|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ja, varför? Länk | |
|
"Subarus ägare har genom åren lärt sig att uppskatta egenheterna som boxermotorn, den permanenta fyrhjulsdriften och de ramlösa dörrfönsterrutorna." Sen är dom riktigt goa att dra hästkärra med etc! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Provkör en så förstår man varför. Riktigt sköna bilar med underbara stolar. Dessutom har de blivit riktigt stiliga. Pratar nu om Legacy (Outback), vilken enligt mig är den enda fina modellen från Subaru. Skulle verkligen inte göra ont att äga en Legacy. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Kan bara hålla med! "Provkör en så förstår man varför". Tycker precis som Johan att de är snygga att titta på och en mycket utvecklad fyrhjulsdrift är inte fel. Personligen väntar jag med stor spänning på att få provköra den första boxerdieseln när den kommer.. Hoppas den kommer i någorlunda volym och effekt. Lyckas det så ligger nog BMW illa till hos mig om några år när det ska bytas bil igen. Diesel-räsern /Rickard |
|
| Jag tänkte faktiskt provköra Subaru innan jag köpte X3:an, men jag fick knappt plats med mina långa ben, så jag hoppade det. | |
|
Ett skäl till att de gått om är att deras marknadsandel tidigare varit för låg för att ingå i undersökningen. De kanske har haft lika nöjda köpare i alla år. Själv har jag ingen åsikt iom att jag aldrig kört en sådan. Mvh Mikael |
|
|
Om ni får chansen att provköra Subaru Impreza WRX STI så tveka inte! Grymt cool vardagsräser! M Power!!! The one and only power! |
|
|
Alla dessa tester där bilar jämförs av ägarna är ganska värdelösa enligt mig. Som premiumkund (BMW, Mercedes, Audi, Lexus etc) är du mycket petigare. Har du betalt två ggr mer än vad en Subaru skulle kostat förväntar du dig självfallet två ggr mer bil för pengarna. Där en Subaruköpare kanske köper ett knarrande ljud från vänster bakruta kommer BMW-ägaren bums lämna in sin bil för att få det åtgärdat. Det som BMW och Mercedes fallit på de senaste åren är värdelös kundvård... Volvoköpare accepterar tydligen dålig service och trist bemötande men det gör absolut inte en BMW-kund. Därför går arga BMW-ägare ut och spyr galla trots att deras bilar i själva verket fungerar minst lika bra som Subarun. Sen tycker jag personligen Subarus bilar är leksaker och inget man kan leva med i flera år. Man är dödstrött efter en långfärd i en STI. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Eller så är det så att folk som spenderat mycket pengar på en bil är mindre benägna att erkänna att bilarna har fel och brister. Då dumförkarar de ju sig själva som i så fall har gjort ett dåligt köp. :-) Jag säger inte att det är så. Jag tycker bara att dylika undersökningar har för många okända variabler för att egentligen säga något alls. Jag är mycket nöjd med de BMW jag har haft, men jag skiter i hur många andra som är det. :-) |
|
|
Jag kan hålla med om att man som premiekund oftast har högre förväntningar och krav. Men att en Subaru skulle vara en leksak håller jag däremot inte med om. Jag har själv tidigare ägt en Impreza Turbo -00 och var extremt nöjd med kvaliteten även om den inte på långa vägar förmedlar samma känsla som en BMW. När jag sålde den efter 5000 körda mil gjorde nya ägaren ett M-Test på bilen med fullgott resultat. Den enda anmärkningen var en trasig skyltbelysning, vilket också var det enda fel som M-Test kände till som ett standardfel. Jag hade överhuvudtaget inte det minsta problem med bilen under den tid jag hade den, det är få BMW-ägare som kan säga samma sak om sina bilar. Vi gjorde dessutom en 600 mil lång europasemester där längsta dagspasset var på 110 mil. Blev inte mer trött av det än jag blivit i någon annan bil oavsett prisklass. Om jag i framtiden skulle få behov av en extremt pålitlig vardagsbil för alla typer av väder skulle jag absolut överväga en Subaru igen. Jag personligen föredrar dock fortfarande BMW framför Subaru bla pga den upplevda kvalitetskänslan. Men jag måste tyvärr erkänna Subaru har betydligt högre driftskvalitet än BMW vilket också säkert är en av huvudanledningarna till deras nöjda kunder. Mvh, Fredrik |
