|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Vill bara tala om att det interfacet från ebay, för dom som EJ har tv-modul.... fungerar fullständigt klockrent och ger mycket bra bild samt stereoljud. Klockknappen lägger in bilden över vilken ljudkälla som helst, perfekt om man vill ha musik till den film som visas. Man sätter i en vanlig kassett i stereon för att få ljudet inkopplat. Jag använder en vanlig vikbar dvd-spelare, inkopplad i skuffen på tändningsswitchad 12V. Drog upp ir-sensorn i taket för att enkelt kunna sköta den med fjärr framifrån. Väntar på en annan portabel dvd-variant som kommer vilken dag som helst och har dvb-t inbyggt så man kan styra det från samma fjärr. Kan rekommendera detta interface för den som vill slippa krångla och har krav på bild/ljudkvalitet. (och saknar tv-modul) //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
Det pratas om Tv modul och video modul hit och dit. men det är väl samma sak eller? har en E39. /X-MAN |
|
|
Ja det är samma sak. Har man tv/video-modul, kan man enkelt ansluta yttre källa, tex dvdspelare. Dock med mono-ljud. Har man inte en sådan modul, finns lösningen med interface från ebay, eller löda ihop något spännande själv. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
Oki appelkvist.. skall nämligen bygga in en dator i bilen. skall beställa en från MP3car när jag får tummen ur:). Vet du om dom 2 kablarna som går in i CDväxlaren skall dom användas till datorn något?. En anann fråga du kanske kan svara på. Jag skruvade loss den där smala plattan bakom sätena i bagageutrymmet och där under hittade jag 3 st saker. vad e vad? Längst till höger sitter ju TV/video modulen. I mitten såg lådan ut som en HDD typ?? Och längst till vänster är det en liten svart sak i plast.??? Vet du vad det är? Jag har en E39 -01a Tackar. X-MaN |
|
|
Har dålig koll på placeringen av navi-delarna i e-39, min förra hade ej navi. I min e-46 touring sitter radion längst till vänster, och styrenheten för dragkroken till höger under denna platta. Cd-växlarkablarna används ej till övriga inkopplingar, men man kan ju använda cd-växlarens ljudingång på radion om man inte behöver denna längre. Annars går det ju bra att köra på kassettens ljudingång. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
Men om man kör på kassetbandes ingång så e det sämre ljud än CD har jag hört? e jag fel ute elle? e väl mono ljud på båda eller e det sterio på cd´n? tv modulen och videomodulen e ju samma sak. men e oxå radiomodulen samma sak eller vart sitter den isåfall?? för tv/video sitter ju under plattan i bagageutrymmet. Vart sitter DSP slutsteget? /X-MaN |
|
|
Jag är 100% nöjd med ljudkvaliten som kommer via kassettingången, kan tänka mig att du jämför att koppla in en "kassettadapter", det blir förstås mycket sämre och i värsta fall endast i mono. Men det är klart att du kan använda cd-uttaget, anledningen att jag inte kan det är att jag har icelink med ipod där. Radion är en separat enhet som har bla en 5X5cm stor kontakt i bakstycket. Om du går in på www.realoem.com så kan du få fram din bil och enklast identifiera de olika delarna. Tex var DSP sitter, och hur den modulen ser ut. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
Någon som provat en sådan här? Länk Priset hamnar på ca 900 inkl frakt och jämfört med clasohlsons modell verkar den ha fler funktioner och även en ingång som kan vara bra för ev. framtida digitalbox. Input? Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Ingen som provat ovan spelare? Karl Birgander, Kalmar BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90, Förr: BMW 318is -90 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.