AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
31.877

Låter din elrollo-motor, här är lösningen?!

Sida 4 av 4
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Nu har jag fått betalt för 10 av 11 kugghjul, en person har inte betalat. Överföringen är just gjord, pengarna går iväg imorgon.

-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Är det någon som har Pontus kontaktinfo? Jag ser att han inte varit här sedan han skrev i tråden i juli. Jag har skickat Powerpost men den ser han ju inte utan att logga in på Autopower.

Visa användare
144
HannesL
850iA -91
Skickade powerpost till dig Per om Pontus. Hoppas det hjälper
Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
Fick SMS från Per idag, det hjälpte säkert med info från HannesL.
Har varit lite dålig på att hålla koll här men det är ju tur att det finns andra som har koll på saker o ting.

Har betalat till Per nu så jag hoppas att allt ska vara under kontroll.
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Imorgon går kugghjulen iväg, bör alltså vara i lådan på torsdag

Po
253
Pontus
750iA -95
Corvette C5 -00
SAAB 9-5 Griffin 2,3t BioPower -09
Audi A6 Allroad 3,0 tdi -17
Härligt, då finns det nåt å mecka med i vinter :)
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Frågan hör inte till tråden men passar ändå bra eftersom många med elrollo läser här. Jag ska montera knappen som styr elrollon, var ska den sitta? Någonstans bak på mittkonsollen har jag för mig men exakt var? På sidorna om cigaretttändaren sitter stolvärmeknapparna så där är ju fullt. Var sitter rolloknappen original?

ju
13
jukka
740iA -95
318d -08
Tack PER för att du hjälpte till att beställa kugghjulen.
fick mina igår.
Jag beställde 2st
om det finns någon som behöver ett så har jag ett över.

Då är det bara till och börja byta...
Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
Tack så mycket Per,
Ser fram emot att byta den till sommaren :-)
netz
Tack Per för att du tog på dej att fixa beställningen.Hjulen såg välgjorda ut.

Mvh

Netz
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Lystring lystring, allo lo... Tillverkaren hörde av sig till mig idag och sa att han kommer upphöra med produktionen snart. Alltså kan det vara sista chansen att få tag på ett kugghjul. Den som är intresserad bör höra av sig omgående (i betydelsen inom några dagar) för att få ett kugghjul. Priset är tyvärr inte detsamma som tidigare men det är inte mycket dyrare.

Mr
333
Mr_mad
850 IA -91
525iM-T E39 - 04
sa man varför?
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Han ska byta jobb. Där han är nu har de låtit honom göra det här på helgerna men då han byter arbetsplats går det naturligtvis inte att fortsätta.

Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Jag har tydligen med fått problem med min solgardin, den låter inte alls och jag får inte ned den (den har inte låtit illa innan eller nåt, utan har bara lagt av).
Jag har kollat säkringen, men jag undrar var reläet till den här kan sitta.

HannesL;
Du nämner att du hade fel på nån switch, menar Du reläet och var sitter det i så fall?
Tycker jag har kollat igenom det mesta nu och jag är inte sugen på att riva ned halva inredningen om det bara är ett relä-fel.

/S
Visa användare
393
bmw750ia
BMW520dA (E60) 2008
Den måste ha blivit påverkad av smällen när jag blev på-backad.
Den var uppfälld vid smällen när den var pakerad.
Vet ju, för jag motionskörde den och smörjde "spåren" med lite vaselin strax innan.

/S
Visa användare
195
Sainio
Alpina B8 4.6 Cabrio -96
BMW 540iA Touring -98
BMW 528iA Touring -98
BMW 320iA Cabriolet -89
Jag har precis inköpt en 850 där elrollon inte fungerar. Elmotorn låter men ingen gardin...
Förmodar att kuggen är slut. Så jag ansluter mig till skaran av köpare av kugghjul.
Vet ej om det är felet på min 850, men för 23 Euro så kan man gott chansa :-)

Mvh
Peter
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
För 23 euro säljs inga kugghjul längre. Produktionen har upphört och antalet kugghjul är mycket begränsat. Den som är intresserad av kugghjul kan höra av sig till mig via Powerpost.

ju
13
jukka
740iA -95
318d -08
Hej. jag har ett kugghjul kvar om någon är intresserad.köpte 2st
Visa användare
144
HannesL
850iA -91
bmw750ia: Motorstyrningsenheten som BMW påstod var kass sitter i anslutning till själva rollon, bredvid motorn. Hela kitet sitter, om jag förstått allt rätt, på en E32 fast i hatthyllan.

Switchen som egentligen var kass på min är alltså knappen du trycker på framme vid växelspaken.

Sen var kugghjulet också kasst, men det är ÄNTLIGEN bytt nu. Beskrivningen jag hade var till en E32 och den är monterad spegelvänt jämfört med på E31... Tog ett tag innan jag fattade och sen tog det ett tag innan jag fattade att jag inte är tillräckligt intelligent för att vända på beskrivningen i huvudet... Till slut tog jag mod till mig och gjorde som jag tyckte var rimligt och då gick det!

/Hannes
Visa användare
91
rolando
MB220E/Diesel/
twinTurbo170HK
Per (2007-07-09): länken är nog borta! Synd jag behöver en beskrivning över hur jag ska demontera mitt gardinpaket (e38).

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.