|
Sida 10 av 14
|
|
|---|---|
|
Hej ! Behöver hjälp med ett delikat problem. Är på gång att beställa en 335d Coupé. Jag vill absolut ha en "äkta" -08, men kan inte få garanti på att den levereras efter nyår. Skulle helst vilja ha den i April när vårsolen tittar fram. Inget roligt att direkt ta ut pärlan i snöslasket. För att få förhandlat jubileumspris, vill säljaren beställa bilen denna veckan. Frågan är, vad är senaste nytt ang. leveranstider på coupén ? Är det som tidigare, ett halvår, så är det ju lugnt. Hälsn. Kentx |
|
|
KentX: Jag beställde min sista april och fick den första veckan i augusti --> 3 månaders leverans! Beställde tid hos dialect idag för att montera ett cargard larm idag. 3500:- inklusive installation, tusenlappen billigare än det kassa ej godkända orginallarmet. Passade på att komplettera med GSM modul så att alla larm kommer på sms. Har även gjort en otroligt snygg fast installation för min Garmin 660. Ser fabriksmonterat ut. Enda nackdelen är att den är silver :-( Kentx, vilken utrustning skall du beställa? //Marcus Livet börjar vid 9G... |
|
| Jag förstår att man vill beställa när det är förmånliga kampanjer eller liknande. Men vem i h-lvete orkar fundera på om den tas ut 0712 eller 0801? Får man fråga VARFÖR? | |
|
Anders S. För att slippa tjafset när man säljer. Dessutom, desto senare bil desto fler uppdateringar. M.v.h. Kentx |
|
|
Kentx "För att få förhandlat jubileumspris, vill säljaren beställa bilen denna veckan." Vaddå för jubileumspris?? |
|
|
HARM På vilket sätt är orginal BMW larm kass? |
|
|
André: De är inte godkända av diverse FB, samt saknar moderna bra funktioner, typ sms svar när något larmat e.d. Livet börjar vid 9G... |
|
|
Rutgerssons i Uddevalla firar 30 år. Dom lämnar 10 % på allt utom redan rabatterade paket. M.v.h. Kentx |
|
|
HARM Att diverse FB inte godkänner orginallarmet är korkat från deras sida. Det är väl bara självrisken som påverkas dock. Att få SMS vore dock schysst. |
|
|
"För att slippa tjafset när man säljer. Dessutom, desto senare bil desto fler uppdateringar" När man säljer? Vad för tjafs brukar uppstå menar du? Angående uppdateringar så har det ju föga med leveransdatum att göra. Om det är något som uppdateras så är det förmodligen bara bra iof, men någon facelift är det väl inte tal om än. |
|
|
Andre: Jo, visst är det korkat, men jag tänker inte betala 10000:- i självrisk för att de inte anser att det är godkänt. Då köper jag hellre ett eftermarknadslarm. Så här har det varit med BMWs bristfälliga allarm under en längre tid. Livet börjar vid 9G... |
|
|
HARM Har du 10000:- i självrisk vid ett ev.inbrott?? Är det BMW:s prova på försäkring som du har idag? |
|
|
harm, Du har väl en ny kärra? Är det inte mest förmånligt med originalförsäkring första tiden? Gissar att originalförsäkring godkänner larmet iaf ;) Vad är det för försäkringsbolag som inte godkänner original-larmet btw? |
|
| HARM: konstigt det gick så fort att du fick din bil,jag har också beställt e92 320d och har fått 5-6mån leverans | |
|
Tänker efter prova på försäkringen. Kommer inte behålla det bolaget efter 6månader. Dåliga erfarenheter sen tidigare bla enda bolag man tvingas betala moms på självrisken som privatperson. Har tidigare haft både LF och Folksam, båda med samma klausul att BMWs orginallarm inte är godkänt och självrisksänkande. Därför monterar jag ett Carguard T70. Bättre att föregå an att föregås... ;-) Livet börjar vid 9G... |
|
|
Fick ett samtlat från min ÅF i onsdags kväll. Bilen har anlänt och är klar för leverans idag. Kan dock inte hämta ut den förrän på måndag. Tillverkning under V.36, på plats i Sverige hos min ÅF V.38 Vad är det frågan om BMW ?! :-) Härligt. |
|
|
det är väl inge å klaga på... 2 veckor, Min stod ju i halmstad i 4:a Det finns mer än BMW, nämligen SAAB... 39 GRIPEN!! ;-) |
|
|
HARM Precis, det är ju det jag syftade på ;-) Ett ordentligt lyft sedan sommaren avseende lev.tider. Bra. |
|
|
Hej ! Fått leveransdatum på 335 Cd:n. Beställd V-36. prel. lev. V-10 -08 Ganska exakt ett halvår. M.v.h. Kentx |
|
|
Andrè Får du din redan v.38? Min är beräknad v. 43-44??!! Har du fått den? Vad jag kommer ihåg så beställde jag före dig....märkliga BMW!!! Jaja, man får gratulera. ///Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.