|
Sida 7 av 12
|
|
|---|---|
|
Hej VH Danne En riktig klenod du ska ha! Har du köpt bilen av Förenade Bil i Malmö? Jag köpte min av dem. Säljaren heter Ercan. |
|
|
fastEddie Tackar!!! Jepp, jag beställde 335:an på Förenade Bil i Malmö. Även 330:n är köpt där. Har alltid fått bra service och trevligt bemötande hos dem. ///Danne |
|
|
Hej VHDanne Är du helt 100% säker på följande: " Inte om du går ifrån M-paket med alu-lister till pianolisterna, då kostar de 5900:- som då blir 5400:- med deras rabatt. Om du går ifrån standard utan M-paket kostar de 9000:- " Enligt min ÅF kostar Individual lister 9000kr oavsett om man väljer M-paket eller inte men han skulle kolla upp det och återkomma i frågan. |
|
|
Har beställt en 335i sedan av -08 års modell. När jag valde M-paketet berättade dem att numera kan du enbart få glaciärsilver som panel, alltså så kan du inte få borstad aluminium till M-paketet (om ej tillägg). Jag har valt taklucka, och ser fram emot det som fan - och angående din färg blir det snyggt på en vit bil med en nertonad taklucka.. mums. :) Tänk också på att 19" är bullrigare och ger mindre komfort mot 18" samt att stenskott lättare kan leta sig upp. Det skiljer faktiskt inte mer än en tum! lycka till! |
|
|
tillägg sker i efterhand - ej från fabrik. |
|
|
19" fälgar är bara till fördel utseendemässigt, annars sämre på alla plan än 18" tum som både blir billigare, bättre komfort, acceleration, samt inte minst lägre vägljud. Det är skit med den här galna fälgutvecklingen, tyvärr görs karosserna så svulstiga numera att fälgar som tex 16" ser löjligt ut. Minns att runt 1995 började BMW bilarna kräva större fälgar, E38an ser löjlig ut med 16", kanske beror det på att man blir hjärntvättad, men jag tror inte det är hela sanningen utan dagens bilar "kräver" allt större fälgar. Ganska värdelöst att ha en tex ny 500 000kr bil som väsnas som en 80-talare pga jättefälgar och lövtunna däck. Tänker på Automobils näst nyaste nummer där MB AMG testas mot Audi S8, AMG'n upplevs som VÄLDIGT bullrig och det ska inte en MB göra!! |
|
| hehe exakt ;) | |
|
Har 19" fälgar på min bil med punkteringsfria däck och det e perfekt komfort i min bil, inte alls bullrig eller så stötig som man kunde tro.... Testa en 335 coupe på nån bilfirma och jag tror du blir förvånad?? //Rolle.. |
|
|
Jens von Albrekt "När jag valde M-paketet berättade dem att numera kan du enbart få glaciärsilver som panel" Och hur ser en sådan ut då ( glaciärsilver ) ? Vill absolut inte ha några borstade aluminium interiörlister i min kommande 335 Coupe |
|
|
Walnut Amarone går tydligen inte att välja till som Individual lister till 3 serien ( bara 5 serien ) Dessutom så ligger BMW.s Individual sida nere sedan veckor! Var kan man se vilka interiörlister som jag kan få till en Coupe?? |
|
|
Den är mönstrad, med andra ord lite mer behandlad än den finslipade alu. Ser ganska fin ut faktiskt! Rolle: provat både 18" och 19" på en coupé - tycker det är stor skillnad :P |
|
|
Jens von Albrekt När beräknas din 08 levereras? |
|
|
Mitten på oktober men senast någon vecka in i november. |
|
|
Jens von Albrekt Vet du redan när bilen kommer i produktion? |
|
|
Eftersom det ska bli en -08, blir det i september. Vilken vecka har jag uppskrivet någonstans. |
|
|
Vilka andra BMW Individual lister kan man beställa till nya BMW E92? Följande interiörlister ska kunna beställas: * Pianolack * Mussellönn Antracit Länka gärna till några bilder tack! |
|
|
Så, nu har jag hittat en länk till BMW Individual sidan: Länk Om man tänker sig en Safirsvart E92 med Jade grå läder, vilka interiör lister passar bäst/är mest lämpliga med denna kombo? Personligen gillar jag vädligt mycket Maple Wood Antracite ( Mussellönn Antracit ) eller Figured Eucalyptus Red Brown Wood |
|
| Jo, sant. Gillar mer svart klädsel + piano - ser så jävla nice ut. | |
|
Jens von Albrekt För mycket svart för min smak faktiskt. Svart Dakota hade varit klockrent med Figured Eucalyptus Red Brown Wood lister Jade grå passar nog bäst ihop med Maple Wood Antracite ( Mussellönn Antracit ) interiör lister! |
|
|
Jens Von Albrekt: Har man inte frångått årsmodellbeteckningen. Alla bilar som tillverkas -07, är att anse som 07:or. Eller ???? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.