|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Okey, har nu sökt som en galning efter svar på HUR man går till väga för att kunna koppla in en dvd eller annan bildenhet till 16/9 skärmen i bilen. Har en 16/9 skärm, MK4 navi och inget mera :) INGEN TV-modul eller annat. Hur, om det nu går såklart, kan jag koppla in en extern dvd spelare i bilen, för att kunna se på film?! Hur får man upp t.ex DVD i menyn på skärmen, så man kan välja den enheten, på samma sätt som man idag kan välja t.ex GPS-Navigation eller Computer?! Är det något som vet hur man går till väga, när man INTE har en tv-tuner i bilen. Mycket mycket tacksam för svar i detta ärende. // C | |
|
Hej. Har själv sökt efter detta men ej hittat/fått något svar. Det jag har hittat hittills är att jag har frågat Dialect i Solna om detta (dom monterade in min DVD anläggning för barnen) och den info som jag har fått är att det skall gå att göra. Priset var dock högt. Ring dit och fråga så kan dom kanske hjälpa dig vidare antingen med att göra själva jobbet eller tala om vilka prylar du behöver. Dessutom har en av killarna där en ganska läcker BMW. /Mården |
|
|
Länk Inte billigt men ett alternativ? //Janne |
|
|
samma adapter finns hos Densionsweden för ca 2100Skr Tobmag |
|
|
Se hit Länk Här kan man finna grymma grejer till sin bil! Kolla alltid med Ebay först för det har rätt så skapliga priser på liknande grunkor. |
|
|
Tobmag, vilken adapter är det du tänker på hos Densionsweden? Hur fungerar det e.g? Får man upp en ny meny i nav-skärmen? Kommer allt fungera som vanligt, man snurrar med höger snurr-knapp, och väljer genom att trycka in?! Intressanta saker, men vore nice å veta lite mera om dom. // C |
|
| Den grejen som jag länkade till funkar "Ohne" Tv Modul dvs utan. Så du kan helt sonika "slänga" i den plug ´n´play och sen få upp de´ på menyn. | |
|
Hmm... va 17 betyder: Nur für Fahrzeuge mit 16:9 Monitor mit der UHR Taste und ohne TV/Video Modul. altavista translator säger: Only for vehicles with 16:9 monitor with the CLOCK key and without TV/Video module. Vadå CLOCK Key?!?! |
|
|
Klockknappen på naven (vid skärmen) |
|
|
Denna verkar lösa en hel del för mig som saknar tv-modul och till en låg kostnad dessutom. Undrar hur bilden kopplas in, är det ett separat video-läge så man kan fortsätta använda sin icelink måntro... //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
Hajjar fortfarande inte vilken "klock knapp" det handlar om?! Någon som kan kontrollera om det finns någon klock-knapp här? Länk Borde bli en länk till min navi enhet där... |
|
|
Jag ser i alla fall en likadan "klockknapp" på bilden som det sitter på min navi. Längst till höger 4 knappar uppifrån sett. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
Aha, den lilla rackaren... Den har ja funderat på vad den faktiskt gör.... någon som vet :) |
|
|
Om man har tv-modul så visar den aktuell kanal och tid i nerkant på tv bilden om man trycker på den. Det är tanken med den knappen. //Janne |
|
|
Och det måste betyda att den används för aktivering av funktionen för detta interface som vi talar om längre upp. Antagligen. //Vad vore vinterkörning utan x?\\ |
|
|
hur går man till väga ifall man vill koppla in en extern dvd spelare i en bil med tv modul? hade tänkt mig denna:Länk men vet inte hur jag får ut bild till min skärm jag har i bilen. |
|
|
Denna på claes olssons är ju mycket billigare. Länk /Pulare |
|
| jo de har du visserligen rätt i,frågan är hur jag kopplar in den,lika svårt som när jag skulle ta signal från Dsp förstärkaren som sedan åkte ut?! :) | |
|
Leta reda på videomodulen som finns i kofferten till vänster på en sedan och under lastgolvet på en touring. Stiften har artnummer 61 13 0 006 663 och kostar 9:60 + moms/st Det är den vita kontakten som stiften ska sitta i. nr 6 video in + nr15 video in jord nr4 ljud in + nr5 ljud in jord vill du ha ut till extern monitor så är det på stift nr1 audio ut + nr10 audio ut jord nr 2 video ut + nr 11 video ut jord Önskas backkamera så finns den på nr13 Backkamera in + nr 14 Backkamera in jord /Pulare |
|
|
tackar för detta. Undrar bara,iom att jag slängt ut Dsp förstärkaren o tagit lågnivå signal ifrån kontakten som gick till förstärkaren,kan jag inte ta ljudet därifrån nu me? lr blir de fel,blir de ut från DVD spelaren isf,o jag har "IN" ?? |
|
| Ja du kan inte skicka in ljudet från dvd:n på din lågnivu utgång utan du måste koppla in dig på ngn av ljudingångarna. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.