|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Motorn för elrollon i bakrutan kan börja föra oväsen. En andledning kan vara att det aluminiumkugghjul som sitter i är slitet. På www.7-forum.com är en gruppbeställning av detta kugghjul på gång. Kostnaden för ett nytt kugghjul av stål är 23 euro vid beställning av tio eller fler, 35 euro vid beställning av enstaka hjul. Den som är intresserad kan skriva i följande tråd Länk eller ta kontakt med mig så vidarebefordrar jag beställningen. Angående priset ska det vara inkl. frakt men jag vet inte exakt hur det blir eftersom det är tänkt inom Tyskland. p.stohm@telia.com | |
|
Jag ska lägga till att det gäller den motor som sitter i E32 samt (enligt källor på det tyska forumet) E38 t.o.m 9/96. |
|
|
Per ! Fick du mitt mail . Mvh Mattias . |
|
|
det är besvarat |
|
|
är grymmt intresserad. sickar ett powerpostbrev till dig oxå. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Inga fler som är intresserade? |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Jodå, ta hem en åt mig med. Skulel behöva hjälp av någon att byta det eländiga hjulet bara. |
|
Powerpost skickat till Per! Richard |
|
|
Även jag har skickat till Per. /Mats J |
|
|
Info till alla intresserade: i och med Mats intresse är vi 8 stycken som vill köpa detta kugghjul. 6 stycken härifrån och 2 tyskar från ovan nämnda forum. Den som absolut inte kan tänka sig att vänta på att ytterligare 2 pers anmäler sitt intresse, maila då mig så kan ni köpa för 35 euro. Priset vid köp av 10 styck eller fler är 23 euro (till Sverige). Om vi skulle fastna på 8 eller 9 pers kan jag tänka mig att köpa ett eller två extra hjul. De går säkert att sälja i framtiden med tanke på vad motorn kostar att köpa på BMW. |
|
|
Powerpost skickat till Per! Richard |
|
|
Ännu en i raden... mvh,komfortnissen |
|
|
I och med att 7 personer härifrån, jag samt två tyskar vill köpa sig ett kugghjul kan vi komma undan med 23 euro. Jag har kontaktat de två tyskarna för att kolla att de inte ändrat sig. Om jag får positivt svar görs en beställning snarast. Jag kontaktar då samtliga individuellt för att göra upp om betalning samt få adresser. Det är ingen här som ändrat sig? |
|
|
fan va bra det låter. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
Matte78, JaJsEn, BMW-beroende, Mögtocke, Mats J och komfortnissen har fått powerpost, beställningen är gjord. |
|
|
Jag har, trots att ett par personer inte betalat, överfört pengar till tillverkaren. De är honom till handa nästa vecka, kanske kommer kugghjulen till Sverige veckan därpå. Ni som vet med er att ni inte betalat, överför pengarna snarast. Annars meddela att ni inte kommer betala. |
|
|
Ingen powerpost i min inkorg Per. Richard |
|
|
Tjenare har inte betalat, totalt glömt bort det, håller på just nu. ber om ursäkt. mvh Erik |
|
|
Länk Länken går till en anvisning för att byta ut drevet. Den är på tyska, behövs det kan jag nog översätta. Hojta till isf! |
|
|
Dreven har anlänt och kommer med utgående post imorgon, m a o bör vara er tillhanda på onsdag. Jag kan rapportera att det funkar bra, jag har redan monterat in mitt. Det är ingen som sitter på en monteringsanvisning för elrollo? |
|
|
Härligt ! Mvh Mattias . |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.