|
Sida 3 av 14
|
|
|---|---|
|
Det verkar ha varit allmänt strul sedan start av leveranserna. Jag beställde min i mitten av september -06 och fick den levererad den 17:e november -06, dock så var det personer som beställde någon dag efter mig - och de fick vänta till mars/april -07 Konstig känsla att jag har specat,väntat och sen hämtat och kört 6 mån - och nu sålt bilen. Medans många väntar fortfarande.. *håll till höger, eller gasa* |
|
|
BTW: Växellådan i den manuella versionen sägs vara samma som skall sitta i den manuella M5:an. *håll till höger, eller gasa* |
|
|
mistafrizz Visst hade du den manuella lådan i din 335i? Fungerar den fint? |
|
|
Jag beställde min 335 coupe en vecka efter Mistafriss och fick vänta till i början på maj (v19)... Och det va inte speciellt kul... Men nu i efterhand va det helt klart värt väntan... har nu haft pärlan i 2 veckor. Det enda positiva att vänta var att jag fick M-paketet på bilen (det kom i mars). //Rolle. |
|
| satan altså, snacka om leveranstid... Undrar hur min säljare tänkte när han lovade mig min på 10 veckor. Nu blir jag putt... Det har ju varit sån lev tid ända sen intron isf, något säljaren garanterat vetat! | |
|
Min goda vän Lasse ska få sin Alpinvita 335d Cupe nästa vecka! Kommer bli kul, inte så vanligt med den stora dieseln i !!! =) =) =) |
|
|
Mattias_johan: Nej, fick ingen varning alls. Mars/April menade de på, men så blev ju inte fallet. Andrè: Efter ha följt 6FL intensivt på amerikanska forum (hittade detta igår :)) så har jag sagt till min säljare att ordna iPod kabeln (AUX + USB) för det följer närmligen inte med utanför USA. |
|
|
andré: det stämmer bra det - den fungerade hur bra som helst. Provkörde automaten också, men fick inte riktigt samma känsla för bilens körglädje. *håll till höger, eller gasa* |
|
Mattias_johan |
Har fått besked om att min kommer tillverkas v26 och levereras v30 så 17 veckor blir det från beställning till den levereras. |
|
Mattias_johan Beställde du en E92 335i Coupe? När gjordes beställningen? |
|
Mattias_johan |
Nej det blev en E92 325i coupe. Bestälde den i slutet på Mars. Va dock en bil som va beställd i januari men någon som lämnar återbud på så va därför det gick lite snabbare. |
|
Har fått min 335i:a nu :) En helt underbar maskin, rekommenderas varmt! Dock så lyckades de sabba leveransen genom att inte fixa iPod anslutningen, trots att jag tom skickat dom vilket artikelnummer som adaptern har (och att det i manualen klart och tydligt står att man skall ha en speciell adapter för iPod). Suck! Nåväl, för de som vill se lite bilder på skönheten så skall ni spana in: Länk |
|
| MRWorf: Ser mycket bra ut! Grattis! Lycka till med skönheten. | |
Mattias_johan |
Ser riktigt bra ut ju. Ser att du valt samma inredning som jag ska få på min. Är du nöjd med halvlädret? |
|
MrWorf Grattis. Är det Monacoblå metallic? Vad är det för Art.Nr som gäller för iPod anslutningen? Kommer säljaren att ordna det åt dig i alla fall? |
|
|
Alf_VON_Sil En fråga angående ditt val av lädret, Dakota Jadegrå Hur fungerar det i praktiken? Blir den lätt smutsig? Får du t.ex fläckar av Jeans? Är det lättskött? Använder du BMW's läderrengöringsskum och läderlotion? |
|
|
Mattias: Mkt nöjd, man sitter bra och det ser bra ut (personligen tycker jag det är snyggare än helläder). Andrè: Japp, det är Monaco Blå. Vilket gör att den ser svart ut ibland och mörkblå ibland, allt beroende på ljuset :) ... Angående iPod så skall det enligt USA vara 61 12 0422 099, förhoppningsvis samma för Sverige också då 6FL var samma (och det är ju samma kabel dessutom). |
|
|
André: Jadegrå fungerar än så länge jätte bra. Jag använder mycket jeans och aldrig haft problem med smuts eller missfärgningar. Under våren har jag köpt en segelbåt som jag renoverat och åkt mycket skitig i bilen. Under helgen har jag stortstädat bilen och behandlat skinnet med BMW lotion som både rengör och behandlar. Skinnet är som nytt även om det var lite små skitigt. Dock har jag har skött skinnet som ett barn från första dagen, så fort jag tvättat billen så har jag behandlat skinnet med BMW lotion från först dagen. Färgen och kvaliten är riktigt rikgtigt bra. Det är mycket enklare att hålla rent än vad jag trodde. Mvh Kristian |
|
|
Alf_VON_Sil Ok, tack för ditt svar. Blir interiören alltid svart när man väljer Jadegrå skinnklädsel? Skulle kunna tänka mig antingen Dakota Svart eller Dakota Jadegrå med svart interiör färg och med Individual Walnut Amarone interiörlister. Blir nog riktigt snyggt! |
|
| Någon annan som vet om interiören blir svart när man väljer Jadegrå skinnklädsel? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.