AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
28.924

Beställa BMW 335 coupè nu i veckan. Men...

Sida 1 av 12
VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Hej alla BMW tokar!

Jag har samlat mig och kommit fram till att nu är det dags!
När jag såg 320si i Alpinvit förra året så var det nära, men efter en provtur så valde jag att avstå pga olika anledningar t.ex bottendrag och bensinförbrukning. Men nu finns det ingen återvändo, detta är ingen 320si.

Man känner sig uppspelt och glad, en pirrande känsla. Jag tror det kommer att ske på torsdag eller fredag.....kanske onsdag. Jag passar på medans min sambo är i Barcelona. Hon åker på onsdag.

Jag sitter med den sabla katalogen för nya coupèn och BMW:s bilkonfigurator (bygg din BMW) och försöker välja färger och utrustning. Snacka om beslutsångest! På salongen finns bara en mörkblå utan M-paket.
En sån vill jag inte ha, det har jag kommit fram till, fast att den är snyggast i salongen...ok jag måste medge att M6 cab som står där inte heller ser ut som ett utedass =)

Hjälp mig lite! Jag har idag kommit fram till att jag vill nog ha en Alpinvit och då med M-paket, creambeige skinnklädsel och borstade alulister. M-paket innefattar mycket godis och är enligt mig rätt så billigt. Kolla här vad man får för 28.000! Annan sportigare frontspoiler, ny bakspoiler, M-ratt, M-instegslister, shadowline högglans lister utvändigt, svart innertak, M-växelspaksknopp och bilen får styvare sportigare fjädrar och sänkts 15mm + 18" M-sport fälgar (17" fulfälgar ingår som original). Sportstolar och elsäten ingår i 335:an tydligen.

Jag är lite kluven med fälgarna! Jag vet inte om man ska ta 19" som erbjuds för ett tillägg på 7200:- (M-dubbeleker 225)

Sen tror jag att man ska ha komfortpaket, kostar 18600:- Då får man, klimatautomatik, farthållare med bromsfunktion (ska visserligen aldrig bromsa, bara gasa), belysningspaket, förvarinspaket (kopphållare måste man ju ha, alla har väl sett Bad Boys 1), parkeringskontroll-bak, regnsensor, automatiskt avbländande backspegel och armstöd fram. Vad tycker ni? Låter det som väl använda 18600 eller ska jag köpa nyårs-raketer och en flyg biljett till Canada istället?

Sen lägger jag nog till velourmattor och lite bättre högtalare, jag lyssnar alltid på musik i bilen ju och bygga bilstereo har jag växt ifrån känner jag. Man kan ju inte kela med flickvännen med gummimator i bilen, måste ju vara velourmattor då va =)

Men nu mina vänner kommer kruxet! Den där jäv.. navigationen med rälig (skånska) hajfena på taket, jag tycker inte den är snygg men det är kanske bara jag, vad säger ni? Vill man ha navi måste man ha det åbäket! Då får man även i-drive med stor display och om man vill så får man även tv i bilen. Vill man se Adam Allsing i bilen? Räcker det inte med att klökas när man är hemma!

(ta inte åt er av de tuffa skämten, detta är enbart för att det ska bli en roligare läsning, i övrigt är detta ett mycket seriöst inlägg)

Detta är inte lätt, men förbannat kul! Jag har även kollat lite trådar här på forumet angånde chip, avgas och mappning på 335:an. Det lär väl bli något sådant med senare. Men jag väntar nog till det kommer något bra på vår svenska marknad.

Hade varit roligt med lite feedback!

Ni är bäst!

//Danne

ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
Tjenare.
För det första, Alpin vit är porr. Men det är inte beige klädsel, inte den kombinationen. Kör på svart klädsel och alpinvit lack! eller imolarot klädsel och vit lack, det kan vara riktigt snyggt!

Navigationen: Behöver du den absolut skall du ta den, annars inte. Sportkänslan försvinner enligt mig + att inbyggd navigation är i de flesta fall sämre än tex en extern garmin navi.

Komfortpaket och m-paket är måsten! Lägg sedan gärna till något som gör bilen personlig! typ tacklucka,toning eller något annat kul.

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
jimmves åsikt sammafaller i allt med min utom att röd klädsel är pimp.
En coupé skall alltid ha sollucka enligt mig!
Att bilen skall ha Xenon-ljus och belysningspaket antat jag att du bara glömde nämna i farten.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Vit bil, med svart läderklädsel och naturligtvis velourmattorna, är mysigt att kelas i bilen :-)

Strunta i navin, du köper en lös sån för en bråkdel och då kan du dessutom ha den utanför bilen, du kanske har en andrabil som ibland måste hitta nånstans.

