|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| 19" fälgen 172M till E60. Skulle den passa till en 335 Touring? Om ej, vad beror det på, fel ET? | |
|
Japp, fel et. Dom skulle komma för långt ut på E91:an. Men varför kollar du inte på originalarna till E90? Finns ju schyssta 19-tummare... |
|
|
Jag tycker att BMW´s hemsida är usel när det gäller att få en översikt av tex fälgar, samt att det enligt brochyren till touringen går att få max 18". De 5ekrade 19" till Coupén faller mig inte alls i smaken. |
|
|
Om man tittar på fälg 195 och 196 så är de på 18" på Touringsidan. Samtidigt är samma fälg med samma namn på 19" på sedansidan. Stämmer detta att BMW har fälgar med samma nummer fast i olika dimensioner. Eller kan man anta att det är ett fel på sidan. Om det är ett fel, vilken dimension är det då på dessa två fälgar. OCH passar fälgar från Sedanen till Touringen? |
|
|
Verkar vara felskrivningar på deras sidor. Kolla prislistan så ser du att fälgarna bara verkar finnas i en storlek. Ett fälgnummer - en storlek, eller hur? |
|
|
Fälg 225 kommer nog jag beställa btw... Finns dock inte prissatt än. |
|
|
Jag är lite sugen på fälgen MAM Nuvo i 19" i fall det blir en 335:a. Kan någon vänlig själ med bättre datorkunskaper än Jag, länka till en bild på en sådan fälg (ej svart) så att Jag kan få lite feedback på mitt förslag? Tack på förhand. |
|
|
Denna? Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Sorry...större bild (även om det kanske inte är 19"): Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Exakt! Tack så mycket. Hur tror Ni att den i 19" lirar med en alpinvit 335 Touring? To much? eller helt ok? | |
|
Jag tror det skulle vara läckert...har själv sneglat på en 17" av denna (har just nu en vit Audi A3 SportBack), men med svart eller antracit mellan "ekrarna"...: svart: Länk antracit: Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Visst är den läcker. Den passar nog fint till en A3 oxå. Det är faktiskt antracit Jag funderar mest på fast polerad är inte heller fel. Svart blir för mycket. | |
|
Missuppfatta mig inte nu men... Beställer du en ny 335:a och slänger på såna fälgar blir jag nästan ledsen på dig. Too much är det inte men en dressmanskjorta till Armanikostymen blir liksom inte rätt... Vad jag kan se blir inte inpressningen helt rätt heller. Original, BBS, alpina, Hartge eller Schnitzer går jag med på men inga "noname".. Min åsikt. |
|
|
Tittade lite i broschyren och vad jag kan se finns dessa 19 tummare att välja mellan. *Stjärneker-Split 179 *Stjärneker 230 *Stjärneker 199 *Radialeker smidd 190 *M Krysseker-Split 101 *M Dubbeleker 225 |
|
|
Jag håller inte med om ditt resonemang Ansers.s. Huvudsaken för mig är att fälgen är snygg och passar till bilens design. Om Vi säger så här: Om det hade varit en BMW originalfälg, hade den funkat då? Rent hypotetiskt då. Designen på den gör att det i mina ögon mycket väl hade kunnat vara en fälg ur BMW´s sortiment. Jag bryr mig inget om en eventuell prestigeförlust det innebär att inte köra med originalfälgar. De snyggaste 19" i BMW´s sortiment finns tyvärr bara till 5-serien. |
|
|
Noname eller BMW spelar ingen roll för min del, jag gillade inte designen på dem bara. Men det är ju du som ska ha dem så giller du dem köp dem och strunta i vad Anders S. tycker. Det är ju inte han som ska åka i bilen utan du. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Jag skrev inlägget för att få veta lite vad Ni tycker, så det är bara att komma med åsikter. Det är bara det att Jag vill veta Vad Ni tycker om fälgen, dess design och förmåga att passa "rätt" till bilen. Inte dess "orena" ursprung, då pratar Vi inte design längre. | |
| Visst, 190 och 225 är två fälgar Jag skulle kunna tänka mig. de andra i 19" faller mig inte i smaken alls. 190 är nästan på gränsen till Bling-Bling. | |
|
Jag gjorde ett snabbmontage...: Länk / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Likväl som du skriver att du vill veta vad vi andra tycker hoppas jag att du uppskattar andra synpunkter än dina egna. Annars är det rätt meningslöst. Eller hur? :) Självklart är inte namnet på fälgen det viktigaste, men eftersom väldigt få fälgar av noname-brand passar bra, antingen är det kopior av original med fel inpressning eller så är det egen design som JAG sällan hittar lämplig för bilen. Exempelvis kommer fälgen du länkade till hamna nästan 1 cm längre ut än original, jag har själv haft såna fälgar (csl-kopior) på min E46 och gillade det inte alls. Därför tror jag det dröjer innan jag köper "fel" fälgar igen. Men återigen, detta är mina åsikter. |
|
|
Tackar ufo! Jag tycker den sitter klockrent. Lirar bra ihop med bilen och är lagom luftig. Inte för tät som Jag tycker att en del flerekerfälgar kan bli. Och inte FÖR luftig så att det ser skumt ut när man rullar sakta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.