AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.785

Vad ingår egentligen i M-sportpaketet för E46 cab (facelift)?

Sida 2 av 3
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Finns nog risk att korparna norpar allt dom kommer åt om man har otur :(
Men fabriksmonterad utrustning brukar alltid vara mindre stöldbegärlig än eftermonterings utrustning...
För nog tycker jag du ska välja en med navigation i, det är verkligen helt överlägset... man har nytta av den när man som minst anar det ;)
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
korparna tar det dom kommer åt oavsett om det sitter som berget eller lite mindre fast. Lister, speglar, fälgar, ventilhattar??? you name it.

Stereos och navi kanske klarar sig lite längre men tänk på alla 5:or som blir av med sina Angel eyes!!! Fast navin är det kanske lite mer bök med.

Navi har inte jag och det hade jag så klart velat. Men jag har skaffat mig en Garmin Nüvi 360 och den hittar den med :-) Och den kan jag ta med mig i min andra bil om jag nu skulle tappa förståndet och ta den på nån längre resa :-) Om du köper en bil från tyskland så är det större chans att det finns med från början. När jag köpte min så fanns det inga svensksålda med det medan alla importerade hade det.

Niklas

Fransosen
Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
klart du ska ha navin....de har ja på min....skulle hellre köpa en fulltrustad...

/Nico
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Vad som är fullutrustad går ju att diskutera i evigheter.

Alla tycker uppenbarligen inte att navin är värd att lägga 25 papp på när bilen beställs ny.

Så min är tydligen kass då eftersom den inte har navi?????

Den nissen som köper min bil en dag kanske inte heller vill ha navi och anser följdaktligen att den är "fullutrustad" enligt sina behov....

Tycke och smak, behov och utbud. Som vanligt.

Niklas

Fransosen
Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
32 papp inte 25 ;) hihi...nee din bil e inte kass men ja tycker när man väl lägger ut pengar såå kan man köpa med navin o allt...o de e sant alla har sin smak,nåra tycker om navin o nåra tycker de e onödigt....

/Nico
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Jag skulle så klart helst sett att min hade haft navi, mest för att det är en kul grej. Men en lös navi för 5 papp hittar vägen lika bra som en fast monterad för 32. F ö ett otroligt överpris!!

Självklart vill man ha en bil med så mycket godis som möjligt när man ska ut med mycket pengar, tycker dock det är synd att rata en annars fin bil för att den inte har navi.

Och jag betalar hellre mer pengar för en bil med mera motor än samma peng för en bil med mindre motor och navi.

Det finns inga rätt eller fel i det här, det är så många faktorer som väger in i ett bilköp. Inget är rätt eller fel så länge köparen är nöjd.

vi har alla fina bra bilar, liten motor stor motor, med tak utan tak, fast monterad navi eller lös. Spelar ingen roll så länge man är nöjd själv.

Undrar bara hur länge BMW kan ta så hutlöst betalt för sin navi bara???

Och i ärlighetens namn, behövs det en navi alls egentligen. Har kört bil i snart 20 år, bilat i hela europa och alltid kommit fram till rätt ställe i tid. Det är ingen "utmaning" när man har navi. bara att lyssna på nån röst som säger sväng till höger om 100 meter, ta andra utfarten rondellen osv När man kör ensam mitt i natten är det bekvämt absolut. Men en del av sporten har ju varit att hitta rätt, komma fram i tid och från rätt håll med bara en vanlig karta. ja ja man blir bara äldre och bekvämare.

snart ber jag nån att köra bilen åt mig och sätter mig i baksätet och läser en god bok. Måste bara byta ut cabben till en 760 Li med navi :-) först. Vill ju inte komma bort mig i stora världen....

Niklas

Fransosen
Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
haha klart att de e stora pengar...men de e värt pengarna tycker ja....men men de e olika åsikter...men ja tycker att de e mycke finare med inbyggd navi än en sån där för 5 papp....

/Nico
Fr
2.517
Fransosen
750Li -09 (f02)
Klart det är snyggare med en inbyggd!

