|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
Saxat från ditt tidigare nlägg på sidan 3. "Själv körde jag inte men vart erbjuden en åktur i den gula om jag kunde låna en hjälm. Då kom han med den vita och förstörde allt för att jag inte betalat för dagen. Orkade inte argumentera med honom men som betalande medlem tycker jag det borde varit OK." Kenth trodde alltså att du var en som var betalande för dagen. På frågan visade det sig att du inte hade någon hjälm. Då frågade jag dig om du körde här idag - och du svarade nej. Varpå jag informerade dig om att vi då inte kan hjälpa dig utan att vi finns här för dom som kör idag. Kenth instämde i resonemanget. Har kollat med Kenth och han delar uppfattningen. Då vi inte kör med passagerare i klubben (förutom instr) så skulle detta nog bli riktigt grötigt lattmjolk. Eller vad tror du? |
|
|
Vad menar du själv? Tycker du jag utryckt mig otrevligt på något sätt? Jag tar det för tredje gången, farbrorn i den gula Porschen erbjöd mig en åktur. Dessutom skrev jag aldrig att Porschen inte var något att åka i, du ansåg att det var en så kallad ride of my life men jag höll inte med dig. Det betyder ju inte att jag tycker Porschen i fråga är en " dålig" bil. Mvh Markuz |
|
| Vad vi gör eller inte gör är väl upp till oss alla i klubben att bestämma gemensamt? Eller blir det något problem med SBF-försäkringen? | |
|
höfläkt: Det spelar ingen roll vad Kenth trodde. Han frågade bara om jag ville åka med. Det var aldrig tal om jag körde eller betalt för dagen förens du kom in i bilden. Han delade då inte den uppfattningen innan. Och gällande instruktörshjälp från din sida så tyckte jag det hoppade i samma människor i din bil hela dagen. Jag och min sambo satt nämligen mestadels på den lilla läktaren bakom era Porschar. Mvh Markuz |
|
|
lattmjolk, Angående "Ett sätt att ge fler chansen att få hjälp kanske vore att man tog bort lite av magin med instruktörstiteln och helt enkelt uppmuntrade alla de mer rutinerade förarna att komma till depån under första passet och hoppa in hos någon som vill ha hjälp." Alla rutinerade förare vill inte vara instruktörer utan flertalet vill fokusera på sin egen körning. Alla rutinerade passar inte som instruktörer då det även gäller att kunna vara pedagogisk, och därmed på ett bra sätt kunna hjälpa medlemmar som anser sig behöva hjälp oavsett nivån på den medlem som anser sig behöva hjälp. BMW SC vill använda sig av medlemmar som instruktörer som frivilligt vill ställa upp, vi känner väl, och uppfyller kraven vi ställer. Instruktörerna är även tävlingsledarens förlängda arm på banan. Att vara instruktör innebär ett ansvar, och det ansvaret är tilldelat instruktören av klubbens styrelse. Styrelsen väljer inte ut någon som instruktör slumpmässigt. Vi har vad jag känner till aldrig haft fler, eller bättre instruktörer än vad vi har denna säsong, och vi kommer förhoppningvis kunna erbjuda denna service även under resterande del av säsongen. Ibland är det många som önskar instruktörshjälp - ibland är det enbart ett fåtal. På Gelleråsen var det många som önskade hjälp, och samtliga instruktörer fick verkligen arbeta under denna banträff. Markuz, Det är väl inte världens undergång, eller något man behöver haka upp sig på om någon råkat uttrycka sig klumpigt vid ett tillfälle ? Själv träffar jag, och pratar med åtskilliga av alla deltagare varje banträff, och kommer knappt ihåg vad jag har sagt efter dagens slut. Jag har säkerligen själv uttryckt mig klumpigt, eller på ett sätt som någon har uppfattat som klumpigt, vi är ju människor trots allt. Medlemmar som är deltagare har högst prioritering vad det gäller instruktörshjälp. Icke deltagande medlemmar har inte samma prioritering utan här gäller om tid/möjlighet finns. Sedan kan det givetvis förekomma ett en deltagare frågar om hjälp mer än en gång. Många nybörjare önskar fler än en runda med instruktören innan modet finns att ge sig ut ensam. Både Kenth och Stefan liksom övriga instruktörer är goa gubbar med många års rutin, och hjälper dig gärna, vilket du kommer att märka kommande banträffar. BMW Club Schweden-BMW SportClub |
|
|
...och då Stefan var så hövlig att underteckna med namn så fortsätter jag med hövligheten. MVH, Måns Ulveståhl Ordförande BMW SC Tävlingsledare Gelleråsen PS Det går alltid att få tag i mig om någon är pratsjuk. Titta under "Kontakta oss" på vår hemsida www.bmwsc.com BMW Club Schweden-BMW SportClub |
|
|
Både Måns (hobbe) och jag har försökt ge svar och belysa frågetecken kring Gelleråsen, instruktörer och det upplägg som klubben har. Tycker att ni fått svar på, skall vi kalla det, frågeställningar o tveksamheter. |
|
|
Måns inlägg gav mig ett utförligt svar på mitt seriösa förslag för att förbättra upplevelsen för alla som kommer på träffarna. Nu vet jag och andra som läser inlägget styrelsens inställning till instruktörsrollen och att det inte finns någon vilja att ändra de rutinerna och jag fick motiveringen därtill. Dina svar liknar mer pajkastning, inklusive det sista. Den här tråden speglar attityden på Autopower rätt väl, tycker jag. Det är mycket småsint käbbel och få seriösa svar. Det är kanske därför man blir feltolkad. "Arguing on the internet" kallas det visst. |
|
|
Nu får du väl ge dig, i samtliga inlägg har jag försökt svara på ett så sakligt och vänligt sätt som möjligt, trots att frågorna varit pajkastningsmässiga och man inte tror att vi skulle läsa här. Inte i något av mina inlägg har jag skrivit med samma attityd som på det jag svarat. Hur du kan få detta till pajkastning begriper jag inte. Du har fått en möjlighet att utvecka ditt förslag om rutinerade medl som instr men inte tagit det. Läs en gång till och du skall se att allt är skrivet i vänlig mening. Slutskrivet. Vi syns på nästa banträff. |
|
| Det är helt klart svårt att tolka det som skrivs på ett forum. Det kanske ligger i mediets natur att det bara blir tjafs av alltihop. Vi får diskutera på nästa träff istället, bra förslag. Klart slut. | |
|
Vilket rabalder det blev här då, är det inte meningen att vi ska ha roligt och utveckla oss som förare på dessa träffar? Inte tjafsa om vem som sade vad och hur man gör. Har man synpunkter på träffarna tar man det direkt med styrelsen, svårare än så är det inte. ///Mvh Sören (som har kört på bana med BMWCS/SC sedan 1991) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
Ingen som hade bilder från träffen, eller lite film att lägga upp. Min bil tog lite stryk på banan och står nu avställd i hopp om att ägaren ska få ihop lite pengar att reparera. Nja så farligt är det inte, hardyskiva, en gummibussning och en lambdasond. Ang. rätt och fel och vem som bär huvudansvaret vid omkörningar. Det tyder ju helt klart på att det finns delade meningar. Jag föreslår att detta gås igenom ordentligt på nästa träff så det inte lider någon tvekan, då tydligen en del vägrar vara hjälpsamma och tror de kör på liv och död. Jag håller men Sörpan, visst är det meningen att vi ska ha kul på träffarna och snacka rolig skit efter, inte hålla på så här (som denna länk!). MVH Richard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.