|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Istället för NY Volvo köp en beggad lågmilad BMW för samma peng. ///MVH Hasso Länk |
|
Ja det är ju av hyggligt stort intresse att ha en bil som är kul att köra, har ju mer eller mindre sagt att jag aldrig går ifrån BMW! Men nu är det ju en till med i leken så jag lär väl kika på båda bilarna iallafall! Tycker att Volvon är plastigare i reglage/knappar än bmw`n.. Är väl lite som vissa säger: I Volvon åker man bil ..och i BMW´n kör man bil! /Martin |
|
|
martin: ta med frugan till en volvo handlare och låt henne provköra volvon sen letar du upp en e39 kombi med lite m-paket och sjysst inredning och se ifall valet blir enklare då för båda... Service och driftkostnader lär inte vara till volvons fördel om det är en lite större motor. Mpower |
|
|
Vilken motor i v70 är intressant då? jämför bensinförbrukningen också särskillt med aut.Är det diesel så kan volvon vara riktigt vettig annars tror jag att Bmw är snålare än volvo bilen också. Mpower |
|
|
Leffo,vet inte hur 06an är men den verkar ju vara bra plats i som Faen,de är de inte i 04an ivarjefall. jag har inte haft nån i min bil som klagat på att de varit trångt,varken fram lr bak. Jag har iofs en sedan men jag antar att en touring är minst lika rymlig inne i cupen på en E39a... |
|
Gemini__ |
"Jag har iofs en sedan men jag antar att en touring är minst lika rymlig inne i cupen på en E39a..." Finns ingen E39 som är rymlig på något sätt. Underbara bilar, men påstår man att de är rymliga har man gått för långt ;-) Mvh: Thomas |
|
gemini,de beror ju på vad man jämnför med! en e46a o en E39a är rymlig,sant? japp så är det,o även mot v70 in så är den rymlig. Man sitter som en sill i förarsätet o passagerar stolen är inte mycket bättre ifall de som sitter bak ska få plats. |
|
Gemini__ |
Ja, allt är relativt. Men faktum kvarstår, att kalla en E39 (E46 också för den delen) för rymlig är att fara med osanning. Mvh: Thomas |
|
Vart å provat en V70 2,5T -04 fullutrustad och en ganska enkel BMW 520-touring -01, båda med automatlåda i! Valet blev ganska enkelt för oss båda ändå..BMW!!! En 525 med M-paket så blir det nog kanon! Men automat är guld värt! Tack alla Volvo tipsare ändå..ett tips från mig nu..byt bil ;)!! / Mvh Martin |
|
| finns allt lite volvo freaks här på forumet hehe... | |
|
"?? Va, Är E39 rymligare utomlands eller vad menar du?" Det jag menade är att BMW är mer eftertraktad i övrigt Europa mer än SAAB o Volvo! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
gemini,ordbajsar du bara lr va håller du på med? har du överhuvudtaget suttit i en v70 med den "nya" karossen lr har du bara kört den gammla kanske? o jo jag tycker fortfarande att E39 är rymmligare änn v70 Jag tycker även att E46 är rymligare änn tex en V40 o jag tycker även att E39 är bra mycket rymligare änn en E46a. De är vad jag tycker o jag är inte särskilt liten.... |
|
Gemini__ |
Jo, jag har stora erfarenheter av V70N. Saxat från Teknikens värld nr. 10/2002 (har bara tagit med det som rör utrymmen): "Utrymmen/kvalitetsintryck (Volvo): Bagageutrymmet är det bästa i klassen. Även i övrigt är utrymmena väl tillvaratagna. Utrymmen/kvalitetsintryck (BMW): Karossen är något mindre än konkurrenternas och det märks framförallt i baksätet." |
|
