AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
26.456

Lev tid 335 coupe

Sida 2 av 14
får jag den v28-29 så struntar jag i att det blir en 07a. Då blåser jag på...
Mattias_johan
Ni som inte haft råd med en 335 och fått välja ett klenare motoralternativ tex 325 har ni fått lika lång leveranstid?
Har nämligen fått 8-10 veckor på min 325 men låter som det kommer bli svårt för dem att hålla.
vad jag har förstått så är det karosserna det hänger på...
mo
154
morris77
325 coupé-07
Hej!

Beställde en 325 coupé 27 feb med löfte om leverans v 18. Fick samtal från min säljare förra veckan (v 19) med besked om 11 veckors försening, och inte ens någon garanterad leverans om 11 veckor. Skickar man ett brev på posten för 50 kr vet man exakt vad man har den, men beställer man en bil på BMW för 400 000, vet man först efter leveransveckan om bilen är försenad. Skandal. Med andra ord - lita inte ett ord på vackra löften om leverans. Nästa gång blir det ett annat märke.
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Mattias_johan

Det är nog inte alla som väljer 320, 325 eller 330 för att man inte har råd.
Det kan vara andra faktorer som t.ex bensinförbrukning och dyrare skatt och försäkring Man har kanske inget större prestanda behov och man litar inte fullt på eller gillar bilar med turbo.

Vad jag har förstått så har man lång leveranstid på alla coupé bilar nu och då framför allt 335 men även 4-5 månader på 325 & 330.

///Danne
Visa användare
590
Bistec
M3 -94 banbil...
Det stämmer att det är relativt långa väntetider på Coupémodellerna nu tyvärr. Låter lite märkligt att en 335i beställd i April ska kunna levereras i Juni, men det kan ju för all del vara så att denna ÅF fått ett avhopp, och därför hade en bil över så att säga.

Oftast vet man så fort man beställt bilen ungefär när den kan levereas, men ibland, tex vad gäller nya Coupén har veckorna flyttas fram hej vilt både nu och då, jättetråkigt även för oss som säljer bilarna !

Hoppas dock att du får din 335i redan i Juni, så du kan börja njuta av den så snart som möjligt, helt underbar bil =)

__
mvh ///M artin
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Någon som vet om det är precis samma Manuella växellåda som sitter i en 335i Coupe som även finns i modeller E90/E91 325i och 330i ?
Förmodligen ja, sen om de har identiska utväxlingar tror jag däremot inte. Varför undrar du?
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HARM

Hade en manuell låda på min E90 325i 06 och var mycket nöjd med den.
André, Jo jag tog manuell låda nu igen,,, Hade smg II förut och tror inte att en tvångstyrd automat med paddlar hade gett samma känsla. BMW har ju ALLTID haft mycket bra manuella lådor...
Undrar hur många som beställt röda coupeer med M-paketet och 19" fälgarna.. Hoppas det blir snyggt,.
Jag passade på att komplettera min beställning med FL6 Usb anslutning.
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
HARM

Schysst! Se bara till att din FL6 Usb anslutning levereras komplett med kabel.
vet inte om det är något som man måste påpeka för säljaren eller om den skickas med bilen från fabrik ?
Det är ju fan så mkt roligare att få bilen på våren. Vänta ett år till.
Mattias_johan
Är 7 veckor sedan jag bestälde coupen och blev lovad 8-10 veckor. Har inte hört något än om någon försening men känns som jag får räkna med det. Bara det inte handlar om över 10 veckor försent som många andra här då är ju sommaren nästan slut :(
Mr
18
MrWorf
335i Coupe -07
Beställde min (335i Coupe) den 21 november 2006 och skall få den 22 maj (imorgon).

Beställde 335i Coupé 21 Nov 2006, leverans 22 Maj, 2007
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Härligt att höra MrWolf !
Kan du inte ge oss lite mer specifik beskrivning av bilen så vi kan glädjas med dig ?
Mr
18
MrWorf
335i Coupe -07
Monaco Blå med Svart halvläder och aluminium trim
Automat + Paddlar (första BMW och första bil med automat, aldrig varit så imponerad som jag blev av denna låda)
- Nav
- TV
- LOGIC7
- 6FL (USB för mp3/iPod, iPod i mitt fall)
- Regnsensor
- Helljusautomatik
- Komfort Access
- Komfort vindruta (verkade bra med svart klädsel)
- Voice Control (engelsk)
- Bluetooth för telefon
- ... massa annat smått och gott :)

Har varit en lång och dryg väntan, men imorgon kl 11:00 så får den förhoppningsvis sitt slut :D

(btw, det är Worf inte Wolf)
Mattias_johan
MrWorf: Fick du besked när du bestälde bilen att det skulle ta en sådan tid?
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
MrWorf

Blir intressant att se om du får med orginal kabel med din 6FL anslutning ( borde levereras komplett från fabrik )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.