AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.018

BMW 335i / xi ?

Sida 3 av 3
tjena Kalle!

Jag delar ditt synsätt och jag vet att många gör det med.
Kul att få ta del av ditt inlägg!
Ni skall veta att det är med nöje jag öppnar er sida varje gång jag svänger förbi vid datorn. Tack för det!

Ha en fortsatt trevlig dag!
Jens
Rolle,

Klart att du skall dela med dig av dina åsikter! Det är mycket riktigt det forumet är till för :-)

Jag tycker bara det är lite synd ifall folk skulle bli "ivägskrämda" från forumet efter att ha blivit mer eller mindre omyndigförklarade pågrund av sitt bilval (nu tror jag inte att trådskaparen i detta fall tagit speciellt illa upp, men en annan gång personen kanske är känsligare). Har märkt en trend som gör gällande att så fort en nybliven körkortsinnehavare önskar tips om bilar, så rekomenderas ofta fyrcylindriga snikmodeller, inte sällan med hänvisning till att "man ändå inte ska köra fort när man bara är 18 år" - denna tråd är inte det tydligaste exemplet.

Hoppas och tror att du (och alla andra) förstår min synpunkt.

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Håller helt med dig Kalle, satt nästan bara och väntade på att någon, (eller Jens) skulle lessna på alla moralpredikningar osv som dök upp från alla håll.

Mvh Johan
sp
63
speedy83
BMW 320d
Pugg 206 Gti
Honda Civic VTI
Volvo 740
troligen komme många predikninar eftersom man ser saker på annat sätt när man bli äldre, när jag var 18 var jag jättesur att jag inte fick en dyr fin bil..jag tyckte jag var grym på att köra..var dock bara hjälpligt bättre än medel...nu när jag är 23-24 så tycker jag att jag är urkass på att köra...man ser allt på ett annat sätt...nån är kanske avis (fullt förståligt :) ) hehe

men de flesta tror jag bara vill förmedla ett budskap.

drifters do it sideways...
Oja, la märke till dem när jag läste mellan raderna men sånt är livet :)

Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Grattis Jens och välkommen till BMW-världen.
Du kommer att få många trevliga stunder bakom ratten.
Se upp för sheriffen. Han står ibland där man minst anar det. Och har en förmåga att dyka upp bakom.
Jag gillar Terra klädseln men inte puckeln på instrumentbrädan/navi.Linjen är stilrenare utan.Skippa taklucka,bilen blir tyngre med all utrustning;-/

Be carefull out there

Tackar så mycket, fastEddie!
:)

Hehehe, du har rätt ska ta det lugnt :)
Det känns som om jag börjar gilla Terra klädseln ju mer jag tittar på den men är inte säker än.
Du har iofs rätt med att alla småsaker blir tunga tillsammans men det är nog inget problem.. väger bara 72 kg så det kompenserar :)

Visa användare
8.665
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Nu när du är 18 år kanske du väger så lite, men du ska väl ha bilen några år och vips är du 20 och väger kanske 90kg eller mer som sig bör! =)

>>Fasteddie, jag är inte heller någon beundrare av navi-puckeln men vad är snyggast av att ha navi puckeln eller eftermarknads GPS? Jag är liten kluven där, En eftermarknads GPS kan man ju ta ur när den inte behövs, och hur ofta i vardagen behöver man GPS? Hittar man inte till jobbet har man ju lite problem.. Men den dag den sitter i är det nog snyggare med BMWs variant. Kanske mer lättsålt med Navi också.

Mvh Johan
Haha :)

ps. Jag tycker puckeln smälter in ganska bra ändå. Den är helt klart bra å ha.. (navi:n, då).
Visa användare
741
fastEddie
Well Grelle, precis som du säger.Hur ofta behöver man vägledning egentligen?
Den är FUL.Puckeln. En liten tomtom eller varför inte navi i mobilen stör ju bara när den behövs.Lättsålt? Man den dagen när en 335i blir svårare att sälja utan navi kommer aldrig.Skulle tro att det kan kvitta om den finns eller inte för andrahandsvärdet.För mig hade jag valt en beg. utan...

Ha det bra!
i utrustningsväg skulle jag satsa på en dekal i bakrutan där det står pappa betalar eller liknande själv måste man jobba hela livet för att ens kunna tänka på att köpe en ny bl
Personligen så hade Jag hellre lagt ut 500kr på en bra Europakartbok. Sen hade Jag tagit de ca 25.000 som blir över och lagt det på en trevlig tur i Europa. + att Jag hade fått en snyggare instrumentbräda...
Navi är det sista tillval Jag skulle kryssa i, i vilken bil som helst.

Men, smak och tankar är olika, så därför är det oerhört kul att Vi har ett forum att diskutera detta i.
Visa användare
741
fastEddie
Jens du ska ju ha M-paketet,behåll de stolarna som ingår.Alcantara klädseln är mkt snygg.Inget skinn. Halt.Du bara glider runt i så´nt.
Jag har Sensatec och är som att sitta fast på typ gummiduk.Kanon men går inte att få till M paketet.
Okej :) ska kolla upp det direkt imorgon!
hehehe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.