|
Sida 5 av 12
|
|
|---|---|
|
rolle10 Grattis! Kommer några bilder? :-) Har tyvärr inte haft tillfället att provköra en manuell låda men jag kan ana att det blir en viss skillnad att växla sjävl en 335i ! |
|
|
Vad kotar en procede-box och vad är det som måste modiferas? Prestanda efter det? |
|
| vad är en procede box?? | |
|
Den kostar cirka 1300dollar och tar 20 minuter att montera. Om ni söker på procede får ni svar på era andra frågor. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Mattias_johan Tack! Bilen ska komma i slutet på oktober/början på november. ///Danne |
|
|
Procede box är en "piggyback" en liten dator som lurar signalen till motorstyrningen, det ger en effektökning på ca 75 hp + en massa vrid. Den hänger med en M6 upp till 3 an sedan drar m6 ifrån. Har kört med en i c.a 1 månad ,det är en avsevärd skillnad från original i körupplevelse |
|
|
Pea Försvinner den 2-åriga nybilsgarantin och kan du ha den i på den fria servicen? ///Danne |
|
|
VHDanne: Garantin gäller inte om de upptäcker att du trimmat bilen.. så svaret på fråga två blir alltså nej //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Vhdanne, ring mig när du skall sälja! bilen du plockat ihop kommer bli ett mästerverk! Fyfan vad avundsjuk jag blir! Grym färg combo! mvh. |
|
| ps. får man fråga vad priset hamnade på? prutades det något? blev så sugen.. :S | |
|
VHDanne Ja, vad blev det för slutpris med din utrustning? Fick du någon rabatt? |
|
|
jimmye & Andrè Jag fick en del rabatt för att jag köper bil av samma återförsäljare och säljare som min nuvaranade 330. Jag kan tyvärr inte säga vad priset hamnade på med respekt emot honom. Men ni vet ju att den kostar 422.000 + den utrustning man lägger till som i detta fall blev 116 200:- med skinnet, plus 3400:- för kartorna till navin. Sen fick jag då en viss rabatt och bättre ränta. Jag köper bilen utan inbyte och ska sälja 330:n snart. Hoppas det är ok med det svaret? Det trista är nu väntan........................................gah! ///Danne |
|
|
Jesus, vilken beställning. SÅ läcker. Njut verkligen av nedräkningen, är en så stor del av upplevelsen. Vad blev det för lister invändigt ? Shadowline utv el krom ? |
|
|
Doc T Tack så mycket! Ja det är en del av känslan, fast såna dagar som det är fint väder så kliar det i fingrarna. Det känns väldigt avlägset bara. Det blev borstade alu-lister invändigt. Om du väljer M-paket så ingår de borstade listerna man kan inte välja de svarta som ingår som standard, då får du slopa hela M-paketet. Visst du kan välja trä också men det är inte min smak. De utvändiga listerna blev shadowline (blanka svarta) som jag tycker passar bäst till den alpinvita lacken och man har ju blanksvarta detaljer på backspeglarna t.ex ///Danne |
|
|
VHdanne: Det räcker, vi förstår. Vilket monster det kommer bli, se till att chippa bilen när det testats ut några bra chip, ååååhhh är så avundsjuk. Ps. Vad jobbar du med?... med tanke på bilen :D mvh. Jimmy |
|
|
VHDanne Tror faktiskt att du kan ändra till standard svarta interiör lister om du inte vill ha de borstade alu-lister som ingår med M-paketet. Kolla med din ÅF Alt är att välja till Individual lister. |
|
|
Andrè Min åf sa att man inte aldrig kan nedgradera sig! Tar man M-paket så måste man ha de borstade alu-listerna till, eller då trälister. Kolla runt själv på bilar, du hittar inte en med M-paket och svarta lister. Jag är också osäker på hur bra det kommer bli med alu-lister till det sadelbruna skinnet. Är det någon som har bilder på det så hade jag varit tacksam. Du kanske kan kolla med din åf vad han säger, om du har lust. Hade varit schysst! ///Danne |
|
|
VHDanne Nedgradera sig? på vilket sätt då menar han? Det finns utrymme för ändringar fast man tar ett M-Paket. Personligen så är jag trött på Alu-lister, repkänsigt som f.n och ej aktuellt för min del. Hade det i min E90 Jag kommer att beställa Individual lister. |
|
|
Andrè Tycker också att det låter konstigt, men tyvärr är det så. Kolla på bmw.se och deras bilkonfigurator eller bmw.de och deras bättre konfigurator så fort man väljer M-paket så kan du inte välja de svarta listerna som ingår som standard. Man kanske kan välja individual-lister men de kostar väl skjortan. Känns surt att välja blanksvarta individual-lister för flera tusen när det ingår blanksvarta som standard. Jag tror inte de borstade alu-listerna blir så repiga med tanke att på att de redan är repiga (borstade) Men de blanksvarta däremot kan nog bli repiga bara man tittar på dem. ///Danne |
|
|
VHDanne " Man kanske kan välja individual-lister men de kostar väl skjortan. Känns surt att välja blanksvarta individual-lister för flera tusen när det ingår blanksvarta som standard. " Kostar c.8-9`extra Det är långt ifrån samma lister dock! Kolla Hillstreet:s bilder på hans bil. " Jag tror inte de borstade alu-listerna blir så repiga med tanke att på att de redan är repiga (borstade) " Då tror du tyvärr fel. De är väldigt repkänsliga. Jag vet det av erfarenhet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.