|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Upptäckte igår att mitt lås gick runt lite för mkt med. Däremot fungerade det vid andra försöket så jag lär nog åka på att byta låset snart. Verktyget ser ju enkelt ut att tillverka, jag tänkte prova att använda den gängade sidan av en cykeleker. Kröker man gängdelen så blir nog måttet ganska lagom samt att gängorna kanske kan ge lite extra grepp om låset. Mvh: Tobias |
|
|
Håller precis på att ladda batteriet i min bil för att överhuvudtaget kunna komma in i kupén. Ska ringa och prata med BMW imorrn ang nytt tändningslås. Dumma frågor kanske. Men vad händer med ens nycklar om man byter tändningslås? Kan man använda samma nycklar gamla nycklar i det nya låset? Subidius: Varför kommer du behöva byta även rattlåset? Är det pga din nyckel fastnat i körläge? |
|
|
Tagge: Ja vi kommer båda behöva byta "rattlås" PGA att våra lås är fast. Di fråga är inte dum. Beställer du ett nytt lås på BMW så programeras det till din immobilizer och då passar dina nycklar.. Mvh Kärleken: Länk |
|
|
Nu är min bil lagad. Tog massa bilder och kommer att lägga upp en beskrivning på hur man byter,.. Kärleken: Länk |
|
|
Subidius, härligt. Själv skall jag åka och beställa delar på BMW imorgon bitti. Behövde tydligen åka dit eftersom det gäller nycklas osv. Har en kollega som skall hjälpa mig att byta allt om jag inte fixar det, vilket jag förmodligen ej gör... Subidius, bytte du även knäckbultar eller vad det heter? |
|
Ug-Lee |
Köp dom oxå, 15-20kr st för du lär inte få ut dom gamla hela. vet ej riktigt hur det ser ut men det är ju en typ av stöld skydd, kan tänka mig att man måste skära ett spår i dom till mejsel. |
|
Jag bytte även bultarna. Dom gamla får man ut genom att att "slå runt dom" med en körnare. Det svåraste är att få bort låsringen runt rattstången, om jag ska byta fler gången kommer jag beställa den med.. Kärleken: Länk |
|
|
Tycker att det är lustigt att mekar-tipsetr inte dycker upp. Skrev i söndags.. Någon som vet hur lång tid det brukar ta? Kärleken: Länk |
|
|
Nu har mina delar kommit till BMW iaf. Tyvärr har jag inte haft tillfälle att hämta dem. Schyssst om mek-tipset kommer upp. Blir intressant att se om jag kan fixa det. |
|
|
Okej, hoppas inte för mycket. Det va länge sedan jag skev men inget har hänt.. Kärleken: Länk |
|
|
750in har fått stå. Har inte orkat ta tag i det pga av att jag har 525an nu. Men jag har som sagt delarna hemma. Förhoppningsvis skall en bekant hjälpa mig i helgen. Ska bli kul att testa lite 750 igen nu när man vant sig vid 525an... |
|
| Testade idag att trycka in en bit ståltråd. Det hände absolut ingenting. Ska det klicka, ska man vrida? | |
|
Samma sak har hänt mig.... märkte att nyckeln gick lite tungt när jag stängde av bilen, provade att starta igen varvid nyckeln stannade vid radioläge, fick peta av pluspolen. Subidius..återkom med ett mektips när du gar bytt. Mvh Skalman |
|
|
Vart sitter hålet där man skall stoppa in gemet/verktyget?.. är det hålet man ser i blecket på framsidan tändningslåset alldeles ovaför nyckelhålet? Mvh Skalman |
|
|
Har tillverkat ett verktyg av en vek insexnyckel med ca 20graders böj och 20mm längd + skaft. Får in verktyget och vrider på nyckeln något men inget händer. Alternativ? Låset har fastnat i "radioläge". Mvh Skalman |
|
|
"Plockade ur" låset med en 13mm roterande fil, 5minuters jobb sedan låg låset i näven. Upptäckte att "låspiggen" inne i låset gick mycket tungt varför det inte fungerade med gem-metoden. Bilen går fint att starta utan cylinder, bara imobilizer sändaren finns i närheten. Mvh Skalman |
|
Ug-Lee |
Har nu bytat rattlåset, fick ett nytt problem. Nycklen går inte att ta ut när cylindern sitter i rattlåset, men den går att ta ur om jag har cylindern i handen. Det verkar som om rattlåset inte låter cylindern att snurra helt tillbaka till noll läge. är det nån som vet nått om detta? |
| Jag byttte på min också, gick fint att byta när man lärt sig trixet med gem på det nya låset. Funkar klockrent nu, snurrade ibland innan. | |
|
Idag körde jag min bil för första gången på 2 månader. Nice, blev tvungen att byta batteri också. Det tog visst lite stryk av att stå i radioläge i 2 m ånader... Kändes lite "seg" i början, bl a fungerade inte acc:n förren efter typ 20 minuter. Pumpade upp däcken på macken och blåste ur den hyfsat. Sen kändes det bra igen. Jag hade vant mig att köra e34, milsvid skillnad... |
|
|
Oj, oj oj, mitt lås har snurrat några gånger. Upptäckte att det spelade roll hur jag satte in nyckeln. Dvs om nyckeln sattes in med larmknappen (låsknappen) nedåt, mot mattan, då snurrade låset. Men inte om knappen(knapparna) var uppåt. Antar att det är bäst att byta iaf. Tompa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.