|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, jag har under ettag försökt sälja min m3a. Den är i gott skick sånär som att inredningen är lite sliten =/ Miltalet är ju helt klart en nackdel också... Men vad kan man förvänta sig att få för bilen? Blocket annonsen: Länk Sänkte priset idag, och har fått ett bud på 70 är det värt att ta? | |
|
Jag kan inte så mycket om priser på M3 men 75000 för en 13 år gammal bil som gått ca 20000 mil skulle jag aldrig någonsin betala. Kolla vad en bilfirma vill betala för den så kommer du närmare sanningen tror jag. Man kan ju inte gärna betala mycket mer än en bilfirma skulle göra för då får man förmodligen aldrig tillbaka pengarna |
|
|
Antar att budet på 70k kanske är värt att ta då? Men dom ligger ju så brett på blocket så det är svårt att få en vettig bild över vad som är värt och inte.. Mellan 70 - > 140k egentligen. Hur kan det komma sig? Givetvis åldersberoende och miltal.. Men blir priset till hälften bara för att bilen gått dubbelt så långt och en annan årsmodell? |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
nog tycker jag att 70' är billigt för en sådan bil, men å andra sidan verkar M3:orna vara väldigt svåra att sälja. För en dryg hundring får du en 321-hästare, och många väljer nog hellre en sådan. Se det så här, bilen lär ju inte bli mer värd om du väntar.... Mvh Johan |
|
Nej visst är det så. Tycker också att 70 är på tok för billigt. Men vad gör man inte =/ Publiken verkar ju inte vara allt för bred. Just när jag letade efter min m3a hade jag 3.0a som ett krav. Valde det pga motor karaktär och rykte, så smaken där måte ju vara delad? Mvh Mathias |
|
| Eftersom att du har satt ett pris på 75k. Så tycker jag du ska ta budet folk vill ju alltid pruta. Sen tycker jag 70k låter som ett riktigt bra pris. Gå inte under det. | |
|
Verkar ju vara i bra skick, rejält påkostad dessutom. Är nog att den börjar närma sig 20k mil som gör den svår att sälja. Hade jag varit ute efter en m3:a nu så skulle jag mycket väl kunna betala 75k tusen för bilen.. |
|
|
Fasiken va svårt detta var då =/ Vet inte hur jag ska göra... 5k är ju endå endel pengar.. |
|
|
En fråga, varför har du inte M3-Baklyktor? Tycker också det är konstigt att du inte får den sålt... Ingen som vart och kollat på den än? // MVH Jocke |
|
|
Såg förresten en tråd innan som ställde sig lite frågande vad det var för klimatanläggning du hade i din bil eftermonterat`? // MVH Jocke |
|
|
spider-...Jag kan inte så mycket om priser på M3 men 75000 för en 13 år gammal bil som gått ca 20000 mil skulle jag aldrig någonsin betala......... först och främst så är de inte vilken "bil" som helst,och sen är de helt klart skicket som spelar roll på en sådan bil....mycket påkostad regelbundet servad,det är sånt som räknas sen om bilen gått 20t eller 13t....spelar ingen större roll.....kan lätt säga om bilen e i bra skick och välservad så ser jag absolut ingen mening att stirra sej blind på milen eller åren....!!! *BMW* Be My Wife |
|
|
mixim, Vad är de för skillnad på m3 baklyktor och "vanliga"? Daniel -www.autokonsult.se- Länk |
|
|
328CIA, Har för mig att M3or har vita blinkers runtom...? // MVH Jocke |
|
| Jag hade släppt den. 70 av begärda 75 är ok. Dessutom står väl inte köparna i kö, så bättre en fågel i handen än tio i skogen...typ. | |
|
Vita blinkers kom vid lanseringen av 3,2 om jag inte minns fel. Jag tycker själv de orangea e dödsfula men det är ändå skoj att det finns folk som har de kvar! Finns inget som slår en perfekt bil i utsökt orginalskick tror jag. |
|
|
Ok, som scalares bil innan 3.2 eller har du bytt fram scalare? // MVH Jocke |
|
| Jag sålde min m3:a för en månad sen och den såldes på mindre än en dag på blocket, sjukt lättsåld fick 90.000:- -94 års fint skick. | |
|
Scalar, tror det är bättre att vänta ut, känns som det är nu som är bästa säsong för ett köp och ett par månader framöver! Om du absolut inte behöver 70 tusen kr så hade jag väntat... Men hur länge har du haft annonsen uppe? // MVH Jocke |
|
|
"Man kan ju inte gärna betala mycket mer än en bilfirma skulle göra för då får man förmodligen aldrig tillbaka pengarna" Tänk om alla resonerade likadant, då skulle det inte bli många bilaffärer gjorda. För mig innebär ett bilägande en kostnad och i den kostnaden ingår värdeminskning. Flåklypa |
|
|
M3 Danne: Jovisst man behöver inte stirra sig blind på mil och år men man kan inte komma ifrån att M3 är en bil som är till för att köras och det görs säkert också. Efter 13 år och 20000 mil så börjar ju vilken bil som helst bli lite sliten och en M3 är ju klart dyrare att renovera än andra bilar. Men om alla slitdetaljer är bytta och servicen är skött minutiöst så kan den väl vara värd lite (i alla fall för en entusiast) Men en sådan bil MÅSTE M-kollas innan köp enligt min mening. |
|
| Får du 70000 kr för en -94 med 20000 mil på mätaren så tycker jag nog att du ska sälja omgående. Det finns garanterat fler M3 till salu än vad det finns SERIÖSA M3 spekulanter och oavsett vad folk säger så är 20000 mil på en relativt hårdtrimmad sugmotor något som avskräcker många hur välskött bilen än är. Personligen så skulle jag aldrig köpa en M3 med dom miltalen eftersom jag förutsätter att bilen har blivit körd som det är tänkt från början. Ganska hårt brukad alltså och ju fler mil dessto närmare ett dyrt haveri givetvis... Så mitt budskap är, SÄLJ! :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.