|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag sitter med världens beslutsångest. Jag skall köpa ett sportsystem till min e46 m3 och väljer mellan supersprint lättvikt alt eisenmann lemans 83 mm. Har bara hört dessa två system på videos aldrig i verkligeheten. Kan ni som vet ge mig råd om vilket som låter bäst och hur kvalitén är gällande dessa. Det lutar faktiskt idag åt supersprint då jag är ute efter det där råa & metalliska ljudet. Men vad vet jag :-( Ingen som bor i sthlm-området som har supersprint alt eisenmann system som man skulle kunna åka förbi och lyssna på?? Tackar på förhand för all hjälp jag kan få gällande denna fråga.... MVH Bomis | |
Filip_J |
Är du ute efter det metalliska ljudet är det DEFINITIVT Supersprint du ska välja. har själv detta på min M3 e36. Se denna videon med loaded M3an och supersprint-system: Länk |
Filip_J |
Förlåt, HÄR är rätt klipp: Länk |
Lars Jakobsson |
Eisenmann har det metalliska ljudet som en orginal M3:a har, om det är det ni syftar på? Bara lite mer och lite dovare.. Sen kan du inte hänvisa till en kompressor matad som har bytt hela avgassystemet, för vad jag förstog så är det bara slutburken som ska bytas? Jag tycker både Eisenmann och Supersprint låter bra, i stort sett likadant, samma vad gäller kvalite. Det som fick mig att välja Eisenmann var utseendet.. Mkt snyggare än Supersprint. Synd att du inte var i Västerås idag, då hade du fått hört :P Väljer du Eisenmann kommer du garanterat bli nöjd. |
Lars Jakobsson |
Länk Så här låter min iallefall, ni borde kunna urskilja den från den andra.. |
|
lars>> tack igen för alla goda råd....Jepp bara slutburken..Om du har vägarna förbi sthlm så får du pm:a mig...När lämnar du in bilen på mod?? lite kuriosa....race:ade mot en mappad 325 turbo idag (450 hkr) dött lopp upp till 160 i alla fall sen var vi tvugna o bromsa...kan lägga till att jag hade duktigt med weelspinn på både 1:an & 2:an det är som sagt bara ljudet jag är ute efter...ger bara slutburk några extra hp?? |
|
Lars Jakobsson |
Bomis>>Det finns bänkat med Eisenmann, kan maila grafen till dig om jag får din mail? Där finns allt från sport till Race.. Ska in 9 Juli :P Då går din riktigt bra! Var 325:an bänkad? Det är kul att se hur väl M3:or står sig orginal mot trimmade bilar.. |
|
lars>> vet inte gällande bänkiningen, ska kolla det med honom i morgon :-) min mail är stiffo1@spray.se Du som race:ar mkt har väl hört supersprint oxå?? är det stor skillnad i ljud mellan ss och eisenmann på höga varv?? hur många hp blir det?? går den genom besiktningen?? |
|
Lars Jakobsson |
Bomis>> Den enda bilen jag har hört med supersprint i verkligheten är Loaded, Och det känns inte riktigt rättvist att jämföra den med min slutburk :P Men det är nog mest en smaksak vilket man väljer, men se till att höra båda i verkligheten och åka med.. det är enda sättet att göra det på om du är osäker. Kolla på dynon så ser du ungefär hur många hp det ger..beror ju på vilken modell du väljer. Ja, det går igenom besiktningen. Bara slutburken ökar enbart ljudet med c:a 8db..så det är inte så mkt.. Är perfekt ljudnivå, som dom skulle byggt M3:an från början.. |
|
lars>> jepp, jag måste verkligen lyssna på båda live! Ingen i sthlm med supersprint el eisenmann?? |
|
|
jag hänger gärna med om någon ställer upp för ett litet demo kring sthlm trakten! är också intresserad att höra om någon har sin M3:a utrustad med Bastuck, hör gärna av er. |
|
| Lars Jakobsson var du i Västerås i går eller? | |
Lars Jakobsson |
Vetoni>>Stämmer bra det :) |
| De va synd jag var i Gävle i går ville se din bil faktiskt de var synd :( en annan gång ;) Den e snygg!! | |
Lars Jakobsson |
Tack så mkt :), ja det blir fler gånger :P |
|
Annars är Gelleråsen nu på lördag ett bra tillfälle att lyssna på olika system;) Men om jag ska jämnföra det Eisenmann system som 80s har och mitt Supersprint så måste jag säga att ett Supersprint låter en hel del mer. Effektökningen är nog försumbar. |
|
|
schaat>> vilket supersprint har du? race lättvikt? hur blir kupéljudet?? Jag använder bilen dagligen till jobbet m.m. så den info kan ju vara bra att ha! Har tyvärr inte tid att åka till gelleråsen i helgen :-( Ingen i sthlm-området som kan dema supersprint alt eisenmann :-( ?? |
|
|
bomis>> LIGHTWEIGHT RACING EXHAUST 044006, kallstart med kattersättarna på lite högt kupeljud men med kattarna på så tycker jag att det är helt ok. |
|
| G-Power låter bättre än eisenmann tycker jag | |
| Highway star>> vad är g-power, aldrig hört talas om??? | |
|
Tar upp frågan igen...ingen i sthlm trakten som man kan komma förbi och lyssna på...eisenmann alt supersprint? skiljer sig dessa systemen mkt i ljudstyrka? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.