Släng dit en sollucka med så är bilen på topp.

(jag skulle valt träinredning förstås men men ... Det är jag det)

Lycka till!!!

Niklas

Fransosen
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Jo, förresten, 19' tummarna ska du så klart ha!!!

Niklas

Fransosen
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Den dagen jag ska beställa 335 så blir det helt klart en alpinvit med inredningen som är i den här bilen: Länk

Taklucka är ett måste, navi känns iaf för mig helt onödigt dessutom tycker jag bilen blir snyggare inuti när navi puckeln är borta.

\Daniel
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Grattis och lycka till. Glöm bara inte Ipod/6FL och lusläs:
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

VH Danne,

Håller precis på att välja min touring, aktiv tråd för övrigt. Vad som är bestämt i mitt fall är alpinvit och svart skinn. Högst personligt men det är det absolut snyggaste i dagsläget, tveklöst. Är inte så säker på att jag tycker den beige klädsen gör sig så spännande med den för övrigt, otroligt snygga alpinvita exteriören.

:)

ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
steaman:
Rött skinn är ju lite vågat, kan vara jäkligt läckert men jag skulle valt svart skinn. Självklart antog även jag att xenon är ett måste :D tror till och med att det är standard?
19" är schyssta som fan, Dessa skulle jag definitivt valt om jag inte hade ett par 20" på G från någon annan bra leverantör.

Lycka till med ditt köp! Det kan inte bli annat än grymt bra! sedan så Power POstar du mig när det är dags att sälja :D

Mvh.
ji
511
jimmye
Porsche 997 4S Cab - 10
SÅLDA:
C63 AMG Designo - 10
X6 3.5D Silver - 09
E90 320dM spacegrå -09
Z4M Roadster Imola -07
E90 320dM Röd -08
E46 M3 Phoenixgul -02
e30 318is -90
E46 320i -99
E46 330ciM -02
förresten, tror att det är runt 6månaders väntetid på 335 motorn. Men kan ju ha fel...

Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Komfortpaketet tycker jag absolut du ska välja! Men navigation kan du skippa, köp en Nokia N95 istället så får du en ny telefon med inbyggd gps och 5 megapixel kamera! Tre i ett :D

Man ska sikta på att vara bra!
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Mpaket, komfort, 19" fälg, TAKLUCKA, svart skinn och definitivt navigator.

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
"Mpaket, komfort, 19" fälg, TAKLUCKA, svart skinn och definitivt navigator."

Håller med ovan, vid vit bil dvs - men vill även slänga in en brasklapp:

Vit bil är jättehett & snyggt nu, och kanske max två år till - men nästa gång din bil blir modern är 2039 :)

Fn håller en massa vita bilar på och beställs runt om i världen, av alla fabrikat - svill därför råda att pricka in NÄSTA modefärg; röd, guld och gul är de som står näst på tur (i den ordningen) enl vad jag uppfattat. Brun också iofs, men...nja, Havannabrun är ju snygg, så visst!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Hoppa över takluckan. Den stjäl takutrymme och ger en massa vikt uppe i taket där man verkligen inte vill ha det. Jag (195cm) får väldiga problem att sitta i en bil med taklucka. Men det kanske inte är ett problem för dig om du är lite kortare.

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Sani,
visserligen en bra tanke. Men vem vill plocka ut en bil med NÄSTA mode !? Jag menar, välja en färg som är apful nu och när det är dags att byta blir färgen modern... Kanske ! hmmm... :)

VH
208
VHDanne
BMW 335CiM -08
Tack!!!

Gah! Detta gjorde det mer komplicerat =)

Ja, jag vet att just nu är det en fluga med vit bil, men om ni tittar på blocket, bytbil eller mobile.de så finns det inte en ända alpinvit 335 coupè till salu och det gillar jag. Vissa frågade om Xenon, det ingår som standard.

Vissa saker är klara, andra inte...titta här!

Färg: Alpinvit

Klädsel: Beige eller svart skinn?

Lister invändigt: Alu-lister

M-sport paket : JA

Komfortpaket: JA

Taklucka: NEJ, jag blev helt ställd när jag såg att alla hade valt med taklucka. Känns lite -90 för mig med taklucka. Varför inte köpa en cabbe då?
Fatta nu inte detta fel, men jag tycker det är lite raggigt med takluckan stående upp som man hade på sin E36:a för 8 år sedan. Kanske har jag fel?
Men jag menar, jag vill ha den sportig inte ser man taklucka på en Ferrari, Lambo eller M3 csl.