Inte var det väl du som betalade 32 papp extra för navin i din bil eller va? Var det inte nån snubbe i tyskland som hade den före dig...

Fast jag har mera motor!!!! och en navi hahaha ;-) Och större motor får man inte får 5 papp.

vi kommer inte längre här, vi har bägge schyssta bilar så vi lägger ner. Sov gott.

Niklas

Fransosen
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Det går ju inte att förneka att det är snyggt med en 16:9-skärm mitt i panelen - ur bling-synpunkt sett :) Men jag tar hellre en större motor, eller M-paket, eller HT.

Finns ju en (icke-faceliftad) på Blocket nu, den har Individual-skärmar i nackstöden = svinfräckt på en cabbe, speciellt kvällstid, men de där lär ju ryka fortare än man kan säga "självrisk"...
Visa användare
141
c14ym0re
X5 40d M-sport 2011.
Tjena Sani.
Den som ligger på blocket idag, med full navi + skärmar i nackstöden tror jag nog du skall försöka hålla dig ifrån!!!

Jag satt och kikade på en PRECIS likadan bil på mobile.de, som va i samma färg, samma fälgar, samma skinnklädsel å samma skärmar i nackstöden, och DEN bilen hade noll (zero) nada dokumentation, hade en liten buckla på ena sidan, som det stog att dom kunde "suga ut" om man verkligen ville.

Nu kan jag ABSOLUT inte garantera att det är samme bil som nu finns på blocket i sverige, men allt annat stämmer... utrustning och färger mm...

Den bilen var riktigt billig i tyskland, även fast den hade en ruskigt lång utrustningslista... Men det stog även att den inte hade någon som helst dokumentation, serviceböcker mm... nada.

Men som sagt, behöver inte vara samma bil som idag är till salu i sverige, då det uppenbarligen står att den bilen har full servicedokumentation mm..

Just my .2€
Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
fransosen,
nee ja har inte betalat 32 papp för det...men har kollat upp det...=)....de skiljer ca 35 hk emellan....slänger ja in ett chip o sportavgassystem så har ja den motor som du har...hihi men som sagt..vem bryr sej..cab e för o glida inte för o raca..ja kunde köpt en m3 isåfall...=)

/Nico
Visa användare
3.753
Sani
Om inte motorn spelar någon roll kunde du ju köpt en 318 isf? :) Klart motorn spelar roll, även i en cab!
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Chip o avgassystem = 35hk? Jo hej du.

Angående navi skulle jag kunna lägga ut 25papp, om jag behövden den. Däremot skulle jag inte göra det på en E46 då den är ergonomiskt helt felplacerad.

Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
haha svartsjuka ni e....ja har inga problem o sälja den o köpa en m3 cab lilla vän....såå dont fack :P...men de ja menar...200 hk räcker för en cab...318 e ju ingen motor ens..de e en symaskin....men 323 o uppåt räcker för en cab..men ja fårstår mycket väl att de e lite mer drag i en 330...men men de kvittar...

/Nico
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Eh...
Avundsjuka, för att någon lurat i dig att chip o avgassystem ger 35hk? Ärligt talat så är tycker jag det mest det är synd om dig om du tror det.
Angående motorstorlek vet jag inte ens om jag orkar kommentera men tydligt är att du har en övertro på din 2,5 litersmaskin... :)
Snygg färg på skinnet btw..

Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
2.8 liters...kom efter 03....du får lära dej lite mer om bmw tror ja =)....197 hk

/Nico
Visa användare
3.753
Sani
Är det så? Länk

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

2,8? Är du nyvaken eller? 197hk har en 3-serie aldrig haft heller vad jag vet. Inte en siffra rätt.

Det är nog du som får läsa på lite.

Ni
104
Nico_boss
Bmw M3 coupe -02
enligt bilfirman så va de 197 hk på 2.8 liters....men som sidan visar ere 195 hk på 2.5 liters...konstigt...

/Nico
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Köpt bilen på en bakgård?
En 325:a har 192hk och inget annat.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.