AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
26.450

Lev tid 335 coupe

Sida 6 av 14
Mr
18
MrWorf
335i Coupe -07
bewing77: Känner igen det ... Jag skickade en offertförfrågan till alla handlare i skåne och det var bara 2-3 st som svarade. En svarade EFTER EN MÅNAD (Ängelholm). Paulssons var jag och förhandlade med men de var inte intresserade att ens sänka något.

Som sagt, när man skall köpa en bil för ÖVER halvmiljonen, då kan man faktiskt begära att de lägger lite tid på en.
Kontakta BMW Sverige dvs General agenten och berätta vad som har hänt, berätta för dom vilken handlare och säljare. Jag vet folk som har gjort det här och personligen blivit uppringda av firman som bad om ursäkt och kompesation.
Mr
18
MrWorf
335i Coupe -07
More: Det skulle man kunna göra, men jag tog upp det med dom och har redan fått "ursäkt och kompensation". Efter det så fortsatte dom i samma anda. Så det känns totalt meningslöst.
be
276
bewing77
330i Sedan -08
Precis. För mig handlar det inte om att jag vill ha en ursäkt och en kompensation, det handlar om att jag fick ett dåligt bemötande från början och det kan inga ursäkter och kompensationer i världen råda bot på. Säljarna på Siba är mer tillmötesgående när de säljer en budget-TV än vad dessa är. Som det känns nu så skulle jag helst beställa min BMW online om det gick och inte behöva bjussa dessa människor på provision.
Fick tyvärr också ett ganska dåligt intryck av Förenade Bil i Malmö, säljaren verkade arrogant och kunde inte ens svara på enkla frågor om t.ex utrustning - körde istället till Theanders i Lund och fick klart bättre bemötande, köpte också min bil där.

Kännar till några styckan, som har mailat direkt till Förenade bils VD Joakim Söderström, pga. dålig service från både verkstad och försäljning, men det har tydligen inte hjälpt nånting.

//Anders
An
23
Anders N:son
Bmw 335 coupe individual
Lunds bil i varberg har jag positiv erfarenhet av.
mo
154
morris77
325 coupé-07
Hej!

Märkligt att så många tycks ha så pass dåliga erfarenheter av BMWs undermåliga säljare. Har varit hos många bilhandlare genom dagarna och BMWs ligger helt klart på delad jumboplats med Bilia.

Särskilt förvånad måste jag säga att jag är över säljarnas egna ignorans över egna misstag - om en bil som utfästs bli levererad i tid utan minsta risk för försening ändå blir 12 veckor försenad tycker iaf jag själv att det borde finnas visst utrymme för självrannsakan.

/F.
ro
133
rolle10
335ci M Xdrive -11
Om en bil blir försenad så e inte chansen stor att det är återförsäljaren fel, det är nog snarare fabriken i tyskland och dom som bestämmer kvoten som delas ut till dom olika länderna... Fick själv vänta i nästan 9 månader på min bil och min säljare i Uddevalla gjorde sig ovän med många i BMW´s ledning pga min bil!!! All heder till han som också gjorde allt för att kompensera mig pga förseningar gång på gång från Tyskland!! Tror tom han var gladare än jag när bilen äntligen levererades!! Fick även träffa sveriges försäljningschef ang förseningen och dom kan inte påverka leveranserna, tyvärr...

Min service jag fått i Uddevalla har varit 100%, och jag kan bara beklaga att så många stött på urkassa säljare, tyvärr finns dom överallt och här i Uddevalla finns dom på Volvo....

Men får inte BMW-Sverige reda på det så förändras det aldrig, så fortsätt ring o visa ert missnöje!!!

//Från en nöjd BMW ägare...
mo
154
morris77
325 coupé-07
Hej!

Rolle10 - håller med om att leveransförseningar från fabrik är utanför återförsäljarens kontroll.

Dock är inte de löften återförsäljaren ger utanför dennes kontroll - lovar de på heder och samvete att bilen inte blir försenad håller jag dem ansvariga. När jag dessutom får reda på att bilen blir försenad genom att jag själv ringer ÅF veckan EFTER bilen skall bli levererad blir jag riktigt sur, särskilt som ÅF vid samtal från mig två veckor tidigare lovat att allt är i sin ordning (bilen var då bevisligen inte producerad trots att den skulle ha varit detta - det borde ÅF haft koll på). Jag har utöver detta en lång harang av kritik att rikta mot BMW, men det gör sig inte i detta forum.

Min slutsats blir därför ändå densamma - BMWs ÅF är i många fall (naturligtvis inte alla) oseriösa, oförskämda klåpare i total avsaknad av yrkesheder. I de flesta andra branscher skulle dessa personer få sparken, hos BMW får de bonus - jag blir mörkrädd.

