|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vänligen mät på styrledning och + matning till solenoiden innan du byter startmotor !! Verkar hyffsat onödigt att byta i onödan... Storebror Kilander |
|
|
Har det blivit ordning på bilen ? Storebror Kilander |
|
|
Jag har varit bortrest under förra veckan...har precis beställt ett nytt batteri genom en bekant och det skulle komma under veckan. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
Hänt något nytt? Jag har samma problem, kört 20minuter så kan den vägra starta, vänta 45-60minuter så är det inga problem, jag hör någon motor eller pump som surrar när nyckeln är i startläget så jag tror inte det är ews eller tändningslåset. |
|
|
Kan du tvångsmata startmotorsolenoiden med 12V direkt, då borde den snurra. Gör den inte det så är det startmotorn som behöver renoveras. /Mats J |
|
|
Tyvärr så har jag inte kunnat kolla min startmotor pga tonvis med jobb och semester. Men nu när jag åkte till Norrland så startade bilen direkt när jag kört 40 mil flera ggr skumt. Skriv in hur det går får dig så ska jag försöka jaga latmasken ur kroppen jag med. //Thomas Det är jobbigt att inte göra någonting...för man vet aldrig när man är klar. |
|
|
Hur har det gått för dig? Hela vintern inga som helst problem, hände vid ett tillfälle, men nu e det nästan varje gång, skit jobbigt, man vågar inte lita på den, suger att man inte ens vågar åka å handla snus utan en obehaglig känsla i magen, ska koppla upp till datorn å se om det finns några felkoder men är tveksam. |
|
|
bump! inga resultat på datorn :-/ |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla anslutniungen på startmotorn, den klena kabeln som kommer från tändningslåset brukar anslutningen/kabelskon med tiden bli bränd och sedan blir kontakten väldigt temperturberoende om den ska starta eller ej pga att materielet krymper och ökar pga omgivningstemperaturen. Standardfel på de flesta bilar oavsett märke , när startmotorns solenoid inte vill gå till. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.