|
Sida 8 av 14
|
|
|---|---|
|
Har du mailat min berättelse eller är du med om något liknande. bara så jag vet om jag oxå skall kontakta dem? Livet börjar vid 9G... |
|
|
HARM Jag har mailat BMW Group rent allmänt för att belysa problematiken. Vill inte hamna i samma sist när det blir dags för min leverans! Bifogade dock din berättelse. Jag tycker att du borde agera på egen hand, dock mer kraftfullt ( genom att ringa BMW Group Sverige ) |
|
|
Fick besked att min bil kom till Halmstad i förra veckan. Ska bli intressant att se hu lång tid det tar innan den hamnar i Linköping. Jag kommer att ligga på, var så säker. //Stefan |
|
|
StefanL Så snabbt? När beställde du din 335d då? |
|
|
Jag tror det var i mitten av juni jag beställde bilen. Nu skyller dom på att transportvaxet inte finns på bilarna och att dom måste tvätta av bilen innan den går vidare, konstigt då man gör en leveransservice och slutfinnish på hemma plan. Troligtvis får jag vänta i ca 2 veckor innan den landar i Linköping. //Stefan |
|
|
StefanL Vad fan hände med transportvaxet då?? Det finns väl inget att tvätta av om inte transportvaxet finns på bilarna, låter helt korkat. Å andra sidan, läggs inte transportvaxet på bilarna på fabriken innan de skeppas iväg? |
|
|
BMW sverige har någon ny regel att smuts och stoff från järnvägen måste tvättas av innan bilarna levereras till åf. Detta innebär att folket i Halmstad inte hinner tvätta och följden blir istället att kunderna inte får sina bilar i tid. Håller med att det låter korkat. Tyvärr kan man inte själv åka ner och hämta bilen enligt min säljare. Någon som behöver en Ny M3:a snabbt? //Stefan |
|
|
Fick samma ursäkt om transportvaxet. Det är BMW sverige som beslutat att beställa ALLA bilar utan transportvax för att tjäna mer pengar. Då måste istället personalen i Halmstad handtvätta varje bil, och de i sin tur skyller på sjukdom etc. Ah men va fan, hyr in folk och jobba, samt jobba dygnet runt så kunderna får sina bilar. BMW SVERIGE suger verkligen - fyfan säger jag, min bil står fortfarande i Halmstad! vansinne!!! Livet börjar vid 9G... |
|
|
HARM Vem har kommit med den ursäkten? BMW SVERIGE eller din ÅF? Görs något åt saken för att förbättra situationen??!! |
|
|
min ÅF berättade att han fick som svar av halmstad att det inte var transportvax och att det var sjukdom etc. Livet börjar vid 9G... |
|
|
Nu ringde min ÅF precis, min bil är på tåget, framme måndag:-) Yippeee.... Livet börjar vid 9G... |
|
|
Andrè Det är tydligen lönlöst, det sitter röda lappar på en mängd bilar som ska ha förtur. Säljarna gör så gott dom kan, i alla fall i Linköping. //Stefan |
|
|
sorry. datorn hade inte uppdaterat tråden. Grattis HARM till din leveransstatus. //Stefan |
|
|
HARM Spännande om du får din bil idag. Själv fick jag reda på idag att min E92 tillverkas v.36 |
|
|
Äntligen kommer min bil denna vecka, alltid lika roligt att sätta nyckeln i en helt ny kärra. //Stefan |
|
|
HARM Har du fått din 335:a ?? |
|
|
Min bil kom idag, nu är dessutom AC-schnitzerfälgarna monterade, passade perfekt på touringen.bara leveransservice och rek kvar sen hämtar jag bilen på måndag, Nu äntligen kan projektet "Sveriges snabbaste diesel-bännare" starta. Lägger ut bilder så fort som möjligt om det är någon som är intresserad. //Stefan |
|
|
Grattis StefanL!! Jag är mycket intresserad, speciellt av att höra dina intryck av motor/automatlådan! Jag överväger att byta till en E92 335d så småningom! |
|
|
StefanL Grattis till nya vagnen. Självklart vill vi se bilder på nya pärlan! ;-) |
|
|
StefanL GRATTIS!!! Har du köpt AC Schnitzerfälgarna ifrån BMW? Har du kvar din Coupè? ///Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.