|
Sida 3 av 12
|
|
|---|---|
|
VHDanne: Jag tycker den aktiva farthållaren är bland det bästa i bilen så den var absolut värd pengarna. Om du vill kolla film på skärmen måste du köpa separat DVD spelare och koppla in tyvärr. Jag har största navigatorn och hade ingen beslutsångest. Ska man ha en så pass dyr bil är det för mig självklart att utrusta den så mycket det bara går :-) Sen är iDrive och Navigatorn dessutom riktigt riktigt bra. Sedan i Mars har de nu lagt in genvägsknappar på mittkonsollen så man snabbt kan komma till sin favoritfunktion. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
| Svårt det där med navin men helt klart skulle jag välja till 19" fälgarna. Alpinvit är en av de snyggaste färgerna just nu helt klart men svart inredning känns lite för vanligt. Skulle valt korallröd eller möjligtvis sadelbrun. | |
| Glöm inte att fälgar kan skaffas när som helst och monteras enkelt. Det är "ganska" mycket mer jobb att i efterhand installera en original-navi, eller det mesta av övrig utrustning. | |
|
Andrè Jag kommer välja manuell, men hade det gått att få riktig smg-låda alà M3 så hade jag valt det. ____________________________________ Hillstreet Jag har bestämt mig för att ta med stora navin, just för att få i-Drive och den lilla känns som ett dåligt mellanting. Tack för hjälpen med det beslutet! Så du säger att den aktiva farthållarn är värt pengarna? Man får kanske tänka om där. //Danne |
|
|
VHDanne: Om du bara kör i stan ska du inte ha den aktiva farthållaren. Kör du däremot en del landsväg och motorväg kommer du älska den. Körde från Väddö ner till Stockholm för cirka två veckor sedan vilket är cirka 11mil, blandat 50, 70, 90 och motorväg.. använde inte gas eller broms en enda gång på hela resan. Det är sanslöst bra. Kanske lite knepigare med Manuell då du får växla själv men med bra vrid och 6an i så ska det nog lira ändå. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
VHDanne Funderar också på en manuell låda ( det lutar starkt åt det i alla fall ) En 335i växlar man nog helst själv tror jag! ;-) |
|
|
Andrè: Faktum är att 335 lämpar sig bättre för automatlåda än de övriga enligt mig. Den har ju sjukt vrid från mycket låga varv och drar sen hela vägen upp till 6500 varv eller så. Dessutom är 335ans automatlåda snabbare och lättare än de övriga i 3-serien. Den känns ungefär som Audis DSG låda om du åkt en bil med sådan någon gång. Men det är sant, bodde jag inte i storstad och satt i köer 90% av tiden skulle jag nog också ta manuell. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Det absolut svåraste valet till denna bil är manuell eller automat? Personligen så skulle jag nog vilja ha en Automat (Börjar bli gammal). Men när jag beställde bilen så var jag livrädd att bli trött på bilen, med att inte få vara en mera aktiv förare och uppleva vridet i både ben och arm. Så jag valde manuell. Ungefär varannan dag är jag missnöjd. Att dra iväg och pressa i nästa växel är så jäkla skoj, medan andra dagar då man är trött och sliten och sitter i en bilkö skulle jag göra vad som helst för en automat. Summan: Oavsett val hade jag varit missnöjd. Så manuell duger fint. Och varje gång jag tänker på automaten så tänker jag att jag är runt 20.000 rikare idag med min mauella låda. Och om 5år då den skall bytas in kommer första frågan från säljaren (Är det en automat?) och självklart kommer det kosta mig -20.000 SEK ytterligare. För då finns det en automat som är ännu snabbare och ännu bättre på allt och ingen vill ha denna sega automat. Manuell förblir alltid manuell, om de inte får för sig att lägga in en 7:e växel eller nått. Inget bra svar, men ändå en reflektion. mvh Kristian |
|
|
För mig är valet klart! Manuell iom att den gör 0-100 på 5,1s och automat på 5,6s (uppmätt). För mig kommer detta vara en sportbil med lyxig touch och då vill jag inte tumma på prestandan. Dessutom vill jag i framtiden (typ några månader efter jag fått bilen) chippa den och då klarar den manuella lådan högre påfrestningar vad det gäller vrid och hk. //Danne |
