|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
kicken |
mikaeldoris: haha! det finns en oskriven lag..parkera ICKE! ..1 bredvid en volvo (p.g.a) deras "dumma dörrmekanism"..2 finns det barnstolar i den närstående bilen oavsett märke så tänk över det en gång till, (tänk vilket inferno det blir när alla ska göra allt på en gång tro mig jag vet) 3 parkera långt i från alla HOT mot just din bil, ..det är enklare att bära det du inhandlat ..typ /gå och hämta bilen , än vad det är att få en skada? ...+ att det skadar nog inte att alla lata "muppar" får en promenad :-) / kicken |
|
Fantastiskt att jag för en gångs skull kom ihåg att fotografera när jag besökte en allmän parkering. Tomt längs hela raden när jag gick in och två BMW-wannabees när jag kom ut. I övrigt fortfarande tomt längs hela raden och gott om parkeringsplatser närmare affären. Vad är det för oemotståeliga lockrop som en stillastående BMW utsänder för att dra åt sig andra bilar? Länk Mvh Mikael |
|
kicken |
japp! . det är så "lagen fungerar" , folk har ingen som helst fantasi?? ..hehe! din länk förklarar ALLT :-) mvh kicken |
|
Lyckades klara en helg i oslo utan att nått hände på bilen... vet inte hur många som har varit där och det vae väl synd att jag ingen bild tog, men man parkerar åt vilket håll man vill längs me gatorna o gärna på bägge sidorna så det bara blir ett körfält kvar i bostadsområden.... Jag törs lova att det skulle få de flesta att få magont när man ska parkera o lämna bilen... Man får vara glad om de lämnar en cm tillgodo för att man ska kunna ta sig ut sen... /mvh j |
|
|
Nån som har sett svenska filmen "Vi Hade I Alla Fall Tur Med Vädret". Huvudpersonen i filmen gjorde en typisk svensson-parkering när han skulle på Systembolaget, dvs han kom inte ens ut urbilen, sedan vred han av nycklen och fick vänta till grannbilarnas ägare kom tillbaka. Hoppas detta händer om de bucklar min bil..... /S |
|
|
Folk tänker ju: "-Det är ju bara en bil..." och slänger upp bildörren som om den vore av gummi... Idioter! |
|
kicken |
japp tragiskt men sant :-) ..mikaeldoris länk kan få en att börja undra om det sitter i folks hjärnor ?- ända från den tiden dessa tog sitt körkort? ..jag menar parkeringarnas "mecka"..då skulle man ju in mellan alla j-vla bilar, om så 200 andra platser fanns?? haha! |
|
Dom som parkerar bredvid våra BMW tänker ju säkert "Parkerar jag bredvid en fin bil så får jag inga lackskador på min bil" ;) Jag tänker samma sak... parkerar ju häldre bredvid en splitter ny Porsche än en rostig gammal Volvo 240... fast parkerar helst själv ;) |
|
| Nej parkera bilen för sig själv är inte en bra lösning, då kommer garanterat någon med en ful vit volvo 740 parker brevid (och en rostig Renault Clio på andra sidan) och smälla dörren på den. Jag har gjort det till regel att alltid parkera mellan de dyraste två bilarna jag ser, helst så långt bort som möjligt också. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Tja en "fin"norsk dam med en nyare X3 stog framför mig nos mot nos på en parkering i Nordby köpcentrum i Tisdags. När hon kom med sina varor dunkade hon UTAN några som helst betänkligheter hörnet på bakdörren på X3 rakt i bakdörren på en svart V70 som fick en rejäl buckla när hon skulle Jag tog fram papper o penna och började sedan skriva ned regnummer mm för att sätta på V70. ja menar visar men ingen som helst respekt eller försiktighet mot andras egendom utan gör det på rent jävulskap, så ska man ta mig sjutton göra rätt för sig. Nu kom ägarinnan till V70 medans X3 föraren var tillbaka med sin kundvagn, så jag visade bucklan och färgen från X3an, så fick dom väl slåss om det bäst dom ville som norskt inbördeskrig. ///MVH Hasso Länk |
| Bra jobbat Hasso. | |
kicken |
jah! hur vissa "lever om" på en parkering tycks inte ha med bilens värde att göra ett dugg?? ..tur att man har en flickvän som vet vad det kostar med fordon i allmänhet :-) ...(heder åt hasso) /kicken |
|
Vi måste ändra på foks attityder och förståelser för detta problem, staten kommer aldrig att gå med på speciellt högre straff för parkeringsskador och smitningar!! Alla måste till en början förstå hur mycket dessa totalt meningslösa skador kostar oss bilägare och skattebetalare. Man skulle räkna ut hur mycket lägre premierna skulle bli för varje bilägare (och skattebetalare) om 50% av dessa totalt meningslösa skador kunde få utebli. Precis som det Hasso beskrev är det vi ALLA måste göra, ser man någonting måste vi själva agera poliser, för inom detta område är det berättigat. Jag är personligen totalt negativ mot folk som försöker vara "hobbypoliser" men detta beteende skulle hjälpa oss alla, det gör det inte att försöka polisanmäla någon som kört med dimljus+halvljus på. (Likadant som att vittna mot misshadel och försöka ingripa eller iallfall kontakta polis istället för att blunda och gå därifrån). |
|
|
Helt korrekt handlat Hasso. Gör vi alla likadant så läggs kostnaden för slikt på upphovsmannen/-kvinnan. Mvh Mikael |
|
|
En liten historia från förra helgen. Satt i Vasastan och åt middag, utanför på vägen var det en dam som fickparkerade sin bil otroligt noga och försiktig. efter en stund kom en annan bil och skulle parkera framför henne och backade in sin bil ganska hårt i damens (han hadde dragkrok). killen gick ut ur bilen och kollade skadorna, tog upp papper och penna och skrev något. Lämnade inte någon lapp på damens ruta och gick därifrån. Jag fick onda aningar och tog båda reg nr och åt färdigt min middag. Ett par dagar senare ringde jag upp till damen som blev påkörd och kollade om hon hadde fått ett samtal angående parkringsskada, det hadde hon inte. Jag gav då reg nr till den bilen så hon kunde ringa själv och kolla varför dom inte hadde tagit kontakt med henne. Det gick några dagar så ringer hon igen och frågar om jag kan tänka mig att ställa upp som vittne, klart jag kan det svarade jag, och undrade varför? försöker dom smita....!! Hon hadde försökt stämma träff med den andra föraren flera dagar, men inte kunnat. Tillslut hadde dennes BROR kommit för att prata om situationen och sagt att dom kunde betala hennes Självrisk....... Hon sa att det kunde dom glömma, antingen betalar dom skadorna som det kostar att laga på verkstad eller går via deras försäkring... Han skulle kolla upp det och komma tillbaka, hon har inte fått tag i dom sen dess. Så nu ska hon göra en polisanmälan. Man blir så J+*/la trött har man gjort fel får man stå för det. |
|
| Förra veckan när jag stog parkerad utanför mcdonalds var jag lite orolig då jag i brist på platser tvingats ställa mig bredvid en rätt så risig gammal mazda. Varenda gång någon gick ut från stället kollade jag ut för att se om det var ägaren till mazdan. Jag börjar ana oråd när en hel familj går ut men när jag ser bilen backa ut först, för att sedan låta passagerarna stiga in fick jag nästan tårar i ögona :) Det fanns trots allt utrymme nog för mig att utan större problem öppna framdörren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.