|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Gummivårdsspray Förhindrar att gummidetaljer blir spröda eller blekta. Fräschar upp solblekta och värmeblekta gummidetaljer. Förhindrar att t.ex. gummilister/packningar fryser fast eller klibbar p.g.a värme. Är inte aggresiv mot lackade eller kromade delar. Silikonfri. Länk |
|
|
Den använder jag på mina lister... fryser iaf. fast mkt mindre än tidigare. /Jonas |
|
Karl-Hilding |
Funkar med glykol på gummilister. Ett gammalt välkänt knep. |
|
Hej ! Jag har en Bmw E91 från 2010. Nu när solen har tittat fram i Kalmar har min dörrlister börjat att knarra när man vid låg fart kör över ojämnheter i vägen. Jag har provat att smörja listerna med siliconspray dock utan resultat. Efter att ha läst på forumet så ska man även smörja den lilla 5 mm filt fliken på dörren vilket jag har missat helt på alla dörrar. Tror ni detta kan vara orsaken ? Såg även att Bmw ÅF säljer en egen smörj olja för 500 kr. Är detta något som ni rekommenderar mig köpa ? Jag har även nyligen vaxat bilen med Meguiars vax om detta kan vara boven i dramat ? |
|
|
Min knarrade med i listerna och tittade man på listerna så såg dom blanka ut och dom ska vara matta i gummit, dränkte in dom i siliconborttagningmedel och sen blev det helt tyst! Så silicon ska man nog inte ha. Länk |
|
|
Jag har provat BMWs lilla flaska med smörjmedel mot knarrande lister och det är rena lurendrejeriet. Svindyrt utan någon som helst inverkan på gummilistknarr. På vår E61 fick vi bort knarret genom att tvätta listerna noggrant. Den två månader gamla F20n har börjat knarra nu också, så det är väl läge att börja skrubba... Mvh Johan Samson |
|
|
Ny INFO var ute idag och provade att tejpa upp den lilla filt klädda listen med frystejp. Provade först att tejpa endast förardörren och körde snabbt en sväng på kullerstenar genom stan. Då kom ljudet mer från passagerarsidan på bilen. Tejpade sedan upp samtliga dörrar både bak och fram på bilen. Körde genom stan igen och allt ljud var som borta. Vad bör jag göra ? Köpa Bmw:s dyra egna smörjmedel ? Läste i en annan tråd om någon som köpt någon tejp från Würth och tejpat. Har siliconspray som jag använde igår till dörrlisterna ? Läste att silicon avråds från Bmw själva. Eller köpa något annat medel på Mekonomen i Kalmar ? |
|
|
Köp "gummivård" på sprayflaska hos Würth. Den rekommenderas av Novation, BMW i Uppsala framför deras egna produkter. Jag anände den i höstas och den funkar fint. /Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.