|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| ja man får kanske tänka om?Länk | |
|
Det är mycket bättre kvalite på skinnet tex i E65 än i E38, som kunde se rätt så slitet ut efter 10.000mil. Jag vet, jag har haft tre stycken E38'or och 3 st E65 or. E65 är en helt annan bil, det bara är så, sen så får romantikerna tycka va de vill. Håller med Noah om skicket på bilarna i tyskland kontra sverige, de sköts mycket bättre i tyskland. |
|
|
Det är mycket tyckande om kvalitet på nya kontra äldre modeller. Sällan eller aldrig så ligger den någon djupare analys bakom dessa påståenden. Journalister har å andra sidan skrivit att detaljfinish har blivit bättre med senaste generationerna, nästa i klass med AUDI. Att Asken uttalar sig så kategoriskt efter att ha ägt en måndagsex. i några veckor förvånar! Visserligen är han insnöad på E39, men ändå! |
|
| Min är Tyskimport till Finland. | |
|
bayerischemotor, vad har du för färgkombination på din individual? Jag gillar indivualkombinationerna skarpt. Vinner i längden. |
|
|
Mattias1: Försöker få fram info om den. Inredningen är ju en slags "mintgrönt" komfortläder. Är ännu inte helt 100% säker om det är Individual, kan vara från standard utrustningslistan också... Personligen spelar det inte så stor skillnad för mig, njuter, njuter, NJUTER! :) |
|
|
Grattis till fin bil! Och så det obligatoriska; vi vill se bilder! Finns det några konkreta bevis på att kvaliteten är sämre i E65 än E38, typ JD Powers? Jag är skeptisk. Den mest påtagliga förämringen i generationsskiftena var när E60 lanserades och vissa av materialvalen i interiören kändes Skoda. Men det ska vara bättrat i och med faceliften. Men att det tex. skulle vara sämre kvalitet i en E90 än min gamla E46? No way. Man kan ha synpunkter på detaljer i E65 (Dame Edna-fronten och delar av inredningen) men den känns ungefär 100 år modernare än E38 som nästan är "hej åttiotal". Jag är direktör, så det ligger en del i det jag säger |
|
|
Håller med om att detaljkvaliteten inte på något vis känns sämre i de nyare modellerna. Jag testade 760 och 530XD nyligen och de kändes bra och såg finemang ut. Mvh Mikael |
|
| äh jag bytte än då ,fast visst saknar man e38an lite grann,men mann måste ju se framåt å inte fastna i det förgångna. | |
|
Mattias1: Jag har nu efter att ha spenderat en liten tid med en facelift E65 730DA fått vidare intryck och ödmjukar mig inför din postning och andras postningar. Lite bakgrund till min dåvarande ståndpunkt som inte de som känner mig väl kanhända vet om. Jag har sedan 10 år varit i kontakt med BMW-verkstäder med diverse garantianspråk på bilar som passerat med en snittägandetid pår 2-5 år sedan nyinköp. All dokumentation kring respektive fordon samlat i en pärm med varje fakturakopia i alternativt arbetsorder till ett garantiarbete då fakturan går till generalagenten. Samtidigt, av ren nyfikenhet lyssnar jag på anställda som arbetar inom den sektorn för att kunna notera om specifika problemområden alternativt bilmodeller förekommer mer eller mindre. Mängden elektronik ökar, tillika antalet delar ett fordon består av. Allt är en fråga om en upplevd känsla och de som valt E65 och är nöjda med fordonet önskar jag givetvis all lycka! För att minska antalet fördommar har Herr Ask även provkört AUDI samt Mercedes-Benz den senaste tiden. Det viktigaste av allt dock, de nya modernare motorerna släpper generellt ut mindre mängd skadliga ämnen i luften som är en del av arvet som lämnas till den växande generationen. Framåt är läget:) Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.