|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Flygmotorerna har varit uppe tidigare, idag kan man få uppleva en masstart med 8-10st Spitfire på nära håll, sedan de hittade lite maskiner i Ryssland bl.a. vilket inte gick för några år sedan, det fanns bara en eller två flygvärdiga maskiner kvar i världen. Detta är synnerligen svårlaget, det finns en del klipp på You Tube bl.a med flygmotorer och lite större dieselmaskiner, lokmotorer osv. Sök på t.ex start-up och så Pielstick,Wärtsilä, B&W, Merlin, Griffon osv. Bara att smaska i sig... FP |
|
|
Utan tvekan Mazda 787B.. Vinnaren i Le Mans 1991. 4 skivig wankelmotor och ett sällsynt vasst ljud! Har varit uppe förr, men här är den igen.. Länk "Vilken är din favorit-pedal?" |
|
| Dom här låter ju nice också Länk :-) | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Spacco! Tack för den...just denna video har jag letat länge efter!! =) |
|
Kanske har missat det men ingen Top Fuel länk än! Här kommer en Länk -OBS- kolla 2:30 in i filmen när dom duttar i Nitro för en sekund:-)) Mvh Danne |
|
| Bästa ljudet är givetvis kompressormatad metanol 8a! Nitromatat skadar inte.. Mao TopFuel med ProMod tätt efter! | |
|
Småmotorer. Låter mest som modellflygplan..) Bränner dåligt dessutom, ryker och har sig. Här är lite vackra bilder med riktig förbränning och riktigt ljud. Förvisso läcker toppackningen på en cyl men annars OK... Länk FP |
|
|
Kanske inte så imponerande av själva motorn, mer av placeringen för testkörning. Länk Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Garaget duger fint. Detta var väl en variant på RR Merlin V12 om jag såg rätt. Små rörstumpar ut från avgasportarna också och lite mera svänghjul, och det börjar likna ljudet i vissa Spifire...) FP |
|
|
Jag lägger upp den här för den har bmwanknytning. Länk |
|
| Framgår tyvärr inte av filmen men det sitter en 540 motor i bilen. | |
| Folke:Finns väl idag en Spitfire parkerad på Ljungbyhed Biltemas ägare köpte ett helrenoverat ex från England | |
|
Svårslagen rökare Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
02 galning som jag är så är detta skön sång aahhh underbart Länk Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Detta monster i E36 kaross är det värsta på youtube som jag hittat än så länge :-) Länk Även loaded filmerna ligger på topp... Mpower |
|
|
Judd V8:an råmar duktigt, men en rak 6:a på 3,5 liter kan oxå låta hyggligt. Last night I dreamed I ate a ten-pound marshmallow, and when I woke up the pillow was gone. |
|
|
Bugatti Veyron kan låta lite mysigt... Länk |
|
| En enligt svenskmilitär helikopter kallad helikopter 4 - bananen i folkmun. Internationell betäckning Boeing vertol, står man i närheten av en sådan som är i gång så känns det nästan som om någon slår en i bröstet........... | |
|
OK ni som gillar surriga småmotorer. Den här har kanske varit uppe tidigare, om inte så håll till godo. Lite rapp på gasen får man väl säga att hon är jämfört med en GM 2-taktsdiesel i ett lok...) Länk FP |
|
|
okänd stridsvagnsmotor,, låter gör den iaf. Länk "Vilken är din favorit-pedal?" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.