Velourmattor: JA, det var det där med kelandet ju =)

Hifipaket: JA (bättre högtalare, mer effekt, bättre ljud)

NAVI PRO med 8,8" skärm och I-drive: VET EJ, väldigt kluven. Jag kommer aldrig köpa en extern, tycker det är ufult med den sugproppen på rutan och sladdar till ciggutaget. Frågan är, kan man hacka den dvd:n så man kan köra film i den? Och för att jag är sugen är mer att man får en stor skärm till stereon och bild på bilen när man backar m.m inte så för mycket navi:n. Problemet är att jag avskyr hajfenan som man måste ha på taket den, förstör sportigheten på bilen. Vad tycker ni där?

TV- Funktion: VET EJ, Vad jag vet så kan man ta bort spärren så man kan kolla på tv ifarten i alla fall så är det bra för flickan eller polaren.

iPOD UTTAG: NEJ, använder inte MP3 spelare i bilen.

19" fälgar: VET EJ om jag tycker de man väljer på är jätte-wow. Får se om jag kanske kan beställa de nya M3 fälgarna till, man vet ju aldrig

Aktiv styrning: VET EJ, någon som har erfarnhet av detta. Kostar mycket!

Ja ja, lätt är det då inte, fast roligt ändå.

//Danne

Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Att pricka in nästa modefärg är nog lite trist, det är ju nu man vill kryssa runt och känna sig inne. Tror nog trenden med vitt kommer hålla ett tag.
Annars kan du ju alltid köra svartmetallic =)

Vad gäller takluckans vikt så är det knappast något du märker o du inte planerar att bo på en bana. Däremot är det otroligt härligt att köra med luckan öppen och höra motor, fartvind och skriket från folk som kastar sig åt sidan.

//Joakim

Hi
915
Hillstreet
C 63 AMG -2011
Danne: Du kan köra MP3 cd i spelaren i bilen så du klarar dig nog utan ipodinterface.

Enligt mig tar aktiv styrning bort mycket av den "direkta" känslan som BMW är så bra på. Jag skippade den efter att ha testat.

Tycker definitivt du ska köra Navi Professional men skippa TV, den är bara hutlöst dyr och du kommer aldrig använda den. Tycker hajfenan på taket är galet snygg själv.

Dina tankar om taklucka får väl stå för dig men du vet att man kan öppna den helt också.. som den är tänkt att öppnas :-)
Som jag skrev ovan är det bästa med luckan att du kommer närmare elementen utan att frysa arslet av dig.

Sen tycker jag du ska välja till billiga saker som mugghållare, helljusassistent, kurvljus samt den lite mer kostsamma aktiv farhållaren.

//Joakim

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vitt kommer vara hett i mer än två år till tror jag. Speciellt eftersom det är först nu som den stora massan börjat fatta vitt Visst, vitt är alltid en viss risk. Vill man vara säker så kör på silver, grå eller svart. Men klart du ska ha en vit bil. Med sadelbrun skinnklädsel så är det fantastiskt snyggt, och väldigt sportigt. Däremot är jag lite tveksam till alu-listerna.

Precis som några andra så hade jag inte beställt med taklucka. Köp caben istället om det är en prio. Mer vikt på fel ställe, men framförallt tycker jag inte det är speciellt snyggt på en coupé (däremot är panoramataket snyggt på touringen).

Jag hade också varit tveksamt till navigatorn. Det är väldigt mycket pengar för något som man kanske inte använder allt för ofta, och som kommer bli gammalt snabbare än bilen. Jag hade också varit tveksam. Därmed faller även tv-funktionen bort.

19" - ja, inte så dyrt heller.

I övrigt ser det bra ut!

Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Taklucka är grymt! Det är alldeles för kallt i detta land att åka CAB även på sommarn. Tackluckan gör ett fint ljusinläpp och är väldigt bekvämt att åka fort med. Att Ferrari osv inte har taklucka är väl inget att bry sig om, 335 är en BMW och ingen Ferrari.

I-Drive är det absolut det skönaste och bekvämaste som finns som tillval, man behöver inte ändra sittställning när man ändra någon inställning och det är trevligt att se låtllistor osv.. Har svårt att se mig i framtiden lyfta fram armen och ratta en stereo igen, om något känns 80-tal så är det väl det. Att köpa en bil för över en halvmiljon kronor och installera en Garmin har jag ingen kommentar till.

Att folk aldrig tröttnar på det grymt tråkiga svarta skinnet? Gäsp så osexigt. Vit bil är ascoolt, bry dig inte om vad som är populärt om 3-5 år. Du köper ju en bil till dig själv och inte till bilens ägare nummer två om 5 år.

Lycka till med valen och till en jäkligt trevlig bil.

Mvh
Kristian

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Varför är takluckan ett måste? Inte enligt mig.
Passar dock bra ihop med en Vit bil.

Kör på M-dubbeleker 225

Se min tråd om 335:an
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.