|
Sida 14 av 14
|
|
|---|---|
|
Andrè & Harm Harm (Marcus) du behöver inte gå på med ben och armar, alla är inte så manliga och häftiga som du och kör stridsplan, lugna ner dig.... Man ser inte så tydligt på bilderna att däcket inte går innanför skärmen. Men om det är så att däcket fjädrar i skärmkanten så är det givetvis ingen hit. Jag hade absolut inte rört skärmarna på bilen, som för övrigt om jag inte misstar mig är av plast. Om det går så svarva lite på fälgarna, som någon sa "så mycket det går" eller sälj dem och köp några andra snygga BMW original fälgar typ de som jag föreslog. Lycka till Andrè! ///Danne |
|
Mattias_johan |
Angående beklädnaden av skärmarna så är det inte plast det är plåt. Däremot är det plast på insidan. |
|
HARM Jag ska lugna mig till våren, sedan får vi se vad som händer. |
|
|
VHDanne Tack. Det ordnar sig! ;-) |
|
|
VHDanne Framskärmarna är av plast. |
|
|
VHDanne, sorry... Fram är plast, bak plåt! André, köp ett par BBS så länge du kan få tag på dem. De ryktas att de bara skall göra fälgar för motorsport framöver och ej till privatpersoner. Då kanske man tom kan få bra betalt för dem som begagnade senare...:-) Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
HARM Har du kanske noterat något liknande ljud i bakgrunden enligt min tidigare beskrivning? Det kanske hör ihop med turbon? Låter hur som helst lite irriterande. Vill gärna veta vad det kan bero på. |
|
|
Jo, jag har för mig att jag hörde detta nån gång och kopplade det till ac'n. Pröva att stänga av den innan du stänger av bilen och se om det fortfarande låter. En rolig sak, min m3 vinge samt främre stänkskydd är klara hos lacken. Blir till att montera detta i helgen om jag lyckas ta en paus i tapetserandet;) André om du bor i stockholm så kan jag kolla på dina fälgar/skärmar, går kurs här fram till jul... Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
HARM Fälgarna ska av idag, slänger på v-däck istället. Bor dock inte i Stockholm. "jag har för mig att jag hörde detta nån gång och kopplade det till ac'n. Pröva att stänga av den innan du stänger av bilen och se om det fortfarande låter." Kan du höra oljudet i din 335:a än idag eller har du lyckats att stänga av det ( om det nu går ) ? Som sagd, jag upplever det som irriterande/störande moment. |
|
|
Jag ska kolla nästa gång jag sitter i bilen... Blir bara på helgerna nu för tiden tyvärr:-( Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
HARM Det låter bra. |
|
|
HARM Hur skulle följande inverka på mitt dilemma med fälgarna? Ändra hjulvinklarna 3-4 grader för att det ska gå fritt alt gå ner till 245 30 19 ( från idag 255/30/19 ) |
|
|
Det kommer tyvärr inte att gå ner i bredd mtp att skuldran fortfaranade är för bred. Camber på 3-4 grader är mer än vad som används på en racebil. Dina däck kommer försvinna på 50 mil :-( |
|
|
HARM Inte mycket att göra åt. Ska kolla upp det med att valsa ut skärmarna, vet inte om det är någon idè? |
|
| > snygg kärra Janih, Är den sophistogrå eller safirsvart? Lite svårt att se nyansen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.