men jag tycker personligen att det är trist att köra på bana.....roligare att köra i 'normal' miljö! Testa NFS Road Challenge......hitintills har INGEN svensk slagit mig. (skryt jovisst........ ;) )
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
palle: Precis. GPL är det ända spelet som verkligen simulerar någonlunda hur en bil beter sig (nascar 2002/ nascar 4 om man gillar nascar).

Kolla gärna f1 2002 när det släppts till pc. Stabilt om man gillar f1.

Ska man spela något spel med vanliga bilar ska det vara 355 challange som körs bäst på lisseberg eller liknande. NFS serien har jag inte mycket för. Inget med verklig bilkörning att göra.
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
acey jo Nascar 4 är inte heller dummt.

Är det rally som gäller så finns det bara ett bra, Rally Trophy, även detta med gamla godingar :)

Förstår inte hur folk kan sitta å köra NFS? känsla = 0 :(

Är det någon här som kan spela GPL med windows xp? Jag har spelet men det lyckas inte komma överens med min dator.

BMWCS # 2358
BMWCS Syd
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
"Förstår inte hur folk kan sitta å köra NFS? känsla = 0 :(

Hm, ja, det är ju ett arkadspel! Spelet har funnits i Sverige sedan 1999 och det har inte skett ngn avmattning vad gäller intresset för det. Snarare tvärtom! Och den KICK spelet ger när jag ger mig ut på nätet, det har jag inte råkat ut för oavsett om spelet heter Rally Trophy, Rally Masters el. ngt annat. Sen är det också roligt att träffa på olika människor i olika åldrar från hela världen, både män o kvinnor! Och den sammanhållning vi har på vår hemsida är nog svårslagen... (www.needforbetterspeed.net)

MADSWEDE
BMW E39
Halloj, nån som vet om något nytt bilspel är eller kommer ut snart? Helst med vanliga bilar! (typ NFS6)!

Mvh
Matteus
nån som vet vars man kan spela de hära motorcity eller va de nu heter Mvh Mr-speed

go for 540 manuell
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Varvstopp
Jodå jag har kört GPL i XP det funkade fint offline, men jag hade problem med winvroc i XP när jag körde online, jag blev dissad rätt ofta :(

Mr-speed
Motorcity är inget jag kan rekomendera, om du inte gillar NFS förståss, samma ruttna känsla, tyvärr :(

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.