|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag hade en 2,8 Roadster för 4 år sedan. Skrev till vägverket att bilen är tillverkad i USA, vilket den är. Och jag fick små skyltar. Köpte min Coupé för ett år sedan. Skickade in samma förfrågan och fick avslag för att en normal skylt får plats. Men det ser skitfult ut när skylten hänger ner i luftintaget. Jag har lackat om min front och tagit bort skylthållaren. Så här gjorde jag. Köpte en rejäl plåtsax på Clas Ohlson. Klippte ner plåten och satte på svarta gummikanter. Nu passar den på fronten utan att hänga ner i luftintaget. Storleken på texten är ju densamma. Dom sa inget på Bilprovningen för två veckor sen. Vilket klipp! Lars... |
|
|
Fredrik M: Dessa skyltar är införskaffade utan några kontakter på helt laglig väg. Det gäller bara att klämma på rätt punkt. Jag har dock absolut ingen lust att tala om hur man ska göra eftersom det kommer sluta med att snart hela sverige vet och då kommer man förmodligen se över systemet. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
"Westis" - Du skrev att du klippte ner skylten. Texten är ju fortfaande av org.typ. Alltså ganska stora siffor och bokstäver. Ser det inte lite konstigt ut? Har du några bilder? /Bo-Erik Länk |
|
|
Fredrik A, jag vet nu hur du fick dina små skyltar men det är inget jag kommer att testa själv. Är nöjd med utseendet som det är och skulle jag nu få tag på små skyltar har jag inget bra argument till att ha framskylten där den nu sitter, så jag behåller mina stora. Några EU blaffor kommer det dock aldrig dit. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
2,8 power! Jo jag har bild men vet inte var jag skall placera den här på forumet. Prova själv att maskera din egen skylt så ser du hur det blir. Eller beställ en ny skylt av Vägverket för 60 spänn och testa själv. Det är ju inte mycket pengar. Lars... |
|
|
westis: Du kan ladda upp bilden på www.pici.se och sedan länka till den här, ingen registrering krävs. /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
Hej å hå! Registreringsbesiktning i måndags av en trevlig kille som dock var TOTALT omutbar vad det gällde små skyltar. Synd! Jag får fixa en fake istället, för jag har ingen tanke på att göra nya hål i min numera släta stötfångare..... Å andra sidan blev det blankt papper, jag får väl vara nöjd med det...... |
|
|
Man kan ju tycka att har en Z3 fått små skyltar så borde samma regler gälla alla. För den som vill testa så har jag samlat på mig en lista med reg. nr på Z3or med små skyltar. En del har jag sett i verkligheten och en del bara på bild. TYN 868 SST 364 BKZ 390 UGS 777 TAL 493 SST 790 Hoppas jag inte bryter mot någon internetlag nu. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
Tips till er som regbesiktar en Z3, montera delen med röd text Länk INNAN regbes! Då har ni en godkänd liten regskylt, så Magirus sälj din nyimporterade och plocka in en annan Z3: a=) Stephan |
|
|
*skratt* Fast det var bak det! Jag hade t o m monterat den italienska nummeskylthållaren i "grillen" fram - och den rymmer bara den lilla skylten. Spielt keine rolle! Ibland bara älskar jag Sverige..... :-) |
|
|
Jag har en av bilarna som Fredrik M räknade upp. Den har en liten skylt eftersom den varit registrerad i USA i början av sitt liv. Den importerades till Sverige i december -01 och fick då en små skyltar eftersom den hade adaptern 51128398770 monterad så som Stephan735i föreslår. Länk |
|
|
Jag kan tipsa om www.nize.se, deras skyltar ska vara riktigt bra. Återkommer när jag får min skylt om cirka 10 dagar. Mvh Henrik |
|
|
Masten! Jag slängde upp bilden på sajten du tipsade om. Så här är bilden: Länk Stor skylt nedklippt till liten. Lars... |
|
|
Det där såg inte så dumt ut faktiskt. Mvh Henrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.