|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag säger till dig det ingen gjorde till mig då jag blev med 850 för 1½år sedan. Åk till Clas O, köp en Ctek Safir. Ladda ett batteri i taget HELT fullt med den, kan ta ett par dygn/ styck. En laddare kostar 500kr, 2 batterier +1200kr. Strömmen kanske 15kr. VAd gör man under tiden? Du ser ut att ha en kul liten vagnpark i övrigt, det är det jag pekar på.... Samt en smutsig bil:) Lycka till! Mvh Asken A true man listen twice as much as he speaks. |
|
|
tjena! Nu har jag laddat dem som f-n. Satte i dem och vred om. uhuhuhuhuhuhuhuhuh (motor som inte tänder..) Det började ryka från en detalj samt att den blev stekhet. Laddar upp den på min sida här på autopower. Den går runt men startar inte. Nu luktar det bensin i oljepåfyllningslocket igen. Får en känsla av att tanken töms rakt in bland oljan. Jag tankade 10 liter innan och jag fick ut 15 ur motorn. Känns som allt runnit rakt in där.. V12 meken kommer imorrn efter jobb... Känns dock bra att ha något innan för huvet så han inte tror jag är helt nollad. är som sagt ganska ny på det här med motorer..likabra att börja med en v12a. ha ha... Kul vagnpark? mjaa.. Det är ju mina gamla maskiner. Har 850in nu, en Caddy 06a, en Husqvarna 87 knappt körd...och en klippo ;) Japp, skitig är min 850. anser inte att det är värt att lägga ner ngn tid på den förrens motorn går som den ska. |
|
|
Spridare låter det som.... Om du missat hur avkopplande det är att tvätta bilen kanske jag missat hur avkopplande det är att meka bilen. Jag ska prova imorrn iaf:) Mvh Asken |
|
netz |
De`där uhuhuh låter trött kolla länken så ska starten snurra Länk den slackar lite vid strartögonblicket annars är det rätt fart på den ,låter mer som en hjälpmotor än startmotor. går den saktare än så här =byt batterierna. Netz |
|
Asken: Är jäkligt sugen på att tvätta men den går inte att köra ju. Och dra den ut och in ur garaget är tungt :) Spridare säger du. Vad gör jag nu? Nu är det bra tjut i startmotorn! |
|
| Lite OT men jag skrattade gott åt den där filmen :-D | |
netz |
OT Spänningsfyllt när takluckan öppnades :)) bra snurr på starten-då räcker strömmen Rykande/varma tändspolar är inte bra,osar kortslutning, var bägge spolarna heta eller bara den ena,tvivlar på att du har någon gnista på någon av dom,lossa ett tändstift på vardera sidan och kolla hur dom ser ut och om det kommer gnista ni (det behövs ju två) behöver bara köra runt motorn ett par varv. Netz |
|
Sökte lite och fann inget. Dyrt att byta? Jag tror det är kortis också. Efter att förstökt starta så lät jag tändningen vara på. Då började det smattra i kablar o grejer.. verkar jobbigt.. börjat tappa suget. Efter 1 vecka :) |
|
netz |
Har du nån kompis som kan mäta el ? Kanske nån här på forumet som bor i närheten kan hjälpa dej? Kolla upp vad som är tokigt innan du slår på tändningen igen. Det behöver inte vara så farligt, kanske spole + någon kabel som gått varm. En beggad spole kan man få för nån hundring. Kasta inte yxan i sjön än ! det är klart den ska igång!! Netz |
|
tja tog bort ena tändspolen idag och den var helt sprängd samt "fogskum" smält ut ur den. Kikade på den andra och den såg OK ut. Bytte mot en annan men bilen går inte ändå. Batteriet har varit felkopplat i bilen innan och jag befarar att boxar gått åt pipan. V12 mecken var hos mig idag. Ska komma en kille med dator o hela haparajset och koppla upp sig för att avläsa felkoder. Ska bli intressant om det fungerar. |
|
|
Jag lutar mig tillbaka, läser tråden om igen och ler. Du har själv skrivit vad felet är, samtidigt som du letar vidare. Önskar dig välgång! Mvh Asken Som just tvättat bilen och träffat en kollega. A true man tries to listen twice as much as he speaks. |
