AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
26.449

Lev tid 335 coupe

Sida 9 av 14
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tack för det grabbar.

Det kommer en utförlig rapport kring bilarna 335d,335i, med acc-tester i alla intressanta intervaller samt
intryck av några olika trimboxar. Har köpt en ny GPS-baserad prestandamätare.
Så information kommer så småningom.
Danne, coupén finns kvar, ska säljas så småningom. Fälgarna köpe jag av Rickard på OCL.

//Stefan
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Clubsport

Har du fått mitt E-mail i helgen?
Hallåj grabbar,
Började jobba igår och fick tillgång till i-net idag.
Fick bilen förra måndagen och drog direkt på en veckas bilsemester i öland.
Kan bara säga en sak - Grym bil - Foto och mer info kommer snart
//M

Livet börjar vid 9G...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HARM

Tjena! Hur fungerar den manuelle lådan kontra automaten?? Du var ju ganska missnöjd med både den och bilens prestanda!
Den funkar kanon. Bilen går oxå betydligt bättre än den (misshandlad??) som jag körde i stockholm... Och vilken ljud sen. Har kört nästan 270 mil nu och man bara flinar :-)

Livet börjar vid 9G...
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Grattis Harm, kul att du är så nöjd.
Fick min nya kärra i dag och kan bara konstatera att dieseln är underskattad, snacka om kraft.
Har bara kört 15km ännu men i kväll ska vi ut på en tur.

//Stefan
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
HARM

Grattis! Kul att du tyckte om den, det borde du =)

Fråga: Vilken info har du fått angående inkörning av bilen? Folk och åf säger så olika. Vissa säger "inte över 4000 varv de första 400-500 milen", andra säger att de redan är inkörda ifrån fabrik m.m.

///Danne
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Man ska vara lite försiktig med fullgasrepor. Jag kör ganska lungt i början, byter olja i nästa vecka efter att bilen rullat ca 150 mil, så att den blir ren i motorn. Monterar trim efter ca 300 mil. Sen ska det inte vara några problem.

//Stefan
mo
154
morris77
325 coupé-07
HARM - bilen du körde i Stockholm, var det BMW Solnas safirsvarta 335:a med creambeige läder? Provkörde nämligen den vagnen för några mån sen då den hade gått runt 1000 mil, men det kändes snarare som 10000. Glapp i länkaget till växellådan, slammer från hjulupphängningar och rätt solkig inut redan. Har nog aldrig kört en så ny bil som känns så sliten - och inte mådde den nog så mycket bättre efter min provtur hehehe.

/Fredrik.
m77: Jo en svart touring var det.. Likbil!
Inkörning: I boken står det: Ej över 4500 varv eller 160Km/h de första 2000km, samt behandla koppling broms och drivlina varsamt första 500km.
Byta olja efter 200 mil är inte nödvändigt med dagens oljor och tekniker. Bortkastade pengar.
//Marcus

Ps så fort jag får möjlighet så ska jag lägga upp lite bilder. Denna dator jag sitter på nu är spärrad för allt. Några är lite rädda för spionage...;-)

Livet börjar vid 9G...
André, nu har jag lagt upp två bilder i mitt galleri. Mer kommer snart.
//Marcus

Livet börjar vid 9G...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HARM

Ser riktigt bra ut! Såg att du skrev följande under beskrivningen:
"Bak sitter det 12mm spacer per hjul, fram 5mm spacer. " Vad menar du med det? Kommer dessa från fabrik eller?
Näe, dessa köpte jag av Forza, för att verkligen få ut hjulen till skärmkanterna för den där feta Looken :-) Satte först dit 15mm bak men fick svarva av de 3 mm per sida, annars tog det i och jag hade ingen lust att valsa ut skärmarna.
//M

Livet börjar vid 9G...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HARM

Ok. Synd att jag inte visste att du planerade att använda dig av spacers. Hade behövt få viktuppgiften på dina 19" M225 fälgar inkl.däck / antingen fram eller bak för att jämföra med mina 19" M220 magnesium fälgar som jag fick levererade i veckan.
kan kolla nästa helg. Är det nya m3 fälgen du köpt?

Livet börjar vid 9G...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HARM

Det vore toppen! Ta gärna både fram och bakhjulet.

Ja, jag köpte nya M3 E90 19" magnesium fälgar, Modell M220 med Dunlop SP SportMAXX utan RunFlat

8,5x19 ET29 fram och 9,5x19 ET23 bak

Skicka gärna PowerPost om du är intresserad av en uppsättning.

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HARM

Jag skrev följande i en annan tråd:

En annan sak i sammanhanget som jag inte tänkte på innan min kontakt i Tyskland påtalade det är:

Oavsett vilka Aluminium gjutna 19" BMW fälgar man än väljer till t.ex E92 335i så är dessa c.10kg tyngre än smidda 19" orginal BMW M3 fälgar ( i detta fall M220 fälgen )

Det är alltså 10kg per hjul inkl.däck, viktbesparingen blir hela 40kg om man satsar på ett par smidda 19" ( 19X18.5 och 19X9.5 )

Bad tysken att väga M3 M220 fälgen med Dunlop SportMAXX 225/35/19 på. Lite under 20kg blev svaret.

Frågan är då hur mycket väger en aluminum M 225 fälg med RFT däck på i samma dimension? Borde vara betydligt mer med tanke på att det är RFT däck + aluminium kontra magnesium fälgar utan RunFlat däck.
Endast RFT däck väger c.2-3kg mer per styck.

Dessutom så är Smidda Magnesium fälgar betydligt mer stryktåliga, de är alltså hårdare och stabilare enligt tysken än Aluminium ( gjutna fälgar )
Ytan på M220 är förseglat med flera lager klarlack.

Han utrycker det på följande sätt:

1.Da es ein Schmiederad ist, ist es wesentlich härter und stabiler, als ein Alu-Guss-Rad

2.Ja, die Oberfläche ist mit Klarlack versiegelt
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Om det finns intresse för det, så vet jag var man kan få tag i en splitterny 335i cab - silverfärgad med svart skinn och omgående leverans (på dagen)

*håll till höger, eller gasa*
ett bakhjul 255 RF-däck på M225 fälg väger..... 24kg :-)
Har inte orkat plocka bort någon framfälg...
//Marcus

Livet börjar vid 9G...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HARM

Tack för den uppgiften. Då är det inte så våldsamma skillnader viktmässigt i alla fall.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.