AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.397

Vill köpa en BMW E39

Sida 2 av 3
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Kollade in BjörnB:s länk...ungefär så ser min kompis BMW ut och ungefär med samma utrustning....och priset verkar ju vara nästan detsamma fast han köpte sin privat.
Dock inte touring eller automatför det ville han inte ha...
Kanske nåt för dig MD? *asg*
Ring snabbt för det blir väl en jäääääkla massa spekulanter med en gång!!!

Frasse
Carlito. jag har sett bilen på blocket, den är fin synd att du bor inte nära så jag kunde titta på den.
Är det M chassie eller M utrustning på den.

Hej !

Den har M-chassi, M-multiratt samt sportstolar.
Ah,

Jag tycker att en E39 kan vara snygg utan M paket också. ;-)
Länk
Mixtus, höhö.

Mixtus, höhö..:)

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Spinnande katten: Ja, många bilar utrustades med en M-ratt och en M-knopp. Att bilen är något sänkt kan möjligtvis vara ett m-chassi. Men dem saker gör knappast något m-paket. I mina, och många andras ögon är ett M-paket en bil med ovannämnd utrustning + M-spolier, fram/bak, M-instegslister samt givetvis sportstolar. Finns många detaljer till, som shadowline och m-detalj på midjelisterna osv.

Blir själv störd när folk annonserar sin bil med "all utrusning" och "m paket" när dem i själva verket bara har en m-ratt och knopp och sen i övrigt helt snik utrustad.

Frassemannen: HAHAHA, du, skratta åt dig själv och din okunskap. Du och jag har inget mer att säga varandra, kom tillbaka när du har läst på din hemläxa lite bättre, så man kan föra en vettig diskussion.
Vill inte leka besserwisser men kom M-sportpaketet till "vanliga" E39 redan på 99:orna?? Jag hade för mig att M-sport paketet kom först på årsmodell 00 till 523/528 (tillverkning 99/09).

Egentligen blev M-sportpaketet inte vanlig extrautrustning på E39 förrän fr om 2002 och framåt, pga eftersom det då såldes många kampanjbilar med detta paket. Då fick bilarna dessutom den snyggare sportratten, än den tidigare tjocka ratten.

Det ekonimiskt vettigaste E39 köpet är nog att skippa M-paketet men att pruta järnet på en bil med skinn och tacklucka och sedan behålla den läänge :-). Mycket billigare och de verkar dessutom vara en obegränsad prutmån på dem.
Kristoffer_L,

fel pruttmånen är obegränsad. Kan fås fulllastad med lök och bönor om

Simon_en,

Ja, då får de nog behålla bilen länge....

/Peder
Spinnande katten,

klassisk felstavning på blocket som jag inte kunde låta bli att spinna vidare på...:)

Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07

Helsingborg, Bilar säljes
Förstasidan | Lägg in annons | Säljes | Köpes | Bevaka | Butiker | Kundservice
LOKALT: Skånepolisen kritisk mot Migrationsverket VÄRLDEN: Blair meddelar avgång

BMW 528 ia M-pkt, Cremeläder, Navi m.m -97

Insänd av Lars 10 maj, 10:26. Ta bort, ändra, förnya. Begagnatförsäkring Ny!

Pris: 67 000:- Årsmodell: 1997 Miltal: 18 000 - 18 999 Visa på karta/satellit

Växellåda: Automat
Bränsle: Bensin

BMW 528 ia Årsmodell-1997. Fullutrustad: Stora M-sportpaketet, Xenonljus, Eagle Eyes, Cremeläder, Navi, TV, Minnen i stolar, Inbyggd Telefon, Elhissar, Elspeglar, Tonade rutor, Multiratt, Fjärrstyrt larm och C-lås, 17-tumsfälgar 235-45-17 m.m. m.m. 18500 mil. Nyservad och nybesiktigad. OBS! Bilen är fin och välhållen!
Pris: OBS! 67000:-

