|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur snabba är M-modellerna runt ringen? E-34, E-39, E-36 och E-46 Det är Toyota "torskar" som tjaffsar om bästa sportbil... | |
| Ursäkta mig min avsikt är inte att vara en besserwisser, men Nurnberg är en stad och ringen heter nurburgring och ligger inte vid en stad med liknande namn :-) | |
|
Man lär sig något nytt varje dag... :) |
|
|
Nürnberg har kanske en ringled? ;) www.nuerburgring.de kanske har nåt om tider, har inte kollat själv. |
|
| Oki! tackar för tipset... | |
Deliq |
Som info: Nürburgring har fått sitt namn av en gammal fästning ( Nürburg ) som ligger i Eiffelbergen mellan Köln och Luxemburg. Nürnberg ligger c:a 35 mil öster om Nürburg. Ja, ja det låter lite som messerschmitt-takter men så var inte menat... ;-) M V H // Deliq |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Deliq, det kan vara bra att veta. För när jag fick reda på att jag skulle åka och jobba till Nürnberg tänkte jag direkt på ringen. Men som sagt, den ligger ju knappt 40mil därifrån... och det är nog många som förväxlar det. |
Crusty |
MMM.....den berömda ringen! Nästa gång man åker ner till släkten (jag är halv tysk) får man väl dra en repa där! Se om man kommer upp några 200 knyck? Hahaha =0) "The Blue BMW" |
|
... läser i Sportbils katalogen: M3 SMG (E36 321PS) 8min 35sek M Roadster 8min 32sek BMWCS # 2358 BMWCS Syd |
|
|
har skrivit ner en del om mitt besök på ringen, kika in och nju eller det bästa, åk dit och ha en lycklig stund i livet! man ångar INTE ett besök på ringen. Länk Surfa in på beam.at/bimmer |
|
|
M3 E46 gör Ringen på 8.22 om jag inte minns fel... Helschysst Ringensite är annars: www.nurburgring.org.uk Mvh / Micke R |
|
|
Tackar för det Micke R! |
|
|
På www.nordschleife.no finns det tider för många bilar men ta en del med en nypa salt. |
|
| Min GT har gjort nordschleife på 8.22 med ställbart chassi och lite annat godis. Motor helt orginal. | |
|
Åh f-n... De är ju inte illa. Men i mitt "gräl" med Toyota-torskarna så snackar vi standard... Annars gåt det inte att reda ut. *ler* En kommentar: "Är M3 en sportbil?" Ska jämföras med Supra mk3 och 4... Det är väl landsvägskryssare om något?? |
|
|
328-Johan, Har du kört Ringen på 8min 22s? Isf är jag imponerad. Jontis, Från Sport Auto Original E39 M5 8min 28s Original E46 M3 8min 22s Original M Coupé 8 min 22s Original Z8 8min 18s BMW Testförare E39 M5 8min 20s Z8 8min 15s Vilken som är en sportbil eller inte beror väl på definitionen, helt klart är en M3 väldigt bra på bana med tanke på dess allsidighet. Helt klart mkt bättre än Supra mk3, har inte sett några som helst bantider från en original Supra mk4 så den är svår att uttala sig om. |
|
|
Super tack johann!!! De där tiderna ska nog få dem att knipa käft... :) |
|
|
nix, inte jag men förra ägaren. planerar dock att åka ner till sommaren och knäcka den tiden om allt klaffar. han (förra ägaren) drog en F355:a och en viper så ni fattar att min bil ligger fint på vägen ;o) Modifieringar (vill man att en M3:a ska bete sig ordentligt så måste man tyvärr göra något åt det ganska kassa chassit) finns på [tiiidig betahemsida]: Länk |
|
|
328-Johan, Vem är den förra ägaren som kör så snabbt? 8.22 är en grymt snabb tid och jag ställer mig tveksam till att ngn kan köra så fort med otrimmad M3 GT, Coilovers eller inte., möjligen skulle det kunna gå med slicks. Ringen är ju som bekant en högfartsbana där det krävs riktigt mkt pulver för att vara snabb. Inte ens en Porsche 964 RS eller en Lotus Exige kommer i närheten av 8.22, trots klart bättre vikt/effektförhållande och mkt bättre väghållning. Så om du inte har kört där mkt förut tror jag du får väldigt svårt att knäcka den tiden. Mmkt snygg sida! :) |
|
| förra ägaren vill jag inte avslöja men det finns på film! skam den som ger sig! | |
|
Inte för att vara dryg men om du inte varit där tidigare och åker ner med målsättningen att köra fortare än 8.22 så tror jag att det är stor risk att du antingen blir besviken eller skadar både dig själv och bilen. Ser gärna filmen! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.