/F.
Mr
18
MrWorf
335i Coupe -07
Förseningar har jag full förståelse för, men jag skall inte behöva, som kund, konstant behöva söka information. Vad kostar det dom att meddela att där är brist på just 335 motorn och att det försinkar allt? Istället fick jag leta på amerikanska forum. Jag tar hellre dåliga nyheter än inga alls.

Det kom fram att de hade fått info om det, men det fick jag DRA ur säljaren. Om vi, på mitt jobb, gjorde samma sak med våra kunder, så skulle vi inte existera idag.

Sen var det det där med löften och tidsangivelser :(
JF
118
JFR
F10 M5 -12
F11 525dAM -11
Ang. vad Bewing 77 och övriga skrivit om BMW-säljare i Skåne så kan jag bara hålla med. Det riktigt tråkiga är att det faktiskt helt riskerar att förta glädjen och nöjet att köpa bilen. Jag är högutbildad och har statusyrke, har medel att köpa deras bilar, servar min hyggligt nya BMW hos dem, ändå är jag luft när jag varit inne och faktiskt menat allvar i köptankar om ny bil. Även jag skulle uppleva det som en stor befrielse att få köpa bilen Online istället för att behöva möta dessa ignoranta säljare.

Människorna på bl a Förenade Bil är ju helt enkelt fullständigt inkompetenta som säljare. Tur för dem att bilarna är så bra att de säljer sig själva, annars hade de blivit arbetslösa. Lek med tanken att BMW-säljarna i Malmö bytt jobb med Fiat-säljarna - då hade det blivit andra bullar. Om ni har vägarna förbi kan jag f ö rekommendera en tur till Peugot eller något annat liknande märke, de säljarna är duktiga kommunikatörer. Helt enkelt för att annars säljer de inga bilar.

Jag är ärligt talat förtvivlad över situationen. Ska man verkligen behöva byta bilmärke för att få tag på vettiga människor?

Tre liter är en sympatisk volym.
Hoppas att killarna i Skövde är trevligare när jag ska dit o göra ev. affärer med dem, Skövde är ju en ganska liten ort så vi får hoppas att de har förstånd att ta hand om presumtiva bilköpare på ett bättre sätt än vad de har i de sydligaste delarna av landet.

Tony
En orange Puch Florida -71, det måste vara den snyggaste moppen någonsin!!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
M-Bilar i Västerås och Eskilstuna kvalar enligt mig ( och några jag har pratat med ) till den gruppen över inkompetenta och arroganta säljare.

Av den anledningen brukar jag besöka och göra affärer hos Novation i Uppsala.
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Harm (Marcus)

Du skrev detta för ett tag sedan:

På min beställning står det
*önskad PW 23/06/2007
*DW Förväntad 38/09/2007
*PW Subs 31/08/2007
*PW AG 34/08/2007
*Månadskvot 08/2007

Vad står det för? Är det
veckonummer samt månad? PW borde vara production week, DW delivery week... Men vad är PW subs och PW AG??
//Marcus

Var kan man kolla detta? Är det något du fått av återförsäljaren? Eller finns det något ställe att kolla upp sin beställning, typ på nätet?

Mvh
Danne
VHD: Detta står på min orderstatus, be din åf att skriva ut en kopia. Japp, det är vecka/månad/år.
Förra veckan stod min bil i Fuxhaven (stavning??) och väntade på att bli skickad till Halmstad för vidare leverans till ÅF... Satan vad tiden går sakta.

Vad har du beställt VHDanne??

Livet börjar vid 9G...
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HARM

Så nu är det nära! ;-)

VHDanne

Fick du min Powerpost?
mo
154
morris77
325 coupé-07
Hej!

Nu har jag fått min bil till slut. I slutändan blev den 3 månader försenad (först 2.5 månader, sedan ytterligare 2 veckor). Orsaken till de sista två veckornas försening var att bilen stod parkerad i Halmstad i 5 veckor... Dessutom hade den blivit transportskadad, så nu måste den in på verkstan igen. Bra jobbat BMW... :-(
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
morris77

Fan vad tråkigt! 5 veckor i Halmstad ?? Varför det?!
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
HARM

En alpinvit 335 coupè. Jag beställde den i mitten på maj och kommer tydligen
få en -08:a, kommer enligt åf i slutet på oktober.

Då får du snart din, you lucky guy!

/Danne

sw
25
swedst
E91 335d -07
André, M-bilar i V-sås är enda ÅF som tog sig tid och faktiskt visade engagemang när jag hade mejlat ut offertförfrågningar i vintras. Kommer inte ihåg vem det var jag pratade med men han ringde upp vid flertalet tillfällen och pratade om mitt behov, önskemål av bil mm. Mejlade samtliga ÅF på BMW.se och men fick bara svar från 5st. Dom kan bygga in betalfunktionen och en "lotto" funktion med olika rabbatter man kan få på nätet så slipper man snacka med säljarna. :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.