|
|
För dem som inte känner till den årliga undersökningen så är det många variabler som ingår i frågeformuläret, bla tillfredsställelse med bilen (BMW stadigt i topp) , serviceorganisationen (VW får alltid smisk där), säljarna, driftsäkerhet etc. Jag anser den vara relativt relevant för bilköpare. Därmed inte sagt att alla faktorer fångas upp som tex "Freude am fahren", men att kritisera den pga BMW denna gång inte var nr. 1, är inte helt rimligt, men kanske hänförligt till den rabiata kärlek som BMW-ägare känner för sin bil eller mer nyanserat uttryckt den stora lojalitet för varumärket som utmärker ägarna. Jag får själv kritik för detta av kamrater som just anför dyrhetsargumentet. Dvs "du har en så dyr bil det är därför du tycker den är så bra." Detta sagt bla av en kamrat som köpte en ny bil för fyra gånger mer än jag betalade för min senaste gamla skrutt. Det är bara bra för BMW om de får lite mothugg, annars tappar organisationen förmågan att förbättra produkten. Monopol är dåligt för konsumenter, konkurrens det bästa för dem. Därför utbringar jag ett heja Subaru/Toyota/Lexus/MB/Audi/etc! :) Mvh Mikael |
|
| Äsch, BMW är inte världens bästa bil och har aldrig varit. Dock så är den den bästa för mig! | |
|
Kollar man på olika större undersöningar(världen över) där man undersöker hur kunderna uppfattar sin bil så är det 3 olika märken som dyker upp i topp... BMW, Toyota/Lexus och... Subaru. Varför? Kanske för att de tillverkar världens bästa bilar... |
|
|
BMW, Subaru, Toyota världens bästa bilar? nej knappast Lexus ok, men nog är Rolls-royce, Bentley, Mayback betydligt bättre (då pratar vi kvalitet, hållbarhet och teknik) |
|
|
Världens bästa bilar inom rimliga ekonomiska gränser är det som menas. De bilar du pratar om Spider är ju inte direkt några som vem som helst kan köpa. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Det är frågan om tillverkare som har en viss försäljningsandel av marknaden. Hur stor minns jag inte på rak arm, men det är skälet tilll att Subaru inte dykt upp tidigare. RR och liknande platsar inte heller i det sammanhanget och uppenbarligen inte ens Jaguar. För att det ska bli riktigt roligt så anser ägarna att den bil som ger mest kvalitet för pengarna är ......SKODA! :) BMW på 9.e plats i denna gren och Mercedes på sista. För kvalitet som helhet är ordningen däremot Subaru, Honda, BMW, Toyota. Märk väl det är frågan om hur ägarna uppfattar sina bilar, vilket bådar illa för Mercedes framtida försäljning eftersom de i denna gren hamnar på plats 10 efter Skoda (9). Mvh Mikael |
|
|
Jodå Johan Det går att köpa dom med begagnade för rimliga pengar och då är dom fortfarande ett bättre köp än BMW, subaru och Toyota om vi bara pratar om de kriterier jag nämnde ovan. |
|
|
"Om ni får chansen att provköra Subaru Impreza WRX STI så tveka inte! Grymt cool vardagsräser!" Gjorde det härom veckan och kan intyga att den är mycket rolig att köra. Har dessutom åkt den ett x antal gånger och maken till väghållning i en rallybil trodde jag ej var möjlig! |
|
|
Anledningen till att BMW ofta hamnat högt upp tror jag inte enbart beror på att det skulle vara så väldigt bra bilar. Läste någon artikel med en "förstå-sig-påare" som menade att om man köpt något dyrt vill man gärna framhäva hur bra den produkt man köpt är och även försköna till viss del. Tror det kan ligga en del i det. Sen tror jag inte heller man skall läsa in för mkt i den här typen av undersökningar. Jag tror inte att genomsnittlige BMW-ägaren har riktigt samma kriterier som bedömningsgrund som den genomsnittlige Toyota-ägaren. |
|
|
A Lind Bra synpunkter det är nog mycket så som du skriver. |
|
| Pratade för ett tag sedan med en droskägare, Kroons Taxi i Borås. Han har kört det mesta men återkom hela tiden i samtalet till hur bra hans Subaru var. V70 tyckte han var rena skiten i jämförelse. Gubben Kroon är en rolig prick, bl.a. har han två BMW i sitt stall av bilar. De kör han oftast själv eftersom de går som bare fanken å sköna är de å. Men Subarun, jevvlar vicken bil till å hålla... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.