AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.626

Bromsdelar från Twinovatics

Sida 1 av 2
ri
72
rillejo
320i -92
Ska köpa bromsskivor och belägg till min E36:a. Har monterat Biltema bak och är nöjd med dessa delar förutom att de dammar en del. Måste även byta skivor och belägg fram och hittade delar på Twinovatics som är billigare än Biltemas. Någon som testat dessa skivor?

Länk

//Rikard
ri
72
rillejo
320i -92
Oj, fel i länken.

Här kommer en fungerande Länk
ri
72
rillejo
320i -92
Ingen som har handlat av twinovatics?? Deras belägg är av märket Centric.

//Rikard
Ampe
Hej Rickard.

Säljer själv produkter av märket centricparts via www.bromsmannen.se och kan meddela att det är bra kvalité.

Säljer även borrade och slitsade skivor från Brembo.

/Andreas
ri
72
rillejo
320i -92
Jag har satt dit klossar och skivor från Twinovatics och är helnöjd. Billigare än Biltema och riktigt hög kvalitet.

//Rikard
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Funderar själv på att byta mina bromsskivor bak till våren. Just nu sitter det original på och fast de inte har rullat så många mil, ser de inte bra ut. Tänkte först att man skulle köra Biltema skivor bak + märkes belägg o fortsätta ha mina original fram, som är fräscha. Såg nu att Twinovatics saluför "Centric" bromsskivor, alldrig hört talas om, men gjorde en sökning o de verkar vara stora i USA. Ska man våga prova dessa skivor bak? De är ruskigt billiga, 370kr för bakskiva till E46. Är det 370kr/st eller för två? Sen hade de oxå Premium Metallic Bromsbelägg, nått o ha?

Mvh/Dalle
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Såg precis att Länk är ännu billigare.

E46 Bromsbelägg bak - TEXTAR = 549kr (BMW original är väl Textar?)
E46 Bromsskivor, Bak, båda sidor, 276x19mm. Ventilerade = 725kr

Båda sidor, måste menas att det säljs axelvis/parvis. Nån som har erfarenhet av Waarwest skivorna?

Mvh/Dalle
gt
2.766
gto80
535 Xdrive 12 Citrinsvart metallic
535 DAT-M 05
Harley Wide Glide
Harley Ultra classic
Jag har monterat bromsskivor bak samt belägg och handbromssats från Biltema på min 530d och den fungerar utmärkt 1,176 kr
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Ingen som har erfarenheter angående bromsskivor från Waarwest eller Twinovatics?
ri
72
rillejo
320i -92
se ovan
da
527
dallev79
525iM Touring -01
Ahh, missa det ;)

Kör du med deras Premium Metallic belägg? Hur är de jämfört med original? Billigare än Biltema blir det dock inte för mig. Deras priser på skivor är per st och inte axelvis. Så skivor bak för mig blir 370x2=740kr (BMW tar 1290kr). Berätta gärna mer, man blir lite misstänksam när det är halva priset, men är det inte sämre än original, finns det ingen anledning att tveka.
ri
72
rillejo
320i -92
Jag är ingen bromsexpert men har dock märkt att biltemas belägg dammar en hel del vilket inte premium metallic gör något särskilt. Skivorna var rejäla och med bearbetad yta som gjorde att bromsarna slet in sig mkt fort. Ytrost bildades dock ganska fort runt centrum vilket skulle vara rostskyddat enl. Twinovatics. Annars tar bromsarna mkt bra och skivorna har inte slagit sig trots några riktiga inbromsningar.
bm
46
bmw_singh
BMW 520D F11 2013
Hej, jag ska byta bromsar min bil och tänkte fråga dig om hur bromsskiverna med centric märke har funkat på din bil?
ri
699
riku
740iA -97
Har skivor o belägg runtom från Centric i E38:an.
Funkar kanonbra för normal körning.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Är inne på samma spår.

ska man byta till Centric eller waarwests belägg ? vilken tillverkade kör waarwest med på sina belägg ?

Mvh
Kaptenen
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jag har handlat från Twinovatics, inget konstigt och dom verkade kunna sina bromsar.
Jag handlar gärna av dom igen.

// Mvh Andreas

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jo, men snarare vilket som är bäst, waarwest eller Twinovatics.

Kvalitetsmässigt dvs.
BM
93
BMW///M
330i Touring M-pkt -02
Tyckte inte va så mycke billigare än tex autoexperten eftersom frakt tillkommer
nd
80
nderz
530iT -01
waarwest skivor är av märket VAICO vilka är Tyska OEM tillverkare dvs motsvarar original kvalité.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Börjar bli dags för nya Skivor + belägg på min 530.

Kan ni rekommendera Bromsbeläggen från Twinovatics ?

Värt att ta de dyra beläggen ?

Samt, varför finns inte premium bromsskivorna till min modell :(

Ska man köpa från waarwest eller liknande ist ?

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

TS, vad får du betala för skivor och belägg fram från Twinovatics?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.