Ring: 0733-522229

MVH
Lars

Mejla annonsören
Ring Lars:
Spara annonsen
Fler bilder och nyheter: bmw 528
Boka ett test av den här bilen

Blocket.se ansvarar inte för den utannonserade varan. Anmäl missbruk. Reklam-SMS förbjudet. Annonsören vill ej bli ringd av telefonsäljare! Ikano Billån!
Låg ränta, inga avgifter och upp till 350 000 kr. Beräkna månadskostnad och ansök här!Flexibla billånet
Ett lån för dig som skall köpa
begagnad bil av privatpersonLån upp till 250 000
Nu ränta fr 4,95%. Ansök online och få svar direkt!

Tipsa en vän om annonsen!
Ditt namn: Din väns e-post:

© B locket AB Företagsmarknadsföring Säkerhetscenter Begagnatförsäkring Film: Ludvigsson

Frasse
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Kolla denna då...kanske nåt för dig?
Blocket...men länken funkade inte riktigt verkar det som...

Frasse
Frasse, Jag såg den också på blocket, den har M-paket eftermonterat verkar et som.
Bra pris och utseende men när jag kollade upp reg nummret via vägverket så såg jag att den har haft 11 ägare sen -99 då den importerades, jag blir lite misstänksam på en bil som har haft så många ägare.

MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Frassemannen: Du verkar ha svårt att antingen läsa eller lära? M-paketet kom inte förrens m5 e39 kom ut 99. Dvs så är det inget orginal m aerodynamikpaket på den bilen du hänvisar till. Vad som finns på den är möjligtvis en m-front, vilket jag tycker ser dumt ut om dem övriga m-detaljerna inte finns med. Dessutom, en bil med eagle eyes..... Mm.

Varför sätter du dig inte och läser runt lite, bildar en uppfattning innan du börjar skriva? Dumförklarar enbart och endast dig själv.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Länk

Den bilen har verkligen INTE nått m paket.

Ser du några sportstolar?
M-ratt?
M-knopp?
Spoilers?
Lister?
Bagagelucks läpp?

Nej, just det.. Han som annonserar är av felaktig uppfattning, precis som du, tror att han har en m-utrustad bil bara pga fronten. Ser ju hel dumt ut med bara en m-front.. Nej, hellre en hel orginal bil i så fall. Antingen eller.

Kolla här: Länk

Kan du se någon skillnad?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
En fråga från en okunning:
Vad menar du med spoilers?
Har den inte all utvändig plast utom bagagelucksläppen?

Håller med om att den absolut inte har M-paketet men annars en rätt trevlig vagn men jag skulle nog vilja byta ut ratten och sätta på ett par M5-fälgar.

Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
MD:
Är du rent ut sagt korkad eller??? Du skrev ju tidigare att du inte tänkte diskutera mer med mig så lägg av nu.
Dina BMW-kunskaper är nog inte riktigt så bra som du inbillar dig heller...och förresten har jag ju nog mekat med och ägt fler BMW än du har tagit i dörrhandtag.
Alla är ju inte helt insnöade på ditt sk. M-paket!!!
Så sluta fjanta dig och det var ju inte heller dig jag bad titta på annonsen.

Frasse
Nu kanske vi ska lungna ner oss lite här, trådskaparen har nog redan förstått att det riktiga så kallade M-paketet kom först -99, då M5:an kom, men att det finns vissa detaljer med M-anknytning såsom knopp, ratt, m-chassie mm. Trådskaparen ville ju ha tips på vettiga bilar upp till 70000 kr, och kunde ju tänka sig att eftermontera M-delar på en orginalbil.

/Peder
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Helt rätt spinnande katten.....
Och det var ju dessutom det jag visade och påtalade för honom men så finns det tyvärr en del på detta forumet som ska vara liiiite märkvärdigare och "duktigare" än andra....men, men så är det ju lite överallt.
Hoppas iallafall Mimo1 hittar sin BMW med den utrustning och pris han letar efter.
Jag önskar honom lycka till och välkommen i BMW-familjen!!!

Frasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.