|
| Härligt när folk ler åt saker som kostar skjortan.. | |
netz |
Än har du väl skjortan kvar ? Jag undrar hur batteriet kunde fel kopplas, på min finns inte en chans att vända något av batterierna åt fel hål för kablarna räcker inte, det är klart har man ett med omvänd polriktning så... jag har ju aldrig testat men nog borde väl en hel drös med säkringar flyga som ett smatterband om kör + på jord. Fanns det inte några stekta kablar ? verkar lite riskigt om ni inte kollade upp kablaget i närheten innan ni testade med ny spole. En tanke.. har du lyft av locket på boxen (4 skruvar)för databoxarna och nosat runt, det borde lukta skunk i den om du stekt styrboxarna.sitter förresten på höger sidan mot torpedväggen. Det verkar som du får support från mecken å data killen i alla fall hoppas det löser sig och du får ha skjortan kvar :-) Mvh Netz |
|
Christian F: När log du senaste? Enligt min syn har du just köpt ett fordon som långsamt ökar i värde. 225kkr för en sådan i toppskick om 2år är inte illa. Så lång tid kan det ta att göra iordning en 850 komplett. Så varför stressa? Mvh Asken A true man tries to listen twice as much as he speaks. |
|
|
netz: Får kolla deti morrn. Köpte en ny spole idag på örebros bildemontering. Får den på måndag. Batterierna på fredag! Det hände inget med den spolen jag provade med. Den höll och fungerade på den andra bilen igen. Felkopplingen gick till så att kablarna bara låg på. Och jo, dom räcker! prova du ;) Asken: När jag läste ditt inlägg. Jag är inte den negativa typen..beror ju på hur man säger det :) Jag har inte bråttom. Kan inte ha det heller! Första tiden för regbesiktining är 25 augusti. 225k. tror du det? Den är lite repig på kofångare m.m. Tanten som hade den har försökt fickparkera. Ska lacka om kofångare samt byta läppen. Ska också lacka om en sidokjol och dra ut en liten bula på huvet. Hoppas det inte blir för stor nyansskillnad bara. Sen är den i toppskick! Nu verkar det som om det kommer gå vägen = nu kan jag börja putsa på den innuti. Vet ni om det är något bra drag i stereon? Sitter en Bavariabandare i den med slutsteg. Kan man koppla in en cd växlare? |
|
|
Länk Kunde inte hålla mig. For iväg till garaget och öppnade...dom 2 skruvarna som satt där! Jävla spanjorer har inte satt dit locket ordentligt. Fullt med vatten i hela lådan. Tror ni att något kan ha klarat sig? Bilen gick förr förra veckan. Kan inte minnas att det har regnat förres jag fick in den i garaget. Underligt... Tog loss grejerna. Märke dem(bra vana när man är osäker) och tog hem dem. ligger på tork på köksbordet nu. Vågar jag öppna dem? |
|
|
Christian F: Jag väljer att se det som såhär, utifrån där jag befinner mig. Där ser jag en kille med potential att le mer, se mindre förvirrad ut och dammsuga mer:) Alltså ler jag rätt så brett åt att du ler nu:) Lycka till! Asken Som skriver E31 guide och tvättar bilen. |
|
|
Asken: Vad gör du uppe mitt i natten?:) Ett tips till alla E31 ägare. Skruva av höger innerskärm och rensa dräneringshålen från boxlådan. Mina var totalt igengeggade av dynga. Fick bort klegget och ut kom en hel del vatten. torkade boxarna noga. Monterade i nya batterier idag. Väntar på min spole. Sen hoppas jag på iallafall gnista. |
|
|
mekade lite idag. Till min förvåning så har EML lampan slocknat. Har dock ingen gnista. och endast 2,1v framme vid reläna vid boxarna. vänstra tändspolen blir riktigt var när man har tändningen på. Vad ska jag leta efter? ihopsmälta kablar eller? Vad tror ni att jag inte har gnista beror på? ger det denna veckan sen åker den på verkstad. tjohej! |
|
|
Christian F: Vaknade tidigt:) Vad gör du sovandes? Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.