AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.540

Öppet brev till några journalister om BMW´s olika konstruktionsfel

Sida 5 av 5
Ba
48
Bajern
328 E46 -98
Dessutom är det väl ingen som tror att de eventuella mullvadarna skulle skriva enkom possitivt det skulle ju bli allt för uppenbart naturligtvis. Så klart måste det ju blandas in litte lättsmält kritik var hundrade inlägg eller så, det skulle ivarje fall jag gjort!!!!!!

Bättre att springa i fel fil än att fila i fel spr....
Hög nivå på spekulerandet. Insider eller Uppdrag Granskning? Om det skulle vara så att konspirationsanalytikern har rätt vad kan tänkas hända sen? Kommer det att skjutas blindskott eller kommer någon skyldig att erkänna? Följ nästa avsnitt i när såpan Giver/Reciver.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Eller också är det så att Bajern är anställd hos något konkurrerande bilmärke...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bajern, om du menar allvar med dina inlägg är jag uppriktigt sagt orolig för din mentala hälsa!

Med det skrivet så kan du nu hänvisa till ytterligare en konspiration. Alla som inte håller med konspirationsanalytikerna är en del av konspirationen. Du måste ha läst för mycket area51-historier...
Ba
48
Bajern
328 E46 -98
Det begriper väl vem som helst att detta är en mycket potent sida då alla de stora entusiasterna finns här. Det är ju lite naivt att tro att av de kanske tusentals anställda tillsammans med åter tusentals med intressen eller anknytning till BMW eller BMW anställda, så skulle inte en enda befinna sej på detta forum!!!!! Wake up! Sanningen är nog den att det är fler här inne som är partiska än vad ni tror!!

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Bajen: Alla är vi väl partiska på nåt sätt, själv kan man nog kalla sig bilentusiast med förkärlek till BMW.

Självklart ska man kritiskt granska det man läser här (och på alla andra ställen) Själv läser jag tex AP provkörningar av nya modeller med ganska stor skeptisism beroende på att det är BMW entusister som skriver dessa reportage och gärna vill framhålla det "egna" märket.

På samma sätt antar jag att du har dina intressen att bevaka?

Själv är jag, hör och häpna, SAAB-anställd!
(Men du kan ju få klura på om det är en täckmantel skapad av BMW)

Den här tråden kan ju bli hur kul som helst! Men blir det inte tillräcklig fart på diskussionen kan jag alltid rekommendera flashback.se för att ytterliggare kunna frossa i konspirationsteorier.
Ba
48
Bajern
328 E46 -98
Det är väl inte så mycket en fråga om spekulation egentligen. Det vore ju snarare OTROLIGT om inte många av de med BMWsverige anknytning befann sej på detta forumet. Helt rätt BjörnB läs de allt för okritiskt BMW vurmandes inlägg med en stor nypa salt! Speciellt när man på sovjetiskt mannér, när argumenten tryter anklagar sanningssäjare för sinnessjukdom!!!!!!! Man undrar ju....... varför de reagerar så starkt.........nått att tänka på kanske........

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Som sagt, håller man inte med är man en del av konspirationen...
su
174
super-dan
116i - 06
Jag längtar verkligen till när nästa maskinskrivna masskopierade A4-ark med enkelt radavstånd och tippex dimper ner i brevlådan. Jag brukar ligga dubbelvikt medan jag läser konspirationsteorierna. hahaha!!!
Vad är det som är konstigt med att t.ex BMW-ägare eller d:o entusiaster svarar på kritik eller försvarar sina ståndpunkter? De flesta människor jag känner gör likadant antingen det gäller privata intressen eller om man t.ex kör ett visst bilmärke i tjänsten. Prova med att besöka lunchrummet eller firmafesten hos ett större åkeri och diskutera Scania-Volvo t.ex. Menar du att många där då per automatik har anknytning och intressen hos resp biltillverkare?
Du är ganska tydlig och menar att det är ingen spekulation, det är många här på forumet som har direkt anknytning till BMW SE och du är en sanningssägare.
Då får du nog utveckla detta och adressera vilka du avser.
Att insinuera konspiration men inte adressera vilken/vilka man menar är lite fegt, fram med namnen, det kan väl inte vara så farligt eller?
Själv brukar jag inte sällan försvara BMW, mest tekniska lösningar och dyligt men även kvalitetskänsla osv i bilarna. Nu skall jag avslöja en hemlighet efter dessa år på forumet:
Mina BMW-bilar har i själva verket bara kostat mig pengar, aldrig bidragit med några inkomster åt andra hållet. Jag tror det gäller för alla här, utan undantag.

