|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Frassemannen: Nej, men jag antog att du menade till mig lite längre upp här på sidan. Vad gäller mina s.k BMW kunskaper har jag inte sagt att jag är någon guru, verkligen inte, men nått jag stör mig på är alla annonser där folk tror sig ha en bil de inte här, t.ex. den som jag länkade till i mitt förra inlägg, "fullutrustad" "M-paket" sånna saker är störande för de är ren lögn, och många som kollar på dem bilarna går på det, t.ex. du. Sen fortsätter det så. Att du har tagit i fler handtag och mekat mer BMW än mig, må stämma men är fullkomligt ovidkommande i denna disskution. Jag försöker bara reda ut lite begrepp som du, trots ditt långa BMW ägande och oändliga skruvande, har fått om bakfoten. Till trådskapen så skulle jag vilja säga att det finns väldigt många fina bilar, även prefacelift och trots avsaknaden av m-paket ute till salu. Marknaden för e39 är väldigt bra ur köparens ögon sett. Priserna är humana och prutmånen är stor då det finns väldigt många att välja bland. Mitt tips blir att försöka hitta en välutrustad bil, utan navi, men helt orginal. Därefter finns det vissa "styling" sidor på nätet som säljer orginalprylar (paket) för en överkomlig peng, som du kan utrusta bilen med i efterhand. Försök att hitta en bil med m-ratt då orginalratten är väldigt tråkigt (visst, subjektivt). Träinredningen är ju inte heller så het, men allt sånt är ju upp till köparen. |
|
| Mycket pyssel gjord på den bilen, dvs. 528:n på blocket. Ser t.ex. ut att ha PDC fram vilket inte fanns på årsmodell 97. Bilen är för övrigt uttagen i september 1996 då det inte fanns xenon som tillval, vilket innebär att det kan vara svårt att få igenom den på framtida besiktning. Också svårt att bedöma skicket på bilderna som är ganska luddiga. Saknas t.ex. en liten lucka fram. Skicka mejl och begär högupplösta bilder. 11 ägare sedan mars -99 då den importerades, ingen höjdare i mina ögon men värt att följa upp om det finns spårbarhet. "Stora M-sportpaketet" är ingenting annat än bluff eftersom det "sport" som finns på bilden är eftermonterat. Den har inte ens sportstolar som någon påpekade. Jag kan inte avgöra om den ens har M-sportfahrwerk vilket är att föredra eftersom den saknar EDC. Till sist så är annonsen troligen insatt av ett företag trots att det är en privatperson som kontaktperson. Oseriöst i så fall. | |
| MD: Men vi som gillar rattvärme då ... ;-)) | |
|
Mixtus: Klart, om det inte fanns på den andra, rundare ratten, så får man väl överväga. Utseende mot funktionalitet så att säga. :) Angående den 528:an, det var ju den som Frassemannen hänvisade till... Jag la bara in länken. Själv skulle jag hålla mig ifrån den bilen, kolla grillen bara, ser förjävligt ut tycker jag! |
|
| MD: Håller med. Mina varningsklockor ringer i alla fall ... den bilen skulle jag kolla upp mycket, mycket noga. | |
|
Tro¨t eller ej...jag håller också med...*asg* Frasse |
|
|
Jag gjorde en sökning på BMW, årsmodell 1996-1999, av modellerna 520, 523 och 528 på blocket. Jag fick 25 träffar på begreppet "fullutrustad" vilket visar hur utbrett detta missbruk är. Återknyter bara till vår tidigare diskussion. Till vår trådskapare så skulle jag rekommendera en titt på detta exemplar: Länk Med lite prutning så kanske den är intressant. Visserligen inga m-detaljer, men jag tycker att skicket måste komma som nummer ett. |
|
|
Ett annat ord som används flitigt är "alla papper i ordning". Vad åsyftas egentligen? Jag frågade en som ringde på en köpesannons jag hade ute för ca en månad sedan vad denne la i begreppet. Det innebar i det fallet att det fanns en servicebok. Sedan frågade jag inte mer. Jag antar att den var sorterad och i "ordning" på något speciellt sätt....:) |
|
|
Fattar inte att folk tror att dom har en M-bil bara för att dom satt på en M-front. Bilen i länken har ju inte ens sportstolar eller sportratt...Förmodligen inget m-chassie heller. |
|
| Nej, visst är det störande.. Det är nog värre än "fullutrustad" som nästan var och varann bil är på beg. marknaden enligt försäljarna.. Ett m-paket är ju så mycket mer än en m-front... Men vissa har svårt att se skillnad. | |
|
Kika på denna, fin inredning! Med lite prut borde den passa din budget Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.