|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vad en Inspection 1 kostar i runda slängar hos en BMW verkstad!?? Vad görs dessutom på en sån service, olja microfilter, men är det mycket mer än så?? Bilen i fråga är en 525 iA touring 02!! Egentligen borde ALLA köra BMW! | |
|
ca 6000 kr ungefär. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
Ok, frånsett att oljan o microfilterna är snuskigt dyra på BMW, vad är det mer dom tar betalt för, tycker det verkar ganska dyrt när det bara är Inspection 1, fick reda på häromdan att dom ej river o smörjer bromsar längre!! Så där är ju en kostnad borta, men det görs väl iofs bara vid en Insp.2?? Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
De kontrollerar det mesta. En aukt. verkstad tar mellan 1000 - 1200 kr/h så det blir snabbt en del pengar. Vad som ingår i de olika serivearna står specad i din s-bok. En icke aukt. verkstad som inriktar sig på BMW brukar ligga på halva priset ungefär. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
Tycker det låter lite väl saftigt med 6000:- Gjorde Insp. I på aukt. BMW-verkstad förra året på min och betalade då 4700:- Då ingick även andra arbeten för c:a 1100:-. (Byte bromsvätska + fastsättning slang strålkastarspolning). Verkstaden tog 1000:-/tim i arb.kostnad. |
|
|
6100 kr är vad jag fick pris på hos BMW Group Göteborg. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
här har du vad som görs på de olika servicarna Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Tackar för inläggen!! Fick pris idag, 1926 kr, o då tar jag egen olja med mig, Castrol RS Formula, samt att jag fixar microfilterna själv!!! Klart överkomligt på en aukt. BMW verkstad!! Så får det bli!! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
|
Tillåter verkligen en aukt. verkstad att du tar med egen olja? Var någonstans är det du ska serva bilen? ________ Bilblogg: Länk |
|
| Om det är en oljeservice du menar så betalade jag 2 600 SEK för en vecka sen, 530 D -02 | |
| Mugge: Gjorde du nån service hos Gbg bilservice? Han lovade mig inspektion 1 till 3500:-... | |
| Bmw group i GBG är sjukt dyra ska tilläggas också... För en felundersökning med dator tog dom 700:- och BMW Grästorp tog 400:-... Tänker inte bidra till de höga lönerna som gbg-arna vill plocka ut iaf... | |
|
Jag bokade tid hos Bavaria, men sedan visade det sig att sven-olof (om han heter så) hade troligen dubbelbokat mig, eftersom han hade bokat in 2 andra bilar samma samtidigt. Dessutom så hade han helt glömt av att vi hade kommit överens i telefon om att jag krävde att få vara med när han servade bilen. Kort och gott så var han inte speciellt trevlig, punktlig eller tillmötesgående så jag valde att åka därifrån utan att ha servat bilen. Synd bara att han inte kunde ha sagt det direkt, så hade jag sluppit ta en dag ledigt i onödan. Han kanske kan mycket om bilar, men han har mycket att lära när det gäller kundbemötande. Jag åkte över till Göteborgs bilservice, men han skulle göra vid golvet på verkstaden så han kunde inte boka in några bilar på en vecka och därefter var det ca 2 veckors väntetid. Men han gav ett bra intryck, verkade seriös och fokuserad på mig som potentiell kund och mina önskemål. Något som jag tycker är viktigare än ett lågt pris. Resultatet blev att jag åkte ner till mina gamla hamtrakter i Skåne och servade bilen. Fick gjort en Inspection II med en hel del extra vid sidan om, vilket slutade på nästan 5000 kr + bensin. Numera vet jag att jag inte ska vända mig till Bavaria mer i fortsättningen. Troligen kommer bilen fortsättningsvis att servas hos gbg bilservice, tills den slår över till 20 000 mil, därefter kommer jag att serva den på egen hand. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
Inga som helst problem att ta med egen olja, vet inte om det beror på att jag känner alla där mycket väl!! Verkstaden är Peter Rudvi i Karlskrona, han som servar har jag dessutom kännt i drygt 20 år, bor på samma ställe som jag och har kommit som bäst 2a i BMW:s mekartävlingar, sjukt säker kille faktiskt!! Egentligen borde ALLA köra BMW! |
|
| Mugge: Istället för Skåne så är väl ett bättre alternativ Halmstad och Rigobil där har jag inte sett några klagomål och jag har vart där själv och fick mycket bra bemötande.. | |
|
hej jag ska serva min bil hos en snubbe i vårgårda som har egen och verkstad..han kan bmw och han har erbjudit mej serva min bil för 500kr om jag tar med mej egen olja..vad tycker ni..borde jag serva bilen hos en bmw verkstad eller är de helt oki att serva den hos någon annan oxå?..vad skulle ni gjort?? |
|
| Det blir inte bättre bara för det står BMW på verkstaden men det blir garanterad mycket dyrare, service på annan verkstad gäller lika bra bara de följer servicechemat även under garantitiden.. | |
|
Mugge: Jocke på GBG Bilservice i Partille är som du säger väldigt trevlig men också duktig... Han har grejat lite med min touring och det är alltid lika lätt att prata med honom... Han tar sig tid fast han har mkt att göra hela tiden... Gto80 : Håller fullständigt med... Bmw-e39 Vårgårda-bo? |
|
|
..fick pris idag för insp. I, vid 18000mil ,523, 3400kr..ska lämna bilen på fredag.. sutko |
|
|
m_johan84..nej jag bor i alingsås |
|
| Ja några 6.000kr som nämndes tidigt i tråden ska det då inte kosta ens på BMW. BMW Linköping ville ha 4.200 för en inpspektion II och den är mer omfattande än ettan så 3.400 låter mycket rimligt tycker jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.