FP
Ba
48
Bajern
328 E46 -98
Fler och fler musketörer anländer, är det inte konstigt ändå vilket engagemang denna lilla fundering/misstanke väcker, det får en ju ännu mer att tro att det ligger nån hund begraven! Det märkliga är ju varför man med sån frenesi försvarar en verksamhet som ju defakto tjänar pengar på att kvaliteten är långt ifrån 100%, möjligen även med en sjunkande kurva.
Ingen är utpekad, men vi ser ju ändå litet grand vilka som eventuellt inte har helt och hållet rent mjöl i påsen. De verkar ju ge sig till känna en efter en!

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Bajern, hur mår du? Har själv varit drabbad av uttmattningsdepression vilket ganska tokigt benämns utbrändhet. Blir nästan rädd då jag märker av symptom på en förvrängd verklighetsuppfattning som brukar vara resultatet av sömnlöshet och komplikationer av denna.

AE
Ba
48
Bajern
328 E46 -98
Är det därför du har tid att göra i snitt 7 inlägg per dygn efter som du inte sover? Men jag är glad att du mår bättre om du nu gör det. Kan någon göra ett sakligt inlägg emot det faktum att biljättarna täljer guld med smörkniv när det gäller service, reparationer och reservdelar??????????

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Tack, jag sover bra nu. Anledningen till att jag besöker forumet av och till beror mer på intresse än sömnlöshet. Det finns ett antal mycket kompetenta och kunniga bilskruvare här på forumet. Det är ett bra utbyte av kunskap och erfarenhet. Jag har lärt mig mycket och jag delar med mig så gott jag kan av mina kunskaper och erfarenheter. Visst tjänar de auktoriserade verkstäderna pengar. De har ju den möjligheten tack vare att de t.ex. har monopol på good-will åtaganden och kan på så sätt hålla bilägare med nyare bilar i ett säkrare grepp och det vill de förstås utnyttja. Jag är helt säker på att BMW Sverige har lagt mer pengar på min bil hos min lokala verkstad än vad jag har lagt på service och reparationer där. Jag har fått den uppfattningen att det är bra betalda jobb för verkstäderna. Vad gäller BMW ligger de inte jämförelsevis så högt i servicekostnad utan jag tror de tar betalt på bilens prislapp. Nu har jag skrivit rakt av vad jag tycker så får vi se om jag dämpar eller stärker dina konspirationsfarhågor. Jag ser att du jobbar på att höja snittet på dina inlägg. Idag tror jag jag får se mig slagen rent utav.

Trevlig Helg!

AE
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Helt rätt! Bilfabrikanter borde inte få tjäna en krona på sin verksamhet. Vissa har ju varit föregångare, SAAB till exempel. Dom har väl inte tjänat en krona (läs förlorat miljarder) på sin verksamhet i årtionden. Sådant gillar vi!

Upp till kamp!
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Haha.. du livar upp stämningen på den här tråden Salesman! Saab har ju alltid haft lite udda lösningar Ett exempel är ju motorn bak o fram (kopplingen framåt och fläktremmen bakåt). Minusresultat i decennier ett annat :))

AE
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Bajern vad har du får åsikt om ex flygtillverkare typ Boeing,Airbus bygger dom också "in" fel dvs nöjer sig med sk låg kvalitet

"verksamhet som ju defakto tjänar pengar på att kvaliteten är långt ifrån 100%" Gälller det dom också?

Mvh Danne
Saliga äro de saktmodiga ty de skola styra världen...

Jomen självklart så medföljer även en näve aktier i firman så man inte "bara" åker runt i en tysk bil utan varje är får vi trogna en nätt aktieutdelning från våra Übermädschen i friska eurosar beroende på
hur många "fientliga" forum vi kan infiltrera.

För att inte tala alla inbrott, stölder och vansinneskörningar som redovisas i tidningar och tv, en kostsam produktplacering kan tyckas men oj oj oj vilken reklam.

Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.