|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
zätatre: Skönt att höra att du valde rätt bil i slutändan :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Väljer själv mellan en 320 CDI och en 330d just nu. Har kört båda och det är väl ganska traditionell skillnad: BMWn är sportigare och roligare, Mercan är mer komfortabel och lugn. Kul med sportigt, men faktum är att de flesta mil jag kör (200 i månaden) är på motorvägen till och från jobbet, så komfort kanske är viktigare.. Ville bara tillägga att Avantgarde-looken och AMG-paketet är två separata val. Du kan mycket väl ta en C-klass med avantgarde utan AMG-paket om man inte vill ha hårt chassi, rattväxelpaddlar, sportstolar etc, något som jag i så fall kommer göra. Som någon journalist sa: Mercedes har skapat ett väldigt trevligt och komfortabelt chassi, med en bra motor och en trevlig automatlåda. "Varför någon skulle betala 21k för att få en mindre komfortabel bil och för att få växla sin automatlåda manuellt är för mig obegripligt." Hursomhelst, svårt val. Jag gillar BMW, men mercan är riktigt fin... |
|
|
bewing77: Gör inte AMG paketet nya C-klass betydligt snyggare exteriört, eller är det något ytterligare paket? I en diesel skulle jag också till 100% föredra en klassisk automatlåda, det passar den vridstarka och lågvarviga karaktären som handsken. Mvh, /Wille |
|
|
Jo AMG-paketet har lite lull-lull som kjolar, snyggare fälgar, bredare samt sånt som inte syns: styvare chassi, lägre, andra bromsar. Personligen tycker jag inte kjolpaketet gör lika mycket på Mercan som M-paketet gör på BMWn för utseendet, och sänkt sportchassi känns lite "meh". Det är en Merca, det blir ingen sportbil oavsett vilket: Känns som man tar bort en av de detaljer där Mercan slår BMW, dvs komforten, genom att ta det. Avantgarde ger dock den (enligt mig) mycket snyggare grillen med stjärnan i mitten, så det är ju ett självklart val. Dock blir 320 CDI en bit dyrare än 330d när man har ploackat på extrautrustning, så frågan är om Mercan verkligen är tillräckligt bra för att motivera det, samt om andrahandsvärdet står sig i förhållande. Räknar med att behålla den tre år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.