|
Sida 1 av 14
|
|
|---|---|
|
Tja, Ska beställa en 335 coupe tänkte jag. Men olika ÅF ger mig olika leveranstider. En säger midsommar, nästa efter semestern, tredje i september etc. Vad ska jag göra beställa nu med risk att få den i september eller, om nu lev tiden är så satans lång beställa en senare i höst så jag får en -08?? //Marcus | |
|
HARM Har precis samma dilemma. Min ÅF påstår att lev.tiden uppskattas till c.4månader Ponera att bilen tillverkas i början på september, blir det en 08 eller? Vilken färg samt utrustning har du tänkt dig? Länk |
|
|
HARM En annan sak, funderar du på en 335i med manuell låda eller automat? Du som kan jämföra, går 335:an bättre än M3:an? Motivera gärna. Har pratat med en kille som har en 335:a idag och han påstår att den går bättre en både BMW M3 samt MB C32 AMG ( han ägde båda dessa vagnar tydligen ) |
|
|
André: Har kört och testat mot en C32 AMG med min dåvarande M3E46 SMG II, M3:an går bättre. Hur den går mot 335 man/aut vågra jag inte säga, kan tänka mig att det beror på vägval och vilka hastigheter etc |
|
|
Starre Har du kört 335.an då? Om du jämför 335:an mot din dåvarande M3E46 SMG II? kan man säga något om det? Bara nyfiken. |
|
|
André: Bmw E92 335 kördes i samband med Premiär visningen, gick som ett troll:)) Men att säga att den går bättre än min E46M3 SMG, svaret är NEJ. Sen finns det säkert andra som tycker något annat men så tycker jag, punkt slut. |
|
|
Ok, tack. Vad tycker du om manuell låda kontra en automat i en 335i då? |
|
|
Jag har ännu inte lyckats få tag på en 335 för provkörning. Dock så har min bror o far kört en coupe och de tyckte att de var snarlika, förutom bromsarna som var usla på demobilen. Jag har faktist beställt en 335ci, blev lovad till midsommar men nu september, därav vet jag inte hur jag skall göra. Beställde karmosinröd, m-paket, 19" 225M-fälg, lucka, hifi, isofix, svankstöd, comfort, ljuspaket etc. Ingen nav o inte automat. Körde en 325 e92 automat med paddlar och den växlar ju själv fast man inte vill. Inte alls som SMGII lådan i min förra M3. Sen tror jag inte sättningen är riktigt lika aggressiv och stötig som i m3an men ändå tillräckligt inspirerande:-) |
|
| Vill tillägga att farsan o brorsan tyckte motorn och manuell låda var grymma. De har båda kört nya bmw 3 o 5 serie samt min m3 och de sa att detta var en av de bästa motorerna de kört. Inte lika rått ljud som m3 dock | |
|
HARM: Enligt BMW så finns inte e92 325 automat med paddlar. Paddlar kan enbart fås till 330,330d,335i,335d Mvh Kristian |
|
|
Stämmer när jag tänker efter, det var steptronic. Är så van vid m3an att jag inte tänkte. Hursomhellst gillar jag inte att automaten växlar upp av sig själv, både i nya e92 samt i farsan e46 330. Har faktist beställt bilen. Blev lovad leverans till midsommar. Beställde den i april , får se om åf lever upp till löftet. Specen blev *Karmosinröd *m-paket *taklucka *19" 225 M fälgar *isofix *Komfortpaket *Ljuspaket *Hifi-högtalare *El inställbar svankstöd *Velourmattor *17" org alu vinterfälg+däck tror inte jag glömt något... Frågan är om åf någonsin kommer kunna leverera till midsommar eller om jag skall skjuta på det och få en -08. |
|
|
HARM Blir det en 08 om leveransen sker under September? |
|
|
Har pratat med min ÅF och det blir en 08 så fort bilen tillverkas under September, leverans under Oktober ( 4-5 veckor efter produktion ) Beställer man idag så är preliminär lev.tid slutet på Augusti Vad man borde göra i det fallet förefaller ganska givet. |
|
|
Andre, du menar att jag skall vänta o få en 08a?? |
|
|
Om ni tänker på andrahandsvärdet när den sen skall säljas vill jag påstå att en medveten köpare inte bryr sig om det står 07 eller 08 på modellår. En medveten köpare vet om det rör sig om några uppdateringar eller om det bara handlar om en siffra på pappret. Jag skulle definitivt ta hem bilen så fort man kan. "Sommaren är kort..." :) |
|
|
På min beställning står det *önskad PW 23/06/2007 *DW Förväntad 38/09/2007 *PW Subs 31/08/2007 *PW AG 34/08/2007 *Månadskvot 08/2007 Vad står det för? Är dety veckonummer samt månad? PW borde vara production week, DW delivery week... Men vad är PW subs och PW AG?? //Marcus Anders, förstår vad du menar, idag står det ju inte ens årsmodell på reg beviset bara datum för första registrering. |
|
|
HARM Min säljare tyckte definitivt att jag skulle agera på det viset. Detta eftersom det skiljer endast 4-5 v och kan man få en 08:a så bör man nog göra det. En annan sak är ju att det kan komma några nyheter i och med September produktionen. Ej säkert dock. |
|
|
Jag skulle också vänta! Det är 100% skitsnack att folk inte bryr sig om det är en 07a eller 08a när dom köper beg bil. Det bästa som finns är att beställa bil i vinter och får precis i början av våren. |
|
|
Varför inte vänta ett år så har det säkert kommit nyheter och så får du en 09. Jättebra ju... :) Vänta en hel månad för att kunna skriva ett annat årtal på blocket när den väl ska ut där... Ja ja, alla tänker vi olika. |
|
|
Mmm nu snackar vi I-lands problem vill jag lova:-) Men, det _är_ så att många tittar på årsmodell, inte minst bilfinans, ett års senare modell, kan göra att presumtiva köpare en dag blir fler, dels då de kan finansiera över längre tid, dvs till en lägre månadskostnad(vilket verkar vara det enda folk tittar på idag). Dels så är många inklusive mig själv lite skeptiska till att köpa första årsmodellen av en ny bilmodell. kanske av rädsla för barnsjukdomar, eller annat. Kalla det vad ni vill, faktum kvarstår. Jag önskar dig verkligen att kunna köra din nya bil i sommar, men då det ser svårt ut ändå, då hade jag väntat nån månad till, om det går. Lycka till, oavsett:-) |
|
|
HARM Kolla med in ÅF Om det står att bilen kommer att tillverkas under *önskad PW 23/06/2007 så borde leveransen ske under v.28-29 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.