Begriper inte det här!!! Alla bilar blir bara mindre och mindre och det gäller Volvo med. En barnvagn går inte in i många nyare bilar om man inte vill ställa den på tvären men då går inget annat in som en hund t.e.x Mercedes E-klass är den största kombibilen som jag har provat. Gå in hos en Volvohandlare och skjut tillbaka framstolen så mycket det går vilket är ett måste för mej ( är ändå bara 1.86 ) och se sen om det går att sätta sej i baksätet...Not E39 är en mellanklassbil otroligt nog medan V70 räknas som en stor bil...liksom E-klass. E39 är större än en V70 och tyngre men har mindre lastutrymme p.g.a mer lutande bakruta. Tv och andra biltidningar kommer nog alltid fortsätta med att favorisera Volvo men att påstå att den är rymlig är en grov lögn. Varför sedan de inte jämför alla bilar på samma sätt är en gåta. Ibland kan man läsa att det går in ett visst antal läskbackar i en bil vilket ju är ett sätt att mäta, men då man inte alltid gör det blir allt bara förvirrat. Vad är en liten och stor bil idag? Ger mej faan på att t.e.x Peugeot 307 är större invändigt än V70..men var kan man läsa om det? |
|
Gemini__ |
"Våga vägra V70!": Länk Mercedes E-klass är helt klart överlägsen vad gäller utrymmen. Både den nuvarande modellen och den föregående. Suktar efter något liknande. Vart står det att läsa att E39:an tillhör en annan klassindelning än x70 förresten? |
|
En liten kommentar till det som Gemini_ skriver "Utrymmen/kvalitetsintryck (Volvo): Bagageutrymmet är det bästa i klassen. Även i övrigt är utrymmena väl tillvaratagna. Jag håller med på bagageutrymmet. Märk väl att det sedan står "väl tillvaratagna". Det är inte samma som väl tilltagna. Vad det står är att man har unyttjat det lilla utrymme så gott som det går. Går absolut inte med på att V70 är stor i baksätet. Den är oerhört trång. Min bror har en ny XC70 och när min gamla volvo 855 stannade så var jag tvungen att åka hem med honom sittandes i baksätet i ca 40 mil. Fanns ingen möjlighet att sitta bekvämt. Det var alltid någon del av benen som tog i framsätet. Jag hade ont i benen efteråt och både min bror och jag är av medellängd, ca 1,8 m. Däremot så tror jag att nästa generation av V70 så har dom fixat till det här problemet. |
|
|
Jag får väl sälja V70:n och packa in familjen i E30:n så jag får plats!? Den måste ju vara större än Volvon? Den är ju tysk? Det är ju BMW och BMW är ju bäst på allt eller hur? Oavsett storleksklass Krocksäkrast av alla är den också? Heja 318! bara eländet knackar igång nu då? Att argumentera om ev. brister på BMW-bilar på detta forum kan liknas vid att vara en ensam huggorm i en myrstack... |
|
Gemini__ |
Mården: V70 må vara trång i baksätet, men E39:an är trängre. Att du sedan har din E61:a som referensmall gör väl sitt till, den har fått bra betyg vad gäller utrymmen. Mvh: Thomas |
|
Vill man ha en BMW med bra plats i baksätet får man köpa en 7 serie |
|
|
"Knod på gång " innebär inte att martin behöver dem extra literna som en V70 har ,eller? För någon helg sen stog jag och kollade på en öppnad bagage lucka från en e39 touring(pappas) 5 min senare i en V70 (bror) för att fylla med altan möbler V70 är rymligare(bredare/längre) men knappt så man ser det eller märker det i vardagslivet. har också 165 mil enkel resa i en V70 bakom mig för ett tag sen och mitten bak är ju inte en höjdare på någon bil men även höger/vänster bak tog på kroppen efter 30 mil, framsäterna har bra komfort och gick åka/köra många mil i. Behöver man inte dem extra centimeterna i bagaget så talar ganska mycket för en e39 touring tex utrustingsnivå, känsla,inredning och den där kontakten som ratten förmedlar med vägen...trots att man vänjer sig med v70 känslan så är det lite läskigt att ge sig ut för en omkörning samtidigt som man trycker fullt! Tänk 250 hk och fullgas sen vrid på ratten för omkörning med v70 huu Gör samma sak med en 540 touring eller 525 mycket stabilare det är inte dåliga vägegenskaper men känsla/vägkontakten är inte bra iaf! Nackdelen med e39 an är väll att den modellen börjar bli gammal, inte=dålig eller förlegad. Kan man leva med att modellen funnits ett tag så är ju en touring med M-paket riktigt nice :-)kanske lägga till lite och köpa en E93 touring...eller lite till och köpa en e61. Mpower |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.