|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena Grabbar, Tänkte byta M5 alt 330Ci till en 7 serie. 745 eller 735. 745 skulle ju ha en starkare motor, men har hittat en snuskit fin 735 med individual färg på inredning och kaross med all utrustning. Är 735 tillräckligt stark? Ska provköra imorgon, kommer jag att bli besviken? | |
|
Tjena! Alltid intressant och unikt med Individualbilar. Vore kul att se bilder och vad som är Individual. Om du är osäker på att effekten inte skulle räcka med en 735i kan du alltid slå till på en 760i =) //Schnitzer |
|
|
du kommer garanterat inte att bli missnöjd :) 735'an är väl dock kanske en udda fågel, de flesta väljer nog 745'an. Vilken årsmodell? |
|
|
Köp en 730d! från 03 eller senare Med landsväg förbrukning av 0.65 l/mil eller stad 0.8 l/mil Som standard för du 218hk och 500nm på 2000rpm (lätt att chippa till 268hk och 570nm) En 745 har mer hästar vid 4000rpm men hur ofta är man där in en stor 7an Min före bil var en E38 750 (super bra bil) men landväg förbrukning av 1.2 och minst 1.6 in stan Och en försäkring kostnad på 14000:- per år var E38 onödig dyr nu Jag spara 1000:- minst på bränsle per månade (jag kör 2000 mil per år) Jag spara 4000:- i försäkring per år Total 16000:- per år Mer kostnad till banken för ut ökade lån per år är barra 8000:-! Prova en BMW diesel idag man kan inte tro att den är en diesel Jag kommer aldrig att köpa någon annat Noah Brown |
|
| Har ju redan en diesel, och den är underbar, men för mig passar inte en Diesel i en "lyxbil". | |
|
Jahapp, imorgon troligtvis är man ägare till en 735. Bilen är verkligen en vacker vagn! |
|
| Bilen är en 2002. | |
|
Köpte bilen igår. Vilken underbar vagn! |
|
| 735:an går riktigt fint :-) skall du åka varje dag är den nog rätt. 760:n är en besvikelse i mina ögon, visst åker man trevligt i den men då duger 735/745 riktigt bra även om den inte har en 12:a... B12 6.0:an visserligen en E38:a har den kvalitétskaraktär som man förväntar sig av en sådan koloss med 12:a i. | |
|
Ja föll för denna 735 pga av den rikliga utrustningen och bilens "nyskick"! Skulle hellre köpt en 745, men hittade ingen lika fin. Så summa summarum blåste jag mer pengar på en 735 än vad en fin 745 skulle kostat. |
|
|
Är det sämmre kvalitekännsla i den nya e65?? CL600. |
|
| Kvalitetskänslan i E65 är otrolig! Var spekulant på MB S500 också, men BMW är överlägsen. | |
|
jalpina,varför tycker du att 760 är en besvikelse?har varit o tittat o fått pris på en 760 i byte,du kanske vet vad de är för bil hos stockholms Bilsalong. Länk |
|
|
Efter att ha ägt en E65 i ett par veckor så konstaterad jag att jämfört med E38 så är E65 mest yta medans E38 har ett djup som inte följde med modellbytet. Det besparas i marginaler, lacktjocklek och kvalitetskontroll för att nå volymbiltillverkarstatus och därmed alltså, det går för fort när det blir stort. Man kan bespara sig till varje ny större utgift man önskar så länge som räntorna är låga. När de är dubbel ränta och bilen hälften värd då är det inte lika kul längre:) Mvh Asken A true man listen twice as much as he speaks. |
|
| WAN: jag instämmer med Asken. Den bilen du tittat på är i kanonskick inget snack om saken :-) men det är en smaksak om kvalitétskänslan mellan dessa karosser. | |
|
275 i mellan är väl inte helt fel?eller Länk |
|
|
begärt pris för bilen då 459, nu har de sänkt den till 429, ska man slå till? Länk |
|
|
WAN: Då du har en nästan unik 750 varför byta till något som är sämre? Om du bygger ett unikt videocenter i baksätet för 27.500kr t ex och köper champagne för 275kr och ger 27,50kr till PlanSverige varför då slänga bort mer pengar än nödvändigt? Mvh Asken A true man listen twice as much as he speaks. |
|
|
Asken, jag ifrågasätter hur du kan uttala dig så om kvaliten i en E65 efter citat" ett par veckors ägande? Krävs lite längre tid för att kunna komma med ett sånt oseriöst uttalande. Asken, försök leva som du lär. |
|
| Själv tycker jag E65 är långt framför kvaliteten i E38. Ägde aldrig E38'an, men från vänner och bekanta fick jag lite intrycket att det var en "större" E39 5-serie... Lite elakt sagt, men E65 ser ju inte ut som nån annan BMW, lite svårt att mista sig:) Den ser helt enkelt ut som en miljonsbil! | |
|
Hej Jag har en super fin 730d från 04 med 20,000 mil på den, vilken bil och absolut i bästa skick in och ut Jag har svårt att ser att bil har 20,000 mil på den och ser ut och kör som en ny, viken kvalité bil Jag kan se att skruva tillbaks milen är lätt ingen skulle kunna se på skicket Jag har tittad på många E65 med 735 745 och 730d med mäterställning från 6500 mil till 20000 mil I Stockholm och I tyskland Och av dom jag har sätt så var de tyska bilare I mycket bättre skick Alla var olika nivå på slitage på olika delar Asken E65 var kanske inte I så bra skick eller har en crackad mätare Allt gå att fuska med :-( Min 730d är så nöjd med Bligar försäkring och bränsle kostade (0,7 l/m i stan) = 6,6 kr mil i stan jag kör ca 2000 mil per år (13300:-)i en stor 7a! Inte illa Min gamla E38 från 1995 med V12 i stan villa ha 1,7 I/m =40800:- per år Jag spara över 20,000:- per år på att köra Diesel Vilken motor den Diesel 6an helt otrolig bottendrag den har Aldrig mer bensin för min del :-) Noah Brown |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.