|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Utmärkt plats för ett par BMW original solglasögon samt förarhandskar och en cigarr;) Tops lätt fuktad med lite vatten använder jag för att göra rent emellan stygnen i läderklädseln. Kanske lite olivolja kan hjälpa med tops för dig dfallman? Mvh Asken |
|
|
Hej, jag har en 5d 120D -07 som precis slagit över 1800 mil och den har börjat knarrar i varenda list, oerhört störande, får prova med lite fett och se om det släpper.. // Danne |
|
|
Hej Jag har en 118d, 3,5 mån gammal och ca 850 mil. Jag har ett oljud/knarrande i högra ytterdelen av instrumentpanelen som är konstant under vissa perioder samt ett kortare knarr/knäppande ljud som låter då och då vid tex acceleration. Har någon som har samma problem fått en förklaring ifrån BMW vad detta kan vara och om de kan göra något åt det? /Jonas |
|
|
Samma historia här... har kört 340mil och det börjar knarra lite varstans. Jonas, för mig så är det vänster sida som låter och det är luftutblåset som knarrar. Lite bestämt bankande ovanpå brukar göra susen! Dessutom är det nåt som knarrar/klonkar från baksätet. Misstänker att det är den lilla fåniga plastpottan som sitter i mitten (istället för en femte sittplats) som knarrar. Jag är inne på min tredje bmw nu, och det har varit samma sak med alla bilarna. Hade en Audi A3 2006 ett tag, och det var det mest knarrfria jag har varit med om. Synd att inte bmw kan lyckas lika bra! |
|
|
BMW har kommit ut med ett nytt medel för knirret i lister, denna gång ett egenutvecklat som man köper i en liten flaska typ som en bättringsfärg till det facila priset av 500 spänn. Man smetar på det efter att man kört med silikonborttagning. Funkade på min E61 2004 som knarrade nåt så in i h-e innan, nu 99% tyst..... får se hur länge det håller bara |
|
Forrest |
Aaarrrggghhh!!! Knarret är tillbaka! Efter att med diskmedel lyckats eliminera det i somras, trodde jag i min enfald, kom det nu tillbaka med kylan (eller vad det nu är). Vad hette det där medlet sa du? På BMW Group har de nämligen aldrig hört talas om det… //S// |
|
Hej Vet inte vad det heter. Det står inget namn på det. Ring Uffe på BMW/Autogruppen i Karlskrona han har koll på det. |
|
Forrest |
Gör det med en gång. Tänk att en liten flockad list kan ställa till det så mycket för en… Tack så mycket i vilket fall. //S// |
|
Ja gör det. Jag har tvättat varenda listjävel med bmw-s silikonborttagning o sen smörjt med denna oljan |
|
|
Kanske kan hjälpa någon. Hade ett vibbrerande från instrumentbrädan trodde jag, men visade sig vara en fel monterad motorkåpa enligt bmw. Mvh Tobias |
|
|
Hej på er! Har samma problem på min E90 320i -06 Det knarrar så in i helv... från bakdörrarna. Vet ni om detta även är ett vanligt problem på 3serien E90? |
|
|
Jag hade problem med att det knarrade extremt mycket för ett par veckor sen. Jag löste det, och har inte haft något problem sedan dess. Inte ens vid kyla som Forrest skrev. Jag körde med en skumrengörning för inredning på alla lister runt dörrarna. Detta är är ett bra mycket mer ekonomiskt altenativ jämnfört med BMWs egentillverade specialprodukt. //Olov |
|
Forrest |
Jag körde med den där oljan som BMW har plus silicon remover. Nu har jag sålt bilen men det funkade fram tills dess att jag sålde den. Enligt de forum jag varit på runt om i världen så är det silikonet som ställer till det för listen. 545:- är mycket för en sketen olja men det är helt klart värt det. Tror att problemet finns på alla BMW. Min vart DITEC-behandlad också vilket skulle kunna bidra till problemet enligt vissa. Hoppas att det löser sig för dig. //S// |
| Jag hade precis som många andra problem med torra dörrlister, smorde in dem med någon slags fett som jag hittade på jobbet och det blev tyst. Däremot har jag lite problem med att insynsskyddet i bagaget låter lite illa, lite samma knarrande ljud. Otroligt otrevligt, verkar som det kommer från själva "infästningen", finns det något man kan göra åt det eller är det bara att acceptera och höja stereon? | |
| vad är det för fett man ska smörja in med?? | |
| Själv satte jag någon slags "El-fett", dvs ett ganska rent fett som inte grisar ner så mycket. Men det verkar ju funka med många olika om man läser tråden... | |
| måste också kolla.. har märkt att plasten runt utblåster vid passagerardörren knarrar då det är varmt o solen legat på.. trycker man lite där så känns plasten riktigt torr | |
| Hur får man nu bort knarret? Varje gång det har regnat så knarrar de dörrar jag öppnat. Får man fortfarande bytt lister hos BMW? eller finns det något fett, som många skriver om. Nu var det ändå 7 månader sedan någon skrev i tråden. | |
| Sålänge du inte har garanti kvar på bilen blir det nog svårt att få det åtgärdat gratis av bmw. Fick mina lister på min 120d utbytta av bmw och efter det lät det inget på ett halvår iallafall sen såldes bilen. Men är ju bara att testa med något lite smörjande på listerna, beror ju nog endast på två trorra gummiytor som gnider sig imotvarann. | |
| Var inne med min 525a på BMW och dom gjorde rent listerna. Efter det är det knäpptyst från dörrlisterna, kostade väll runt 400kr. Hoppas det hjälper :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.