|
|
Alf_VON_Sil + VHDanne Jag resonerar faktiskt i liknande banor som ni två. Dessutom känns 22k extra för en automatlåda inte riktigt värt priset. Hade det varit frågan om en SMG låda så är det en annan sak. Jag oroar mig dock inte alls över den dagen då bilen ska säljas, finns alltid någon som föredrar en BMW 335i Coupe med en manuell låda. |
|
|
Nu har jag kommit fram till det mesta! Om allt går som det ska hos BMW så beställer jag den imorgon. =) Leverans kommer att ske i slutet på oktober och då bli en -08. Några frågor till bara! 1. Till en Alpinvit bil och borstade alu-lister invändigt (de svartlackade listerna går ju inte att få tillsammans med M-paket) hade ni tagit svart eller beige skinn till? 2. PDC (parkeringsdistanskontroll) hade ni bara tagit bak som ingår i comfortpaketet? Eller hade ni även tagit fram för 2900:- extra? Jag kommer välja stora navi och då ser man ju även fanskapet i displayn, både när man backar och kör framåt vid parkering. Jag har sett på bilder på hur sensorerna ser ut där bak, men inte fram. Ser de likadana ut? Sitter de synligt? Såg ut som på en bild att de satt bakom regskylten!!?? Vad säger ni? 3. Jag har hört att 335:an kan ha ett tickande ljud i motorn, nästan som att det är lite olja i eller att ventilerna står fel. Stämmer detta? Tack på förhand! ///Danne |
|
|
VHDanne: 1. Du kan ju ta BMW Individual listerna i svart. Galet snyggt och ovanligt. 2. Jag tog bara bak på min, fram ser man ju vart bilen slutar.. dessutom har jag för mig att det är samma fula ingröpningar fram om du har PDC där. 3. Har inte hört mer tickande än från andra R6or. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
1. Jag tycker om kontrast mellan läderklädsel och interiörlister, dvs med beige skinn är svartlackade lister väldigt snyggt, med svart skinn är aluminium väldigt snyggt. Fast jag föredrar sju dar i veckan ljus interiör, men nu är det ju inte jag som skall köra bilen. 2. Tveksamt om det är någon vits med PDC fram, håller med Hillstreet. 3. Vet ej. |
|
|
Jag hade inte valt beige ihop med alu-lister. Kör på svart isf. Jag tycker mer att 335:orna, precis som alla andra direktinsprutade motorer, har lite dieselknatter på tomgång. |
|
|
Hillstreet Är det någon skillnad på de svarta individual listerna och de svarta som ingår som standard? Är de mönstrade, matta eller mer blanka? Vet du vad de kostar? ///Danne |
|
|
VHDanne: BMW individual listerna är mycket glansigare. Ser ut som svart pianolack ganska exakt. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Ok, tack! Jag får kolla imorgon på BMW. Så här får det bli: Om jag kan välja svarta interiörlister tillsammans med M-paket så blir det beige skinn. Men annars så blir det borstade alu-lister tillsammans med svart skinn. Vad tycker ni om toning på rutorna? Bör man ta det? Kostar 3500:- På en alpinvit coupé som sagt. ///Danne |
|
| Fabrikstoning är verkligen något jag hade valt på en Alpinvit 335 coupe! Blir mycket snyggare och det är värt 3500. | |
|
Även om jag by default avskyr toning så måste jag erkänna att det nog blir snyggt till alpinvitt. Nackdelen är ju att bejbsen inte ser vem som sitter i den coola bilen. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Här kommer min tilltänka spec på bilen. Apropå toning så ser det lite skumt ut tycker jag personligen, bättre att välja till solskyddsgardin för bakrutan. Sammanfattning: 3 Coupé 335i Coupe Manuell låda Safirsvart Met. Läder Dakota BMW Individual Interiörlister i Walnut Amarone ( ev.Piano Black ) 19" 225 M fälgar Navigationssystem Professional Comfort package M-Sportpaket Automatiskt avbländbara inner och ytter-speglar inkl.infällningsfunktion CD Växlare 6-fack Ej Modellbeteckning Helljusassistent HiFi Högtalarsystem Isofixfästen Komfortöppning Rökarpaket Skidsäck Solskyddsgardin för bakruta Sportstolar Stöldlarm med Fjärrkontroll Svankstöd Velourmattor Xenonljus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.