AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
9.536

Öppet brev till några journalister om BMW´s olika konstruktionsfel

Sida 4 av 5
Men, BMW sjunker ju oftare mer i värde än andra bilmärken. Dels beror det på den jättelika importen och dels på den ibland tvivelaktiga kvalitén. Detta har sagts förut och tåls att sägas igen... Många av BMWs prestigebilar hamnar i orätta händer hos personer som inte har råd att serva etc. Dessa bilar förvandlas snart till lik och till slut drar man samtliga t ex M3or över en och samma kam.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Just prestigebilar som 7-serien och Mercas S-klass har ju lite som uppgift att visa att här finns det kulor. Som begagnad är ju den "funktionen" hos bilen borta. Tror man kan få en rätt skön motorvägsslukare om man skippar prestigen. Det finns hållbarare bilar än BMW men att kalla dom för ren skit är väl att ta i om ett märke på andra plats i en ägarundersökning.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag kan mycket väl tänka mig att begagnade BMW kan locka till sig köparskaror som kanske inte borde äga en BMW, men det kan knappast företaget lastas för.
Att BMW skulle ha en – jämfört med bilvärlden i stort – tvivelaktig kvalitet har jag svårt att tro på förrän jag ser en undersökning som visar på detta.
Överlag vore det nog bra om folk trodde mindre på sina egna erfarenheters och bekantas erfarenheter än på vettigt utformade undersökningar.
Oj. den här, tråden var en het potatist.
Kul!
Rostande tank på en E38, knappas troligt då BMW haft plast- tank sedan mycket länge. (kan finnas undantag om bilen importerats)

Jag ägde en E30- 89 med past- tank.

Åker nu en E90- 07. Mycket nöjd med allt.
Måste tillägga mitt senstae inlägg!
Har även haft:
E36 & E46, Samtliga med plast-tank. Samtliga M3or.
Har anmält intresse för en E90-M3, kvoten till sverige lär inte bli stor.
Is
2.267
Isåkare
Lexus IS250.
Grönholm.

Anledningen till att din E30 hade plast tank var att orginaltanken rostat bort och nån bytt den.
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Jag har inte läst hela tråden men måste säga att 6 månaders garanti låter väldigt konstigt. Min lokala ÅF (Novation) har iaf 2 års garanti på både reservdelar och utförda reparationer.
kicken
vilken tråd! ..man kan väl säga att : "det som havs det skavs" , och en bil som är 15-17 år tar vägsaltet..sakta men säkert..även elektronik o.s.v får sina ålderskrämpor, men att sriva rent ut att BMW är skit- tolkar jag som ett uttalande från en människa som aldrig skruvat/mekat med ett fordon överhuvudtaget?...för FEL blir det till slut på allt (oavsett "huvkråka") , ingenting varar förevigt..och det var det som fick mig att välja just BMW privat, ..jag har inte haft några problem som fått mig att skrika och väsnas sen jag köpte min 528i -87..det är ju så att man i princip kan säga att nuvarande 320d,n -03 redan är farligt nära rost och andra fel som tänkas kan uppstå? , en bil är som en personlig individ, som kräver en viss omsorg/ vård, vissa människor kan ta ut en ny bil som ser förj-vlig ut efter 5000mil även om inget är "trasigt"? ..jag älskar min -e46 även om den har rostproblem i huv o.s.v ..kort sagt kan man nog f-n säga att som bilägare får du tillbaka av din bil detsamma som du ger den.. även om man inte kan byta kabelhärvor varje år:-)....för mig är det only bimmer som gäller , sålänge jag kan köra bil
m.v.h kicken
kicken
måste tillägga att inte just min bil har rost ;-) men att e46 som sådan har haft:-) ..../kicken
grönholm,

Sorry, men du har helt fel. Alla E30 har mig veterligen plåttank. Min M5 har plåttank, samtliga mina E38 har haft plåttank (både svensksålda och importerade).

Däremot kan man fråga sig varför i h-vete man valt plåttank på dessa modeller - ett i mitt tycke idiotiskt beslut.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Tack för infoformationen Kalle!

Det man inte har sett har man inte upplevt! Jag har haft plasttank på alla BMW bilar jag ägt. Håller fullt med dig varför plåt? Obegripligt!

Tack Kalle! Man lär så länge man lever.
Ba
48
Bajern
328 E46 -98
JAG TROR MAN MÅSTE VARA PÅ SIN VAKT FÖR INFILTRATÖRER HÄR NÄR DET GÄLLER INTELIGENTA TRÅDAR SOM DENNA. KLART SOM KORVSPAD SÅ HAR BMW AUTOPOWER.SE UNDER GOD UPPSIKT, SOM ÄR EN STÖRRE MAKTFAKTOR ÄN NI TROR. DVS VISSA INLÄGG HÄR ÄR SKUMMA! SOM OM MAN FÖRSÖKER TYSTA NER KRITIKEN!!!!!!!

Bättre att springa i fel fil än att fila i fel spr....
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

HOAX!

Ba
48
Bajern
328 E46 -98
Titta vad var det jag sa?

Jag tror att man bör vara betydligt mer "på sin vakt" mot paranoida konspirationsteoretiker än mot att BMW skulle ha "infiltratörer" anställda för att skriva foruminlägg :-)

Mvh,
Kalle
___
Ba
48
Bajern
328 E46 -98
En till!

Bajern,

Det du vill ha sagt är alltså att jag i själva verket är en BMW-anställd infiltratör som verkar på AutoPower för att sprida ett gott rykte om BMW? Utveckla gärna vad du i så fall tror att mina arbetsuppgifter är.

Mvh,
Kalle
___
su
174
super-dan
116i - 06
Jo, alla är vi konspiratörer som blint leds av styrelsen i Tyskland. Såere.. ;-)
Dessutom kan du ju bara scrolla upp ett par rade och läsa följande, som jag skrev för någon månad sedan: "Däremot kan man fråga sig varför i h-vete man valt plåttank på dessa modeller - ett i mitt tycke idiotiskt beslut."

Det vore väl inte särdeles klyftigt att rikta sådan kritik mot min arbetsgivare, framförallt inte då de uppenbarligen betalar mig för att tysta ned just den typen av kritik :)

Mvh,
Kalle
___
Ba
48
Bajern
328 E46 -98
Jag pekar inte ut någon enskild. Men bara det faktum att det tar 5 sekunder för åtmindsonde 3-4 musketörer för att skynda ut och slåss på BMWs sida borde få en att undra. Fattar ni inte att det är en jätte industri och ett (har blivit) affärskoncept, och troligen drar in mer pengar, att laga usla bilar än att sälja ditona. Det är naturligt vis väl uträknat kalkylerat hur mycket fel ett märke tål kontra hur mycket man tjänar på denna verkstads/reservdelsindustri! Säg inget annat!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.