|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har en tjejkompis som fick den "gamla" 95an en - 04. Hon hävdar att hennes bil är snabbare än mammas 750 och hon ville inte stå för sitt ord och ta det upp till bevis. Jag måste veta har stört mig på detta hela dagen igår. Det värsta är att hon påstår att den gör 260.... Jag får mardrömmar av Saaben slår BMWn. Är det ngn som vet hur det ligger till? Hon är ju både tjej och kör Saab:S | |
|
Väldigt jämt tror jag, 750 har ju 86 hk mer men väger samtidigt 400kg mer än saaben. Föraren avgör. |
|
| Gissar att Saaben smiskar upp bumsen. Ta en sväng till Kållered och testa :-D | |
|
0-100 tar du med bettan om du bromsa upp lite innan du drar iväg...Saaben lär inte vara så lätt att få bra tid med till 100 särskilt om hon är ovan vid 0-100 övningar...sen lär det blir jämnare och efter du tagit bort spärren så tar du henne i toppfart med, fantastiskt! Mpower |
|
|
Värsta är att tjejen har paddlar på ratten:/. Fast jag har den adaptiva sportlådan så man kan ju lägga i sportläga. hehe |
|
Paap Reeder |
... att en saab skulle orka upp i 250 måste väl ändå vara rent nys!! MVH /// Paap R |
| Mätarfart går en 9-5 aero över 250 sträcket. Har själv gjort det med en -03. | |
Cenny |
Har själv haft en del duktigt trimmade saabar som väl passerat 250 sträcket på mätaren. Den faktiska hastigheten däremot är ju en helt annan sak. En jobbpolare har en 9-5 Aero som påstås ha en bit över 300hk enligt firman som trimmat den. Den går riktigt bra, ingen tvekan om det. Dock är den trots sin lägre vikt ändå inte snabbare än min 750, inte nämnvärt långsammare heller dock men nu talar vi om en Saab som inte är original. Men egentligen, spelar det någon roll? Jämför man bilarna i övrigt så anser i alla fall jag att 750in ligger bra mycket bättre till på samtliga punkter. |
|
Jag har själv varit med om att lastad 750 slår både gamla S3 samt Impreza WRX mellan 100 och 200, och det med god marginal. Jag tror det kan bli en intressant match mellan Aero och 750, speciellt i högre hastigheter där jag tror Aeron är chanslös. MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
E38 750 vs Saab - tja, vilken Saab som helst egentligen - torde väl vara en rätt poänglös jämförelse då de flesta väl inser att det är två bilar för helt olika ändamål. Saab är inget för den som älskar att köra, helt enkelt :) Wilhelm Svenselius |
|
|
Handen på hjärtat, är en 7-serie verkligen förarens bil då? En komfortabel motorvägskryssare är vad det är. Flåklypa |
|
|
Jag ser ingen motsättning mellan "komfortabel motorvägskryssare" och "förarens bil". :) Oavsett vilken BMW vi talar om så tycker jag att de jämför sig ytterst fördelaktigt mot många andra märken vad gäller just körglädje, då man jämför lika stora eller dyra bilar. Wilhelm Svenselius |
|
|
750:n vinner medans den andra står och maler framdäck, eller har en klippande antispinn. /S |
|
|
Då man jämför lika stora bilar, ja. En 750 är säkert körglad jämfört med en S-klass men jämfört med de flesta mindre bilar är den riktigt klumpig och tråkig (men komfortabel). Jämfört med en 9-5 Aero är den inte roligare om du frågar mig, men komfortablare och kanske snabbare? Flåklypa |
|
Cenny |
Har aldrig upplevt min 750 som stor och klumpig, inte ens vid jämförelse med en liten saab... Visst är den en motorvägskryssare men definitivt inte mindre rolig att köra för det. |
|
..Håller med Cenny. /S |
|
|
Jag piskade upp fyra gasglada killar i pappas saab aero vid ett rödljus vid ett tillfälle... O detta i min 750 e32a.. kan man inte köra saab så blir det ju bara däckspinn me framhjulsdriften ändå... Har aldrig riktigt förstått att man ens vill befatta sig med framhjulsdrivna bilar... Det blir ju bara mer o mer kryssare för varje version av 7an som görs... undrar hur nästa blir... /mvh j |
|
|
En av anledningarna till att de tillverkar framhjuls drift är produktionskostnaderna och sättet att producera bilen på som naturligtvis blir mkt billigare. Många gillar billigare bilar, så därför får de köpa en framhjulsdriven då. Alltså; Framhjulsdrivet är ingen nymodighet eftersom de flesta märken producerar såna bilar idag, utan bara snålt. /S |
|
|
"Så är det"!!! Min fru har 9-5 Aero- 240 hk. Visserlige har jag bara en E38 740i, men jag har inte en chans upp till 100!- ser bara Saab´ens bakljus!- MEN, jag "toppar" mera!- så då får hon se RIKTIGA bakljus!! Annars- ngt mera olika bilar skal du leta efter! |
|
|
körde mot en 9-5 aero -04 han tog mig i starten låg ca 3 billängder före men när han var uppe i 245 kom jag ikap min visade då 265 |
|
|
Verkar konstigt att Joelmartin inte har en chans mot en Aero. Jag har klockat min bil flera gånger och den stannar alltid på 7 blankt upp till 100. Tror inte en Aero är så mycket snabbare, i alla fall inte mycket. Såvida den inte är chippad för då har man ju inte mycket att hämta. MVH Sven |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.